SVT hade idag ett inslag om en svensk kvinna vars lägenhet ockuperats på Gran Canaria https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-inte-kasta-ut
Frågan är; Hur hade ni ockuperat tillbaka eller på andra vis fått ut ockupanterna ur bostaden? Jag hade ju blivit fullkomligt rosenrasande och övervägt allehanda metoder för att få ut förövarna.
Man behöver ju inte nödvändigtvis bli olagligt aggressiv utan jag tänker mig fällor på uppfarten och annat djävulskap. Vad har Flashback för idéer? Låt höra!
Citat:
I november fick familjen ett samtal från Kanarieöarna. En okänd man hade brutit sig in och flyttat in i deras lägenhet när de var hemma i Sverige. I väntan på ett domstolsbeslut kan de inte kasta ut honom – men måste fortsätta betala hyra, el och vatten.
Citat:
– Utan ett domstolsbeslut kan man som ägare inte göra något. Hade vi tagit saken i egna händer kunde vi blivit åtalade istället, säger hon.
Citat:
Enligt spansk lag kan de inte heller stänga av vatten eller el utan måste varje månad betala det som ockupanten förbrukar.
Citat:
Ockupationsmål är kända för att kunna dra ut på tiden och familjen kan bara hoppas att deras fall får ett snabbt slut.
När de landade på Gran Canaria fick familjen ytterligare en överraskning. De upptäckte då att ockupanten även hade hyrt ut deras lägenhet via Airbnb.
– Så det fanns en person till som ansåg sig ha rätt att bo i den. Jag vet faktiskt inte ens vad jag ska säga, säger Agneta Torberntsson.
När de landade på Gran Canaria fick familjen ytterligare en överraskning. De upptäckte då att ockupanten även hade hyrt ut deras lägenhet via Airbnb.
– Så det fanns en person till som ansåg sig ha rätt att bo i den. Jag vet faktiskt inte ens vad jag ska säga, säger Agneta Torberntsson.
Frågan är; Hur hade ni ockuperat tillbaka eller på andra vis fått ut ockupanterna ur bostaden? Jag hade ju blivit fullkomligt rosenrasande och övervägt allehanda metoder för att få ut förövarna.
Man behöver ju inte nödvändigtvis bli olagligt aggressiv utan jag tänker mig fällor på uppfarten och annat djävulskap. Vad har Flashback för idéer? Låt höra!