2024-02-20, 08:11
Medlem
Maskar polisen?
Hade en inneboende som ringde polisen så fort hon påstod att hon kände sig hotad men flytta ville hon inte.
Hon ringde polisen 11 gånger dom kom varenda gång ibland med morrande hundar.
Ser inte polisen att hon ständigt ringer för minsta sak.
Jag tog nyckeln då hon inte betalade hyra samt gjorde saker. min ångest och förtvivlan gjorde man inte ska göra för att få ut en parasit.
Samt 57000-tusen då värken var så svår att jag inte kunde komma till huvudförhandling.
Dessutom av rådde mi svåger mig att gå vidare då hon kanske hade bevis på sexuella trakasserier vilket domaren ignorerade helt i150 sidors anmälning mot mig.
Finns flera fall å en person varit sjuk och fått betala träskodom.
Dessutom tycks polisen ha en tendens att bara lösa enkla brott.
Nykeln min egen som jag tog kostade mig 2500kr i full rättegång som kostade skattebetalarna väldigt mycket.
Finns en mängd lätta brott Som gör att statistiken ser bra ut. Så svår kriminellabrott bryr sig inte polisen om!
Flytta in inte betala hyran och vänta på att hyresvärlden gör misstag
Är det framtidens lagliga utnajande av folk som är handikappade.
Mål nr T6802-23
Avd 2
Björnkullavägen 5 A
Tel 08- 56166020
Bara att ringa och ni får handlingarna hemskickade.
Då jag har ork och tid ska jag ofefntligöra allt.
Senast redigerad av mikael2 2024-02-20 kl. 08:51.
Citera
2024-02-20, 09:22
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Att vara en polis är också ett yrke och det innebär att det finns latmaskar där också som inte orkar anstränga sig för mycket, man gör bara enkla småsaker så det ser ut som att man gör något åtminstone.

De som har fast anställning är värst och de bryr sig inte medans nya poliser är de som anstränger sig för att visa att de är bra. Efter att de också får fast anställning då varvar de ner och blir bekväma istället.
Senast redigerad av EmMEw0w93 2024-02-20 kl. 09:25.
Citera
2024-02-20, 12:11
Medlem
Din text är tyvärr helt obegriplig men jag tror du har svaret i ditt målnummer eftersom begynnelsebokstaven är T. Ärendet du har igång är ett tvistemål som inte Polisen har någonting med att göra. Avtalsbrott och osämja mellan hyresvärd och hyresgäst är civilrättsliga frågor, inte brottsliga i brottsbalkens benämning.

Detta till skillnad från hennes samtal där hon påstår sig vara hotad. Pågående olaga hot är det inte konstigt om Polisen skickar en bil till för att säkerställa att det inte är någon som är i fara.

Så tyvärr är din aversion/frustration mot Polisen grundad i en felaktig uppfattning om hur samhället fungerar. Har du något brottsligt att anmäla, ring polisen. Är det någon som inte håller sitt hyresavtal, ring inte polisen.
Citera
2024-02-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groundstone
Din text är tyvärr helt obegriplig men jag tror du har svaret i ditt målnummer eftersom begynnelsebokstaven är T. Ärendet du har igång är ett tvistemål som inte Polisen har någonting med att göra. Avtalsbrott och osämja mellan hyresvärd och hyresgäst är civilrättsliga frågor, inte brottsliga i brottsbalkens benämning.

Detta till skillnad från hennes samtal där hon påstår sig vara hotad. Pågående olaga hot är det inte konstigt om Polisen skickar en bil till för att säkerställa att det inte är någon som är i fara.

Så tyvärr är din aversion/frustration mot Polisen grundad i en felaktig uppfattning om hur samhället fungerar. Har du något brottsligt att anmäla, ring polisen. Är det någon som inte håller sitt hyresavtal, ring inte polisen.
Har vi en effektiv polis jämfört med övriga länder?
Vi är bra många som är frustreade utom du.
Citera
2024-02-20, 14:34
Medlem
Min svåger avrådde atjag skulle gå till huvud förhandling då hon kunde påomöjligt sättsäta it mig för sextrakasserier utan som helst bevis och jagskulle då förlora 400-tusen kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in