Citat:
Ursprungligen postat av
jonte500
Ja, men äg det då, istället för att inleda med att säga att "alla för lön, förutom jag!"
I övrigt önskar jag dig lycka till, detta klarar du!
Tack det är inte så jobbigt, jag tjänar lite över normen med utmätningen så det ganska lugnt. Hade förutom skulderna eller lånen som tidigare. Ganska låga utgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Det som är sålt lär vara fordran, inte skulden. Gäldenären skall inte påverkas av detta.
Ja, tänkte bara att det är ett nytt inkasso bolag så blev lite kluven på att skulden skulle öka ihop med en ny räntesatts. Ska kolla med KF.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Fråga om det här, det är inget fel i det, men varför presumerar du att någon lurar dig?
Men jag tänket på att, ihop med en nytt inkasso bolag som tar över skulden så skickar dom ett inkasso krav på mig med en faktura. Betalar jag inte den i god tid så kommer det leda till KFM. Det kanske blir en ny betalningsanmärkning på den fakturan och ett nytt räntepåslag på skulden. Så tänkte jag och då känner jag mig blåst.
Citat:
Ursprungligen postat av
tnem
Hade alla betalt sina skulder i tid så hade dessa bolag inte funnits.

Ja, gjorde en riskfull sak som att ta lån för att hoppas på att inom ett år få ett jobb. Men fick inget och kunde inte dessvärre betalar på lånet något mera. Har inget körkort och bor i en mindre ort så arbeten är ganska scares. Men har jobb nu så det är åt rätt håll iaf.