Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-22, 01:10
Medlem
Tja!

Vad har du för sjukvårdsförsäkring? Varför den?

Sedan undrar jag om det finns någon som är en baddare på sjukvårdsförsäkringar som man kunde fråga några frågor i PM? Kanske någon som jobbar i branschen?
Citera
2024-02-22, 01:30
Sjukvårdsförsäkring är för fjällvandrare, skogsmullar, cyklistslidor, orienterare, de som klättrar i berg och dylika äventyrare.
De åker till Sälen och ända till Colorado för att åka snowboard, bryter benen och sen ska vi skattebetalare och som har privata sjukvårdsförsäkringar betala högre premier och deras kostnader och sjukfrånvaro. Tja, vad ska man säga förutom att fråga, hur rättvist tycker du att det är?
Citera
2024-02-22, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av representanthuset
Sjukvårdsförsäkring är för fjällvandrare, skogsmullar, cyklistslidor, orienterare, de som klättrar i berg och dylika äventyrare.
De åker till Sälen och ända till Colorado för att åka snowboard, bryter benen och sen ska vi skattebetalare och som har privata sjukvårdsförsäkringar betala högre premier och deras kostnader och sjukfrånvaro. Tja, vad ska man säga förutom att fråga, hur rättvist tycker du att det är?

Fattade inte vad du sa.
Det är inte för mig.
Citera
2024-02-22, 08:30
Medlem
Vad har du för sjukvårdsförsäkring?

EuroAccident Privat access Silver

Varför den?

För att det är den min arbetsgivare tillhandahåller.
Citera
2024-02-22, 16:11
Medlem
Sonny00s avatar
Jag har i Skandia genom min arbetsgivare. Alla anställda omfattades av den och arbetsgivaren betalar premien. Det är nog den absolut vanligaste lösningen. Att teckna och betala en egen sjukvårdsförsäkring är nog i dyraste laget.

Ärligt talat så är jag tveksam till nyttan med en sådan försäkring. Jag har använt den några gånger men jag tycker att det funkar lika bra att anlita den allmänna vården, åtminstone i Stockholm där jag bor. Jag måste också betala förmånsskatt.
Senast redigerad av Sonny00 2024-02-22 kl. 16:13.
Citera
2024-02-23, 23:29
Medlem
Har haft Skandia Access fram till förra året. Min förra arbetsgivare tillhandahöll privat sjukvårdsförsäkring i alla år men sen när jag slutade hos dem tog jag över den privat.

Kostade ca 6.500kr sista året men har aldrig kunnat nyttja den. De gånger jag frågade så hänvisade de mig t vanliga vården pga deras speciella villkor. Då slutade jag betala den förra året, sa upp den. Inte ångrat mig. Fick bra vård för hjärtproblem gm vanliga sjukvården för tre år sen samt blivit op gör knä i vanliga vården också, utan lång väntan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in