Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Just det där tror jag faktiskt är lite uppförstorat. De har sina roller och sin jargong, och jordnära Ferry har nog inget problem med Bränholms flams-trams utan fungerar som en milt överseende storebror när lillebror dampar loss som värst i sändningarna. Jag tror inte att han tog illa upp av "utskällningen".

I övrigt kan jag bara instämma. Helena Ekholm är så konflikträdd och passivt-aggressivt osäker att hon inte ens vågar stå för sina egna försök till skämt utan sänker rösten och fnissar förläget. Hon bidrar inte med nåt och gör Bränholm sämre än han är eftersom han både ska kommentera och analysera - varpå Ekholm bekräftar det Bränholm just sagt. "Ja, precis" och "Så är det ju" måste vara de två överlägset vanligaste fraserna som kommer ur Ekholms mun under en tv-sändning.

Inga slår Hård & Blomquist.

Nja, jag tycker det lyser igenom att Bränholm inte har någon större idrottsbakgrund själv, utan mer idoliserar/ser upp till de tävlande..

Angående den situationen, så är Ola alldeles för nöjd med ett brons! Vi är liksom inte Finland och med det laget måste målet vara guld (finns inget annat), att ta medalj är bra och viktigt för truppen, men inget man jublar över eller firar direkt!

Ja, expertens främsta uppgift ska vara att tycka till och ha åsikter, likt t.ex. Uschi Disl på Radiosporten..

Precis så, kombon blir en katastrof!
Citera
2024-03-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Nja, jag tycker det lyser igenom att Bränholm inte har någon större idrottsbakgrund själv, utan mer idoliserar/ser upp till de tävlande..

Angående den situationen, så är Ola alldeles för nöjd med ett brons! Vi är liksom inte Finland och med det laget måste målet vara guld (finns inget annat), att ta medalj är bra och viktigt för truppen, men inget man jublar över eller firar direkt!

Ja, expertens främsta uppgift ska vara att tycka till och ha åsikter, likt t.ex. Uschi Disl på Radiosporten..

Precis så, kombon blir en katastrof!

Är man skidlärare så har man väl lite idrottsbakgrund iaf.
Citera
2024-03-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Är man skidlärare så har man väl lite idrottsbakgrund iaf.

Något måste han väl ha, med det intresset!
Citera
2024-03-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Något måste han väl ha, med det intresset!

Oklart vad han har mer än en speedad röst, han borde ju egentligen dras ner i Ferrys lugna prat-tempo men det verkar som att Brännis med en skopa ADHD bara triggas av lugn och ro.

Man kanske kan para ihop honom med Fahlis och se vart det lider.
Citera
2024-03-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Han är inte ett ägg. Däremot så gillar han att sätta press på sig själv genom att göra uttalanden offentligt.

Det är ett farligt spel att spela när man gör så. Får inte intrycket att han är typen som kan hantera det så bra när hans uttalanden slår fel när han presterar sämre heller. Krävs ett psyke av stål och allra helst ett digert prisskåp om man ska gå den vägen.
Citera
2024-03-05, 22:53
Medlem
Idrotten behöver lite profiler som sticker ut lite med vad de säger eller gör tex. Northug var en sådan som satte färg och skapade stor publicitet kring längdskidor.
Sebbe sticker ut han är lite kaxig men samtidigt lite skämtsamt och inte helt allvarlig alla gånger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback