• 1
  • 2
2024-02-29, 22:25
Bannlyst
Någon som testat Rislunsj? Gröten är mycket godare samt krämigare och bäst av allt billigare.

Förvånansvärt god! Tycker till exempel att Risifrutti legat väldigt högt och varit oslagbar i jämförelse med Lidl's märke Milbona rismål eller rice and milk. ICA's har jag ej testat. LIDL verkar ha 2 varianter.

Sen finns Rismellis från COOP, XTRA märket.

Men norska Rislunsj alltså, här snackar vi saker

Nån annan som testat? Vilka fler märken finns det?
Citera
2024-02-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valspurt
Någon som testat Rislunsj? Gröten är mycket godare samt krämigare och bäst av allt billigare.

Förvånansvärt god! Tycker till exempel att Risifrutti legat väldigt högt och varit oslagbar i jämförelse med Lidl's märke Milbona rismål eller rice and milk. ICA's har jag ej testat. LIDL verkar ha 2 varianter.

Va, har du inte upptäckt Mannafrutti? Det låter inte så i alla fall.
Citera
2024-02-29, 22:44
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Testa Bygglunsj, liknande men med havre. Riktigt god, blir en annan textur som jag föredrar.
Citera
2024-02-29, 23:05
Medlem
Citat:

Japp de använder ju norsk mjölk och har inte den billigaste skräpsylten som andra med bara socker utan använder sylt med högre andel frukt.

De kunde dock minska på sockret i självas risgrejen så skulle det bli ännu godare.

Ungefär samma sak som att svensk kexchoklad är skit med massa palmolja medan den norska motsvarigheten kvikklunsj är godare med kokosolja.
Tyvärr för mycket socker där också men ändock godare.

Även den norska motsvarigheten till plopp är så mycket godare=smorbukk.
Plopp och center är bara skräp som inte går att äta sen de bytte innehållet.
Senast redigerad av Blatteman 2024-02-29 kl. 23:08.
Citera
2024-02-29, 23:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Jag tycker att Risifrutti är godare, men båda är goda.
Citera
2024-03-01, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Testa Bygglunsj, liknande men med havre. Riktigt god, blir en annan textur som jag föredrar.
Ska testa! Vart köper du den?
Citera
2024-03-01, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tycker att Risifrutti är godare, men båda är goda.
Risifrutti är inte lika krämig och jag upplever inte att den har den där smaken den ska ha, eller som jag vill att den ska ha. Rislunsj smakar lite mer hemlagat, den har mer riskrämssmak.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Va, har du inte upptäckt Mannafrutti? Det låter inte så i alla fall.
Jo? Den slår den också. Manna och risifrutti känner väl alla till. Vilka mer märken finns det än de jag nämnde?
Citera
2024-03-01, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Japp de använder ju norsk mjölk och har inte den billigaste skräpsylten som andra med bara socker utan använder sylt med högre andel frukt.

De kunde dock minska på sockret i självas risgrejen så skulle det bli ännu godare.

Ungefär samma sak som att svensk kexchoklad är skit med massa palmolja medan den norska motsvarigheten kvikklunsj är godare med kokosolja.
Tyvärr för mycket socker där också men ändock godare.

Även den norska motsvarigheten till plopp är så mycket godare=smorbukk.
Plopp och center är bara skräp som inte går att äta sen de bytte innehållet.
Är norsk mjölk godare? Sägs att dansk mjölk också är god?

Ska lätt testa kvikklunsj och smorbukk!

När bytte de innehållet i plopp och center?
Citera
2024-03-01, 00:15
Medlem
Citat:
Är norsk mjölk godare? Sägs att dansk mjölk också är god?

Ska lätt testa kvikklunsj och smorbukk!

När bytte de innehållet i plopp och center?

De bytte ut innehållet väldigt länge sen.

Det var nog en bättre olja i dom förut sen har de bytt de till billig skitig palmolja ch troligen annat också för plötsligt smakade de ännu sämre.

Det har förstås att göra med att de inte kunde höja priset på lösgodis på 30 år utan inköpspriset låg på ungefär samma hela tiden pga för hög prispress så de bytte innehållet.
Citera
2024-03-01, 00:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Risifrutti är inte lika krämig och jag upplever inte att den har den där smaken den ska ha, eller som jag vill att den ska ha. Rislunsj smakar lite mer hemlagat, den har mer riskrämssmak.

Jag tycker snarare den är lite för krämig. Smaken är som en plats dit solsken inte når...
Citera
2024-03-01, 00:35
Medlem
JustTrollings avatar
Skillnaden är ju uppenbar om man tittar på näringsinnehåll och innehållsförteckning. Det är mer grädde i den norska, vilket kommer leda till en krämigare och fylligare smak, medans risifruttin kommer ha en något tunnare och vattnigare smak. Det är även mer socker i den norska, likaså fler "tillsatser". Medans den svenska då är gjort för att vara lite mindre "onyttig". Människan är helt enkelt genetiskt programmerad att gilla saker mer om det är mer fett och socker i födan.

Näringsvärden
per 100 gram
energi 587 kilojoule
energi 140 kilokalori
fett 5.1 gram
varav mättat fett 3.1 gram
kolhydrat 21 gram
varav sockerarter 12 gram
protein 2.8 gram
salt 0.2 gram

https://www.willys.se/produkt/Rislun...b-101509066_ST

Näringsvärden
per 100 gram
energi 470 kilojoule
energi 112 kilokalori
fett 3.4 gram
varav mättat fett 2.6 gram
kolhydrat 17 gram
varav sockerarter 10 gram
protein 3.1 gram
salt 0.15 gram

https://www.willys.se/produkt/Jordgubb-100441121_ST
Citera
2024-03-01, 01:38
Medlem
Citat:
Jo? Den slår den också. Manna och risifrutti känner väl alla till. Vilka mer märken finns det än de jag nämnde?

Jag tänkte du nämnde den inte i din ts.

Jag åt en för jävla god historia som jag köpte i en automat på ett jobb en gång. Det var havregryn som var mixat med något till puré liknande konsistens och sen hjortronsylt i botten. Sällan jag går igång på mat och smakupplevelser men den var nog bland det godaste jag ätit i hela mitt liv.

Sopade banan fullständigt med risifrutti etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in