Citat:
Ursprungligen postat av
MrToyboy69
Någon som har erfarenhet av Flyghjälp.se eller
www.refundmore.com?
Lång historia kortfattat. Sökte hjälp på flyghjälp.se pga ett inställt flyg för snart 2 år sedan. Fått mängder av mail från dom i snart 2 års tid att dom håller på med ärendet. I december sa dom att det skulle upp i domstol och att jag skulle signera dokumentet. Jag signerade dokumentet som var en fullmakt att dom skulle sköta mitt ärende. Ca två veckor senare kom ytligare ett dokument som dom ville att jag skulle signera där det stod att dom avskriver sig ärendet. Detta dok. signerade jag inte utan ställde en mot fråga varför jag skall signera det?. Fick aldrig något svar. Dessa dokument skrivs unfer på nätet med bank id på en sida som heter Scrive. Några dagar senare får jag en faktura på mail på drygt 300 euro. Jag bestrider och ifrågasätter den men får inget svar. Denna faktura är utställd av Refundmore. Två veckor senare får jag en påminnelse från bogholder på flyghjälp.se. så här är jag nu.
Så min fråga hur bestrider man en faktura från Danmark, är det samma som i Sverige? Jag bestrider ...
Tacksam för hjälp eller andra erfarenheter från dessa företag.
Lite roligt att på fakturan står mitt och en kompis namn. Hur skall dom rikta ett betalningskrav mot två personer?
Du inser väl att "flyghjälp.se" är en HEMSIDA och inte ett företag?
Så här står det på deras hemsida:
Citat:
,Webbplatsen Flyghjälp.se ägs av det danska företaget Flyhjælp ApS, CVR nr. DK-36 91 74 90. Flyhjælp ApS är en auktoriserad skuldförvaltningsbyrå. Flyhjælp ApS är ett helägt dotterbolag till Flightright GmbH, HRB 249849, Revaler Straße 28, 10245 Berlin,
Det är inga konstigheter att fakturera två personer, det kallas solidarisk betalningskyldighet. Om det föreligger är dock oklart, eftersom du bjuder på väldigt lite användbar information.
Vad är grunden för bestridandet? Vet du ens vad du skrivit under?