2024-02-27, 08:00
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Spelar detta ens någon roll?

https://www.aljazeera.com/news/2023/...side-prigozhin

https://romea.cz/_next/image?url=htt...pg&w=3840&q=75

Du kan ju inte ta till dig saker ändå för att ljuga är det enda du är bra på.

Du skrev:

Citat:
Ironiskt då de ryska styrkor som ledde invasionen bestod av tvättäkta nazister med hakkorstatueringar.

Hittills har du TVÅ personer, och "according to German intelligence". Vart är resten av dessa nazistiska ryska styrkor som ledde invasionen?

Du är inte bra på nånting
2024-02-27, 08:07
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Hoppsan.
Hur gick det med "Ryssland invaderade oprovocerat helt utan anledning"?
NyTimes gick i söndags ut med reportage vi med koll vetat om länge: USA har aktivt varit inblandade i Ukraina långt mycket längre än vad som hittills medgivits.
NAFO-propagandisterna har länge förnekat USAs inblandning i både statskuppen 2014 samt upprustningen som skedde 2014-2022 där man aktivt varit med och forcerat fram den konflikt vi ser idag.

Har Putin haft rätt hela tiden?
Varför går man ut med detta medgivande nu?
Hur påverkar detta myten av att Ryssland attackerade Ukraina "helt oprovocerat"?
Lögnerna börjar sakta uppdagas.

https://www.nytimes.com/2024/02/25/w...ussia-war.html

https://www.zerohedge.com/geopolitic...-bombshell-nyt
Bra TS.

Bara idioter som inte fattar något alls hade såklart ingen kännedom om detta eller vägrade se något alls. Allt är Rysslands fel och alla som påstår något annat är Ryssagenter & Vatniks.
Fördömda Skithuvuden är vad de är.

Nu ska DumSverige och ondskans quislinglakejer vid köttgrytorna ställa om till "krigsekonomi" med pengar som inte finns, aka försämra livet radikalt för vanliga medborgare och låna pengar från amerikanska banker & RothshildsCo. Småpittar här på flashback med liten hjärna kommer såklart inte alls fatta ett smack - som vanligt. Det är får till slakt. Egentligen redan slaktavfall.
2024-02-27, 08:17
Medlem
löls avatar
Jag tänker att de som så gärna önskade Nato och amerikanare på svensk mark.
Kan börja packa sina grejor och förbereda sig för markstrid i Ukraina.

Ni måste då utgöra eliten av Natos styrkor.
Riktiga Nato nationalister. Sådana som önskar Sverige det bästa.
PC-krigarna som kastar smuts på sina meningsmotståndare.
Kom igen och anslut er 👍
Nu har ni chansen att få döda en ryss.
Sverige hade varit er eviga tacksamma.

För ni menar väl inte på att andra i Nato ska föra eran våta dröm framåt?
2024-02-27, 08:26
Medlem
DaddyD2s avatar
Chockerande att USA, och garanterat andra länder, har sin underrättelsetjänst i ett krigsdrabbat land…
2024-02-27, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Vi kan vända på det. Hade USA rätt att Ryssland inte ska gå att lita på, när EU byggde gasledningar fast de invaderade Donbas och Krim 2014?

Kunskapsluckan är skrämmande då allt går att följa på tex hundra dokumentärer på SVTplay. Men ryska trollfabriker är inte att förakta eftersom de är väldigt effektiva när man läser på Flashback.

Vi alla har en skuld till idiotin som ledde till konflikten. "Jag visste inte" håller inte längre och det är okej att ändra sig utan att skämmas. Det har 80% av EU.s politiker gjort utan att be om ursäkt.
CIA har garanterat "trollfabriker" vilket är märkbart även på sociala forum.
Förutom att de har påverkansoperationer på regeringar och MSM i det s.k. Väst vilket är det mest effektiva. Inget konstigt med det - världen fungerar så.
2024-02-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Chockerande att USA, och garanterat andra länder, har sin underrättelsetjänst i ett krigsdrabbat land…
Det är snarare en bidragande orsak till att olika länder blivit krigsdrabbade.
Istället för att gjuta olja på vågorna och stabilisera lägen så ägnar man sig istället åt subversiv verksamhet och underblåser konflikter.
Relationen Ukraina/Ryssland hade sannolikt varit spänd och konfliktfylld ändå - utan extern inblandning.
Men denna formidabla katastrof vi nu bevittnar hade inte uppstått utan påverkan från USA.
Det har varit samma scenario i många andra konfliktzoner tidigare.
Senast redigerad av Pottkusk 2024-02-27 kl. 08:44.
2024-02-27, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Bra TS.

