• 1
  • 2
2024-02-26, 14:26
Medlem
Någon med erfarenhet? Förstår att de inte finns något botemedel förutom tiden, men kan något underlätta eller ska man helt undvika tillskott som går på GABA-A?
Citera
2024-02-26, 14:41
Medlem
WhatsYourNames avatar
Torkad flugsvamp te skulle jag tro.
Citera
2024-02-26, 14:42
Citat:
Ursprungligen postat av fakbenzo
Någon med erfarenhet? Förstår att de inte finns något botemedel förutom tiden, men kan något underlätta eller ska man helt undvika tillskott som går på GABA-A?

Är inte ett svar så specifikt. Men jag tycker att kamomill är bra mot det mesta när det är tufft, tar liksom lite udden av saker även om det inte är ett botemedel.

Citronmeliss kan inte bli fel, lugnar hjärtat. Humle för sömn. Mynta för magen. Passionsblomma för oro, finns t.ex i tabletten Sedix. Naturdrogeriet har Humle och Citronmeliss i kombo i tablettform. Kamomill hittar du i all hälsokost. Köp en flaska rödbetsjuice om du ändå är där.

Kanske ett tips för lindring på vägen åtminstone.
Citera
2024-02-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Torkad flugsvamp te skulle jag tro.

Amanita muscaria?
Citera
2024-02-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Är inte ett svar så specifikt. Men jag tycker att kamomill är bra mot det mesta när det är tufft, tar liksom lite udden av saker även om det inte är ett botemedel.

Citronmeliss kan inte bli fel, lugnar hjärtat. Humle för sömn. Mynta för magen. Passionsblomma för oro, finns t.ex i tabletten Sedix. Naturdrogeriet har Humle och Citronmeliss i kombo i tablettform. Kamomill hittar du i all hälsokost. Köp en flaska rödbetsjuice om du ändå är där.

Kanske ett tips för lindring på vägen åtminstone.

Tackar, har du varit med om benzoutsättning? Humle och Citronmeliss lät bra ihop
Citera
2024-02-26, 15:32
Medlem
Rodjas avatar
Ta det lugnt med benzoutsättning. Dela på dina tabletter och gör det väldigt långsamt.

Sen beror på hur länge du har haft dem, har du en läkare, med receptbelagda mediciner, så be om ett utsättningsschema....
Senast redigerad av Rodja 2024-02-26 kl. 15:36. Anledning: Stavning
Citera
2024-02-26, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ta det lugnt med benzoutsättning. Dela på dina tabletter och gör det väldigt långsamt.

Sen beror på hur länge du har haft dem, har du en läkare, med receptbelagda mediciner, så be om ett utsättningsschema....

Satte ut för fort, helt utan i 7 månader..
Citera
2024-02-26, 19:35
Citat:
Tackar, har du varit med om benzoutsättning? Humle och Citronmeliss lät bra ihop

Nej, men väldigt trassel med sömnmedel och lite annat.

Grejar typ alltihop det jag skrev fortfarande. Som sagt, tar lite udd när livet/kroppen svajar. Plus att jag tycker jag mår lite bättre allmänt. Inga mirakel men ja lite bra
Citera
2024-02-29, 20:34
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ja jag har det nu. Vet du vad gaba a och b är.

Psilocybin lindrar också.
Citera
2024-03-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Ja jag har det nu. Vet du vad gaba a och b är.

Psilocybin lindrar också.

Ja, som jag uppfattar det så är benzo på GABA-A? Tänkte du på Amanita muscaria?
Citera
2024-03-03, 13:04
Medlem
ReverendFs avatar
Magnesium för lite muskelavslappnande effekt är skönt. Inte magiskt, men lite bättre blir det.
Citera
2024-03-04, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ashwaghanda kanske? Den är ju lugnande. (Gissar bara)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in