Citat:
Ursprungligen postat av
nopacemane
Jag har ingen vidare aptit för tillfället så äter 2 dl havregrynsgröt toppat med lite salt, kanel och en svart kopp kaffe bredvid till lunch eller brunch kanske rättare sagt. Är det något problem att ha detta kostupplägget och sedan en vanlig måltid till middag typ spaghetti köttförsås, gott kött och rotfrukter i ugn sådana grejer.
Det är jävligt billigt och enkelt att bara tillaga havregrynsgröt i mikron såhär och enbart käka ett riktigt mål på kvällen men frågan är, är det dåligt för hälsan?
Borde inte vara några problem om du äter annat till middag.
Lider själv av dålig aptit då och då, ibland ingen aptit alls. Då ska man fokusera på att käka det som för tillfället går ner, utan att fastna vid vad som är nyttigt eller onyttigt.
Just gröt är en sån grej jag själv återkommer till när jag har dålig matlust för det är lätt att laga och enkelt att bara sleva i sig.
Men har du ork och energi kan jag tipsa om att göra ugnsbakad gröt, då kan du addera keso, ägg och mjölk i ekvationen. Mättar helt galet bra så man behöver inte äta mycket. Jag brukar göra en stor sats och sen slänga i frysen. Blir lite som en mättande ostkaka, man kan ha bär eller sylt till. Så har man ett mål mat per dag färdigt två-tre veckor framåt.