Citat:
Ursprungligen postat av
Severloh
Vad fan yrar du om? Nej det finns ingen ”regel” som säger så.
Ja det är en riktig skitbank som pissar på sina kunder. SEB också. Den enda anledningen till att jag har kvar skiten är för att jag använder BankID ibland.
Jag orkar inte leta upp brevet, men de skrev att jag måste fylla i ett långt formulär och posta tillbaka till dem, annars kommer de minsann att stänga ned mitt konto för ”deras säkerhet”.
Jag ringde upp dem och sa att jag inte kommer posta ett jävla skit, och sa åt dem att dra åt helvete. Detta var ett år sedan, och de har fortfarande inte stängt ned mitt konto.
Du behöver inte leta för jag tror dig.
SEB är precis som du säger en riktig skitbank. Jag har Handelsbanken och fick också ett otrevligt brev när de fått besked av skatteverket att jag utvandrat. JAg svarade att det var inga problem om de ville stänga ner mitt bankkonto för då kunde jag flytta över alla mina sparpengar till min aktiedepå på Avanza istället.
Sedan har jag inte heller hört av dem och de lät bli mitt konto.
Mina barns konto har de inte heller stängt ner fast de aldrig satt tassarna på svensk mark.
Svenska banker är några otrevliga jävlar egentligen. Därför är det en skandal att det är tydligen enbart via dem man kan få sitt bankid. Borde istället vara någon annan myndighet som håller i det så kunde man helt strunta i bankerna där hemma,.
Som utvandrad svensk är man ju tyvärr fortfarande tvungen till att kunna använda Bankid.