2024-02-16, 01:01
Medlem
Sabo6996s avatar
Tjena!
Vet inte om det här är den rätta avdelningen, om inte så får någon mod flytta tråden.
Men jag pluggar just nu till nätverkstekniker och kikar runt på nätet och då står det helt plötsligt att jobb möjligheterna är små? När jag började för ungefär 1 år sedan så var dom ändå stora hade jag för mig, varför vänder det så snabbt? Är det inte framtidsyrke? :P
Hoppade av mjukvaruutveckling (utbildning) bara för att jag insåg att GPT/AI kommer ta över mer och mer och nu känns det ju surt om detta fallerar också med mina jobb utsikter.
Sen är jag också nyfiken på cert, spelar dom stor roll här i Sverige och vilka bör man ta?
Citera
2024-02-16, 08:13
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabo6996
Tjena!
Vet inte om det här är den rätta avdelningen, om inte så får någon mod flytta tråden.
Men jag pluggar just nu till nätverkstekniker och kikar runt på nätet och då står det helt plötsligt att jobb möjligheterna är små? När jag började för ungefär 1 år sedan så var dom ändå stora hade jag för mig, varför vänder det så snabbt? Är det inte framtidsyrke? :P
Hoppade av mjukvaruutveckling (utbildning) bara för att jag insåg att GPT/AI kommer ta över mer och mer och nu känns det ju surt om detta fallerar också med mina jobb utsikter.
Sen är jag också nyfiken på cert, spelar dom stor roll här i Sverige och vilka bör man ta?

Gå utbildningen ändå.

De flesta jobbar ändå inte med det de utbildar sig till.

Ska du jobba inom IT kommer du ändå behöva utbilda dig mer så småningom.

För att kunna få nya och bättre jobb och liknande.
Citera
2024-02-16, 08:17
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Citat:
Tjena!

släng inte bort egna pengar på certifieringar. Såg nån jävla film på tuben, då var man tvungen att ha minst 192GB ram för att kunna köra utbildningsprogramvaran, lägg pengar på det istället.

Du kommer nog inte få hålla på med det du pluggar till, satsa på support i början, där behövs folk.
Citera
2024-02-16, 10:34
Moderator