Citat:
Ursprungligen postat av
Dulce
Kollar man dock på delstater där de får knarka relativt fritt med starka droger så blir de ju misär för hela samhället. Folk som ligger halvdöda i tält på stan. De jag möjligen kan se här är att de borde vara någon form av tvångs omhändertagning till rehab. Samma sätt som de omhändertar psyksjuka.
du menar att det ska införa ett LVM liknande lagstiftning? Jag personligen är emot den sortens lagstiftning. du kan inte hjälpa någon som inte vill ha hjälp för samma ekonomiska kostnad du kan hjälpa 1 person kan du hjälpa 3 stycken som frivilligt vill sluta.
Problemet det har i USA är ju från opioid kriserna. där tror jag på ett alternativ att kolla på lagligt opium och det som sidomissbrukar får inte tag i sitt lagliga opium och därav hade många kunna skaffa ordnade liv om det var lagligt. Men detta var lite off topic i ämnet.
Jag har under många år försökt förstå vad man tjänar med att straffa människor där det inte finns ett brottsoffer och därav min frågeställning varför är det olagligt att ta vissa preparat i Sverige (och många andra länder)