Flashback bygger pepparkakshus!
  • 6
  • 7
2024-03-14, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Förr: Ja, men marginellt.

Nu: 4G + 5G frekvenserna ligger så långt från dom frekvenserna som flygplanet använder att det
är OMÖJLIGT att det skulle kunna störa.
Jag vet inte känns fortfarande otryggt att ha den på. Med tanke på att "mobil av" tecknet finns fortfarande kvar på alla flygplan
Citera
2024-03-15, 01:25
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babylea
Jag vet inte känns fortfarande otryggt att ha den på. Med tanke på att "mobil av" tecknet finns fortfarande kvar på alla flygplan

kommer släppas inom kort
Citera
2024-03-16, 03:07
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babylea

Efter start och landning så kan du slå på BT och använda mobilen utan problem. Se dock till att stänga av LTE-kopplingen på mobilen (den är fortfarande förbjuden att ha på i luften, och stör mobilnätens andra användare).
Citera
2024-03-16, 03:08
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Vad svamlar du om?
Ja, jag har läst tråden?

Jag svamlar inget. Svaren är redan postade av flera användare i flertalet inlägg i tråden.

Kan du inte förstå de om du läser om hela tråden, så kommer det ju inte hjälpa dig att jag repeterar de här igen.
Citera
2024-03-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jag svamlar inget. Svaren är redan postade av flera användare i flertalet inlägg i tråden.

Kan du inte förstå de om du läser om hela tråden, så kommer det ju inte hjälpa dig att jag repeterar de här igen.

Du svamlar tydligen fortfarande.
Citera
2024-03-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
"Tvingade"?

Gick kabinpersonalen runt och samlade in allas telefoner? Om inte ... så var det nog inte så viktigt.

De samlade inte in dem men de gick runt och verifierade att alla telefoner var fullständigt avstängda, ja.
Citera
2024-03-29, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Efter start och landning så kan du slå på BT och använda mobilen utan problem. Se dock till att stänga av LTE-kopplingen på mobilen (den är fortfarande förbjuden att ha på i luften, och stör mobilnätens andra användare).
Det var mer än jag visste, därför jag brukar bara ha den avstängd helt känns lika bra speciellt när jag är flygrädd
Citera
2024-03-29, 08:51
Medlem
Nu använder jag inte telefonen på ett flygplan. Men om det verkligen hade varit ett hot emot säkerheten så hade du inte fått ta med det ombord helt enkelt.
Citera
2024-03-29, 09:31
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Orsaken är att vi bryr oss inte. Jag skulle råda dig att inte heller bry dig, och framförallt inte lägga dig i vad andra gör. Följ du alla regler du orkar men ge fan i att sticka näsan i andras affärer.

Länken får du själv leta upp men avsnittet är Season 4 Episode 06 och släpptes 2006
https://www.imdb.com/title/tt0793195/?ref_=ttep_ep6
https://mythresults.com/episode49

Det går säkert att tanka hem från någonstans.
Det nämns inget om att mobilmaster störs i det avsnittet.
Citera
2024-04-29, 23:04
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag hoppas att flygbolag redan nu funderar på interna regler om att telefoner ska användas på ett ljudlöst sätt eller att man kanske får välja vissa rader om man vill kunna prata i telefon under flygningen.
Man brukar tappa kontakt med mobilmaster redan på 2-3000 fot så under större delen av flygningen blir enda följden att batteriet drar ur snabbare.
Citera
2024-04-30, 06:14
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Man brukar tappa kontakt med mobilmaster redan på 2-3000 fot så under större delen av flygningen blir enda följden att batteriet drar ur snabbare.
Tyvärr fick det ofta laddmöjlighet och wifi i flygplanen som möjliggör uppkoppling. Dessutom behöver inte en modern telefon var uppkopplad för att stör omgivningen.
Citera
  • 6
  • 7
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3592688

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här