• 1
  • 2
2024-02-23, 21:06
Medlem
Damen101s avatar
Tjo FB en fin kväll som denna.

Alla får lön och jag en utmätning på mig. Men grejen e så att Avida Finans har sålt mitt inkasso brev till Gothia Inkasso från föregående inkasso skuld. Jag har haft löneutmätning sedan December och undrar på vad som händer med det jag tidigare har betalt?

Skulden är den sammans som tidigare. Ska ringa KF på måndag men vad händer med det jag redan har betalt med hjälp av utmätningen?

Trejdar dom min skuld så att den kvar står vid första skuldsättningen innan utmätningen? Lite smått orolig.

Tackar!
Citera
2024-02-23, 21:18
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101

Alla får lön och jag en utmätning på mig. Men grejen e så att Avida Finans har sålt mitt inkasso brev till Gothia Inkasso från föregående inkasso skuld. Jag har haft löneutmätning sedan December och undrar på vad som händer med det jag tidigare har betalt?

Skulden är den sammans som tidigare. Ska ringa KF på måndag men vad händer med det jag redan har betalt med hjälp av utmätningen?

Trejdar dom min skuld så att den kvar står vid första skuldsättningen innan utmätningen? Lite smått orolig.

Tackar!
Nej sov lugnt de tar över den kvarvarande skulden enbart, fattas bara annat.
Citera
2024-02-23, 21:19
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3

Alright tack för snabbt svar!
Citera
2024-02-23, 21:21
Medlem
che3s avatar
Citat:
Alright tack för snabbt svar!
Du är välkommen och dessa jävla utsugar bolag borde förbjudas
Citera
2024-02-23, 21:22
Medlem
jonte500s avatar
Citat:

Tackar!
Du får det att låta som att det inte är det eget fel.

I övrigt så har föregående talare rätt.
Citera
2024-02-23, 21:44
Medlem
Damen101s avatar
Citat:

Haha!

Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Du får det att låta som att det inte är det eget fel.

I övrigt så har föregående talare rätt.

Det är mitt eget fel att jag sitter med en utmätning, bara den att jag vill inte bli blåst på det jag har betalt in.
Citera
2024-02-23, 21:46
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Haha!

Det är mitt eget fel att jag sitter med en utmätning, bara den att jag vill inte bli blåst på det jag har betalt in.
Ja, men äg det då, istället för att inleda med att säga att "alla för lön, förutom jag!"

I övrigt önskar jag dig lycka till, detta klarar du!
Citera
2024-02-23, 22:40
Medlem
Citat:
Det som är sålt lär vara fordran, inte skulden. Gäldenären skall inte påverkas av detta.
Citera
2024-02-23, 22:41
Medlem
Citat:
Haha!

Fråga om det här, det är inget fel i det, men varför presumerar du att någon lurar dig?
Citera
2024-02-24, 07:40
Medlem
tnems avatar
Citat:

Hade alla betalt sina skulder i tid så hade dessa bolag inte funnits.
Citera
2024-02-26, 21:48
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte500
Ja, men äg det då, istället för att inleda med att säga att "alla för lön, förutom jag!"

I övrigt önskar jag dig lycka till, detta klarar du!

Tack det är inte så jobbigt, jag tjänar lite över normen med utmätningen så det ganska lugnt. Hade förutom skulderna eller lånen som tidigare. Ganska låga utgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Det som är sålt lär vara fordran, inte skulden. Gäldenären skall inte påverkas av detta.

Ja, tänkte bara att det är ett nytt inkasso bolag så blev lite kluven på att skulden skulle öka ihop med en ny räntesatts. Ska kolla med KF.

Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Fråga om det här, det är inget fel i det, men varför presumerar du att någon lurar dig?

Men jag tänket på att, ihop med en nytt inkasso bolag som tar över skulden så skickar dom ett inkasso krav på mig med en faktura. Betalar jag inte den i god tid så kommer det leda till KFM. Det kanske blir en ny betalningsanmärkning på den fakturan och ett nytt räntepåslag på skulden. Så tänkte jag och då känner jag mig blåst.

Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Hade alla betalt sina skulder i tid så hade dessa bolag inte funnits.

Ja, gjorde en riskfull sak som att ta lån för att hoppas på att inom ett år få ett jobb. Men fick inget och kunde inte dessvärre betalar på lånet något mera. Har inget körkort och bor i en mindre ort så arbeten är ganska scares. Men har jobb nu så det är åt rätt håll iaf.
Citera
2024-02-26, 22:08
Medlem
Citat:
Tack det är inte så jobbigt, jag tjänar lite över normen med utmätningen så det ganska lugnt. Hade förutom skulderna eller lånen som tidigare. Ganska låga utgifter.

Ja, tänkte bara att det är ett nytt inkasso bolag så blev lite kluven på att skulden skulle öka ihop med en ny räntesatts. Ska kolla med KF.

Men jag tänket på att, ihop med en nytt inkasso bolag som tar över skulden så skickar dom ett inkasso krav på mig med en faktura. Betalar jag inte den i god tid så kommer det leda till KFM. Det kanske blir en ny betalningsanmärkning på den fakturan och ett nytt räntepåslag på skulden. Så tänkte jag och då känner jag mig blåst.

Ja, gjorde en riskfull sak som att ta lån för att hoppas på att inom ett år få ett jobb. Men fick inget och kunde inte dessvärre betalar på lånet något mera. Har inget körkort och bor i en mindre ort så arbeten är ganska scares. Men har jobb nu så det är åt rätt håll iaf.

Den ränta ni avtalat om från början ändras ju inte för att fordran byter ägare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in