2024-02-19, 22:45
Medlem
Har haft lite tur och vunnit ca 100 tusen på en spelsajt. Varit jävligt kylig och inte rört pengarna en hel dag. Det som ska sägas är att jag har skulder till kfm. Har varit turbulens och oenigheter så har inte intresse av att betala dem. Moraltanter snälla undvik med att svara. Jag är åtminstone ärlig

Speldosan är utländsk och såhär långt har utbetalningar gått fint. Dock har jag varit gjort galna insättningar så ligger långt minus fortsatt.

Det jag behöver hjälp och råd med är hur jag ska göra över pengarna, när de väl landad på kontot? Behöver få iväg de från kontot, helst direkt. Ska jag skicka det till en plånbok, vilken isåfall som är enkel? Tips tips tips vill inte spela bort skiten för en gångs skull
Citera
2024-02-20, 01:48
Bannlyst
Känner du till Revolut?

En bank i appformat som tar ett par minuter att få igång, finns även ett visa kort man kan beställa till det.

Vette fan hur det ser ut rent juridiskt när det kommer till KFM och Revolut, men banken är belagd i Lettland om jag missminner mi och det lär vara bökigare för dom att komma åt

Annars kan du låna någons konto, om du har någon du litar på
Citera
2024-02-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Känner du till Revolut?

En bank i appformat som tar ett par minuter att få igång, finns även ett visa kort man kan beställa till det.

Vette fan hur det ser ut rent juridiskt när det kommer till KFM och Revolut, men banken är belagd i Lettland om jag missminner mi och det lär vara bökigare för dom att komma åt

Annars kan du låna någons konto, om du har någon du litar på
Revolut är en bank som vilken annan och har en banklicens i Litauen (EEA) dessutom behöver du uppge personnummer när du gör ett konto som svensk på Revolut nu så där når KFM pengarna lätt. Kanske inte lika lätt som en storbank men pengarna är inte säkra där.

Jag är själv inte jagad av KFM eller liknande så jag har ingen aning hur det går till i praktiken men enda som faktiskt skulle vara säkert är att köpa någon form av Crypto av pengarna och sedan skicka pengarna till en Cold wallet adress som du har. På detta sätt är det i praktiken omöjligt för någon myndighet att nå pengarna.

Frågar du mig kanske du TS ska göra rätt för dig och betala av skulderna så gott du kan med dessa 100k?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in