Bara idioter som inte fattar något alls hade såklart ingen kännedom om detta eller vägrade se något alls. Allt är Rysslands fel och alla som påstår något annat är Ryssagenter & Vatniks.
Fördömda Skithuvuden är vad de är.

Nu ska DumSverige och ondskans quislinglakejer vid köttgrytorna ställa om till "krigsekonomi" med pengar som inte finns, aka försämra livet radikalt för vanliga medborgare och låna pengar från amerikanska banker & RothshildsCo. Småpittar här på flashback med liten hjärna kommer såklart inte alls fatta ett smack - som vanligt. Det är får till slakt. Egentligen redan slaktavfall.

Bra summerat, känner faktiskt att jag knappt har något att tillägga. Du sa det som jag känner kring det här förutom;
NATO inträdet är en skammens dag för Sverige, det är en av de sista spikarna i vår kista. Nationen Sverige är död och kommer aldrig finnas igen. Jag är glad som fick uppleva det på -80 talet.
2024-02-27, 08:48
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Du skrev:

Hittills har du TVÅ personer, och "according to German intelligence". Vart är resten av dessa nazistiska ryska styrkor som ledde invasionen?

Du är inte bra på nånting
Jag skrev ingenting. Kolla vilka du hänvisar till.

Det är vedertaget att neo-nazister strider på båda sidor i denna konflikt.

Utkin ledde Wagner som var ett av de förbanden som invaderade Ukraina.

Men är inte alla förband i Ukraina nazistiska för att Azov är ett av förbanden. Samma jävla logik förstår du.
2024-02-27, 08:55
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Inget ovanligt. Ryssland har underrättelsetjänst i många krigsdrabbade länder också. bl.a Syrien.

Tydligen även i Sverige fast vi inte är krigsdrabbat.

Kan du vara specifik i vad som är chockerande med saken?

Att samla in information och kanske till och med undvika katastrofer borde vara varje viktigt överallt. USA visste ju redan om Rysslands invasion exempelvis fast nötter satt och sade att det aldrig skulle hända.
2024-02-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag skrev ingenting. Kolla vilka du hänvisar till.

Det är vedertaget att neo-nazister strider på båda sidor i denna konflikt.

Utkin ledde Wagner som var ett av de förbanden som invaderade Ukraina.

Men är inte alla förband i Ukraina nazistiska för att Azov är ett av förbanden. Samma jävla logik förstår du.
Jag tycker du har en poäng i att det finns ultranationalister i såväl Ryssland som Ukraina, dessa nationer är kulturellt sett väldigt närbesläktade.
Det är inte samma sak som nazisterna under WW2 - de lånar mest bara symbolerna därifrån eller från vikingakulturen ungefär som MC-klubbar och hårdrockare alltid har dödskallar och sånt trams.
Därför tycker jag Putin överdriver detta med nazismen i Ukraina - det är mest en fråga om att motivera hemmapubliken dvs propaganda.
2024-02-27, 08:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Jag tycker du har en poäng i att det finns ultranationalister i såväl Ryssland som Ukraina, dessa nationer är kulturellt sett väldigt närbesläktade.
Det är inte samma sak som nazisterna under WW2 - de lånar mest bara symbolerna därifrån eller från vikingakulturen ungefär som MC-klubbar och hårdrockare alltid har dödskallar och sånt trams.
Därför tycker jag Putin överdriver detta med nazismen i Ukraina - det är mest en fråga om att motivera hemmapubliken dvs propaganda.
Helt rätt! Kul att du tar till dig information.
2024-02-27, 08:57
Medlem
otellos avatar
Citat:
Källa på det?
Googla på Dmitry Utkin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem