Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-09, 19:38
  #1
Medlem
Aakes avatar
..efterskänkas till utlänningar som som från första början
visat att de skiter ett långt stort stycke i svenska lagar och
myndighetsbeslut som gäller vanliga sketna svennar fullt ut.

Detta har den rödgröna politiska ledningsgäggan i Stockholms Landsting
beslutat.

Vad menas tex med denna formulering?

"det är orimligt att människor som fått permanent uppehållstillstånd ska tyngas av skulder till landstinget som de inte har någon möjlighet att betala".

Vad hindrar dessa som orättfärdigt tilltvingat sig PUT att ta ett jobb och
arbeta av sina skulder eller åka ner till de bankfack de har nere i Europa
och ta ut lite av de medel de gömt undan där för att göra rätt för sig?

http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html
Citera
2006-08-09, 20:44
  #2
Medlem
uranuz_hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake

Vad menas tex med denna formulering?

"det är orimligt att människor som fått permanent uppehållstillstånd ska tyngas av skulder till landstinget som de inte har någon möjlighet att betala".

Vad hindrar dessa som orättfärdigt tilltvingat sig PUT att ta ett jobb och
arbeta av sina skulder eller åka ner till de bankfack de har nere i Europa
och ta ut lite av de medel de gömt undan där för att göra rätt för sig?

http://www.aftonbladet.se/vss/telegr..._852__,00.html

Ja, med detta menas att det är orimligt att människor som fått vård i Sverige och som dessutom haft så stora anledningar att stanna så att de fått uppehållstillstånd ska slippa betala fantasibelopp och bli fast hos inkassoföretag för all framtid.
De är trots allt svenska medborgare. Solidaritet med de utsatta är något som inte låter trevligt i dina öron antar jag...

Och btw:
Tror du på fullaste allvar att det finns många som kommer till Sverige som flyktingar som har "bankfack där nere i Europa"?
Citera
2006-08-09, 20:53
  #3
Medlem
DIF1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
De är trots allt svenska medborgare. Solidaritet med de utsatta är något som inte låter trevligt i dina öron antar jag...
Permanent uppehållstillstånd <> Medborgarskap

Citat:
Tror du på fullaste allvar att det finns många som kommer till Sverige som flyktingar som har "bankfack där nere i Europa"?
Om du frågar mig så tror jag absolut att det förekommer. Dessutom så har dessa personer alla möjligheter att betala av sina skulder i Sverige. Vad är problemet? De har ju kommit hit, fått sjukvård och får med stor sannolikhet en stor påse pengar varje månad av Staten. Jämför det med förföljelse/tortyr/dödsstraff eller vad det nu är de flyr ifrån.
Citera
2006-08-09, 20:57
  #4
Medlem
pöbelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIF1891
Permanent uppehållstillstånd <> Medborgarskap


Om du frågar mig så tror jag absolut att det förekommer. Dessutom så har dessa personer alla möjligheter att betala av sina skulder i Sverige. Vad är problemet? De har ju kommit hit, fått sjukvård och får med stor sannolikhet en stor påse pengar varje månad av Staten. Jämför det med förföljelse/tortyr/dödsstraff eller vad det nu är de flyr ifrån.


De flyr ju inte från nått... isf hade de fått upphehållstillstånd från början
Citera
2006-08-09, 23:31
  #5
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
Ja, med detta menas att det är orimligt att människor som fått vård i Sverige och som dessutom haft så stora anledningar att stanna så att de fått uppehållstillstånd ska slippa betala fantasibelopp och bli fast hos inkassoföretag för all framtid.

Gratis sjukvård för alla med andra ord? Eller bara för dom som inte kan(?) betala?

Jag är svensk medborgare. Eftersom jag är född här så har jag så pass stor anledning att få tillhöra denna exklusiva skara. Jag har fått (bra) vård i Sverige. Dessutom har dom fräckheten att vilja ha betalt för den vård jag får? Och vilka "fantasisummor" det handlar om dessutom. Kan jag inte betala så skickar hyenorna inkassoföretag efter mig. Dom kräver också att jag ska betala! Hur mycket ska jag tåla? Tyck synd om mig!

Dessutom har dom gömt sig, för att slippa bli utvisade kan jag tro, för detta blir dom belönade med uppehållstillstånd och skuldavskrivningar.

Sånt här gör mig heligt förbannad! OK att dom kommer hit men dom får fan betala för sig som alla andra Svenskar gör!
Citera
2006-08-09, 23:48
  #6
Medlem
Aakes avatar
"Fantasibelopp"? Det är vad det kostar och beloppen skall betalas på något vis.
När dessa Blattar som bajsar i myndighetsbesluten slipper
göra det pga den rödgröna gäggan så är det den berömda
"någon annan" som får avstå dessa medel.

Dvs gamle Orvar som på hemmet får suga på ett kvarts ägg innan
han måste skicka det vidare till gamla Rut innan de måste gå och lägga
sig vid fem på em. "Det saknas resurser" nämligen heter det i vissa sektorer.

Och jajamensan. Givetvis har låtsasflyktingarna inte med sig sina förmögenheter hit, ty då skulle de få skatta bort den och bli av med
sina sossialbidrag.

Tror Du verkligen att dessa juveler är så Korkade att att de skulle redovisa
för vår Stat vad de är goda för egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
Ja, med detta menas att det är orimligt att människor som fått vård i Sverige och som dessutom haft så stora anledningar att stanna så att de fått uppehållstillstånd ska slippa betala fantasibelopp och bli fast hos inkassoföretag för all framtid.
De är trots allt svenska medborgare. Solidaritet med de utsatta är något som inte låter trevligt i dina öron antar jag...

Och btw:
Tror du på fullaste allvar att det finns många som kommer till Sverige som flyktingar som har "bankfack där nere i Europa"?
Citera
2006-08-10, 08:33
  #7
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
Ja, med detta menas att det är orimligt att människor som fått vård i Sverige och som dessutom haft så stora anledningar att stanna så att de fått uppehållstillstånd ska slippa betala fantasibelopp och bli fast hos inkassoföretag för all framtid.
De är trots allt svenska medborgare. Solidaritet med de utsatta är något som inte låter trevligt i dina öron antar jag...



Igår kunde man läsa att ett tiotal personer som stått i kö för hjärttransplantation hunnit avlida, eftersom det saknades pengar til operation. Var finns solidariteten då? Eller gäller den bara människor från andra länder? Konstigt att det saknas resurser när det gäller svenskar, men när det gäller flyktingar kommer stora plånboken fram...
Dessutom: blir det inte lite dyrt för Sverige om alla som vill kan få komma hit och få gratis sjukvård?
Citera
2006-08-10, 09:30
  #8
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranuz_hertz
Tror du på fullaste allvar att det finns många som kommer till Sverige som flyktingar som har "bankfack där nere i Europa"?

Kanske inte bankfack, men jag vet att många har sina hus kvar där hemma. Kanske inte värda något just när dom flyr, men efter ett par år när det lugnat ner sig, så stiger priserna igen.
Citera
2006-08-10, 23:48
  #9
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Först torterar man sina(?) barn så att de blir "apatiska" och tar upp dyra sjuksängar. Sedan får man uppehållstillstånd som belöning för att man ljugit och torterat. Och nu slipper man alltså det enda lilla straff man borde ha fått. Jag mår illa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback