2024-03-05, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av Was.
Nei, det finnes to lover nr det gjelder under 14, en grov og en "ikke grov." Det regnes automatisk som grov hvis det er flere innvolverte (og her var det 3), men det kan ogs ha vrt grovt p mten folk flest forbinder med ordet grovt.

Skulle gjerne visst nr dette skjedde og navnet p disse taperne, for jeg la merke til 3 personer i deres alder som oppfrte seg merkelig 10 min. fra der det skal ha skjedd samme kveld, og vet ikke om jeg skal kontakte politiet eller ikke.

Er visst tre gutter av utenlandsk opprinnelse (se lenger opp i trden)
Citera
2024-03-05, 22:58
Medlem
Citat:
Nei, det finnes to lover nr det gjelder under 14, en grov og en "ikke grov." Det regnes automatisk som grov hvis det er flere innvolverte (og her var det 3), men det kan ogs ha vrt grovt p mten folk flest forbinder med ordet grovt.

Skulle gjerne visst nr dette skjedde og navnet p disse taperne, for jeg la merke til 3 personer i deres alder som oppfrte seg merkelig 10 min. fra der det skal ha skjedd samme kveld, og vet ikke om jeg skal kontakte politiet eller ikke.

Hvis du har informasjon som kan ha betydning for saken. Eller, som kan gjelde andre straffbare forhold. Noe som kan skjerpe straffereaksjonen som disse tre vil f.

Jeg ville ha varslet politiet uansett.
Citera
2024-03-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergenseren2000
Ser at to av gjerningsmennene allerede er sluppet ut. Alle forstr hvilken enorm belastning det er for ofrene vite at disse svina allerede er ute av varetekt, for ikke snakke om at ofrene risikerer treffe voldtektsmennene sine.

Tror det bare er et sprsml om tid fr folk tar loven i egne hender, og ordner opp i slike saker selv.

https://www.nrk.no/rogaland/tre-gutt...deo-1.16788888

Hvis vi skal tro informasjonen som er kommet frem p sted Norge om drapet p Ronald Ramm i Larvik i 1995, s var det akkurat det som skjedde.

En dame forteller at hun som 17-ring ble voldtatt av Ramm, to venner skulle hevne seg for henne mens hun selv satt utenfor huset, og s endte det med drap.

Saken er fremdeles uoppklart. Politiet hper at den siste utviklingen skal avslre GM.

N skal man ikke oppfordre til selvtekt.

Men nr rettsstaten er s mild og treg, s forstr man at folk kan bli enormt sinte og fortvilte og f lyst til ta loven i egen hnd.

Grove voldsovergrep mot barn er sterkt opprrende.
Citera
2024-03-05, 23:22
Medlem
Citat:

Hvilken bydel/skole skjedde dette p?
Og ja, ikke nl med kontakte politiet og fortell hva du sett!
Citera
2024-03-06, 00:03
Medlem
Noen som har Stavanger Aftenblad og kan sitere litt fra denne artikkelen.

Sjokkert Stavanger-ordfrer tok opp voldtektssak med ministeren: Dypt tragisk
Ordfrer Sissel Knutsen Hegdal (H) lover sette inn vektere i sentrum etter voldtektssaken som skaper blger langt utenfor Stavanger.
Sette inn flere vektere i sentrum. Er det en skole i sentrum av Stavanger som er stedet for disse overgrepene.
Citera
2024-03-06, 00:50
Medlem
Was.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Noen som har Stavanger Aftenblad og kan sitere litt fra denne artikkelen.

Sjokkert Stavanger-ordfrer tok opp voldtektssak med ministeren: Dypt tragisk
Ordfrer Sissel Knutsen Hegdal (H) lover sette inn vektere i sentrum etter voldtektssaken som skaper blger langt utenfor Stavanger.
Sette inn flere vektere i sentrum. Er det en skole i sentrum av Stavanger som er stedet for disse overgrepene.

Ryktet sier det er en skolegrd 15-20 min. fra sentrum. De eneste skolene i sentrum er VGS uten mye til skolegrd. Men skjer s mye dritt i sentrum n for tiden uansett.
Citera
2024-03-06, 01:25
Medlem
Folk mste informera sina dttrar om att hlla sig undan invandrarmn. Sg idag 3 tjejer som fljde med 5 syrier i en lgenhet (nn slags ungdomsbostad) Killarna var kanske 16-18 medan tjejerna var 14-15. Det r tyvrr dr det sker. Tjejerna tycker s klart det r kul med uppmrksamhet och spelar p sitt utseende och sexualitet men dessa killar frstr inte grnser och har ingen respekt fr tjejer som beter sig s.
Citera
2024-03-06, 04:02
Medlem
Innvandrere bak alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo ver en trersperiod.

Dagbladet har givetvis censurerat sin egen artikel men den finns kvar p archive:
https://web.archive.org/web/20090420...nriks/5759702/

I Stavanger nu "grov voldtekt av to jenter under 14 r"

Hur gamla var flickorna: 13 r? 5 r?
Oavsett vilket s var de inte fdda d artikeln ovan publicerades, och nu r artikeln borttagen.

Alla barn borde f lsa denna artikel i skolan, med illustrerande exempel p hur negrer och araber aggressivt och hnsynslst angriper oskyldiga sm blonda norska barn.

D skulle denna typ av extremt skadliga brott minska till nra noll, eftersom ven landets politik skulle ta en helt annan riktning om folket visste vad som pgr.
Citera
2024-03-06, 04:15
Medlem
Hr r den bakomliggande orsaken till att aktuellt fall kunnat intrffa:

Citat:
Politikerne er redde

Leder for Ressurssenter for innvandrer- og flyktningkvinner, Fakhra Salimi, sparker ballen videre til politikerne.

Hun mener forebyggende arbeid blant menn med minoritetsbakgrunn er helt fravrende, og sier politikerne er redde for gripe fatt i problemet.

- Det er mye interesse for lytte. Vi har hatt flere mter der vi har snakket med organisasjoner og departementer. De lytter, men det blir stillhet nr det blir snakk om handling, sier hun.
https://web.archive.org/web/20090420...nriks/5759702/

VG har kvar en notis, men har utelmnat texten.

Men aftenbladet i Stavanger har kvar artikeln:
https://www.aftenbladet.no/innenriks...dtekter-i-oslo

Norska och svenska barn borde informeras tidigt i skolan om detta problem. Tyvrr r det tvrt om.
Citera
2024-03-06, 11:47
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Lter som Stavanger nu fr uppleva nya spnnande kulturer.

Socialkrring frsker "bolla" frgan/"problemet" till politiker-men kanske problemet hellre borde bollas tillbaka till sina hemlnder?
Citera
2024-03-06, 13:38
Medlem
rotebro-hasses avatar
Vad betyder trdens rubrik p svenska?
Citera
2024-03-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Vad betyder trdens rubrik p svenska?

3 pojkar anklagade fr grov vldtkt.