Citat:
Ursprungligen postat av
hockex
Har jobbat på kundtjänst en gång i tiden och det blir mer jobb bara, ibland öppnas även ärendet upp på nytt och då får man stänga det igen.
Om man vill visa någon form av tacksamhet kan man svara på en survey som kanske skickas ut, beroende på hur det är uppbyggt får just den personen man fick hjälp av bra statistik isåfall.
Ja precis, sånt är ganska vanligt och har varit det i många år. Om man tycker att man fått bra hjälp och ger bra antal stjärnor eller vad det nu kan vara, så är det positivt för den anställde som kanske kan använda sig av det i löneförhandlingar eller lättare få en högre tjänst när tillfälle ges.
Men från det jag är van med så ska det vara väldigt höga betyg som ges, annars anses det negativt som bedömning.
T.ex. en telefonoperatör som jag känner till hur det fungerar i kundtjänsten. Där kan SMS skickas ut där man får bedöma från 1-10 hur troligt det är, från den hjälp/bemötning man fick av kundtjänsten, att man skulle rekommendera den operatören till vänner/familj och bekanta.
Allt under 8 på den skalan ansågs som ett missslyckande. D.v.s. om din syn på det hela som kund är att du fick bra hjälp, lite bättre än du tänkt dig, så du ger en 6a eller 7a, då anses det som ett misslyckande för den anställde.
Annan kundtjänst och operatörer kan ha mer rimliga bedömningar kanske, men det vet jag inget om.