2024-02-12, 16:31
Medlem
erkkfans avatar
Tjo,
Någon som har någon erfarenhet av dessa "lagliga" magiska tryfflar? Har vart lite sugen på att beställa och prova men lite skeptisk till kvalliten och hur dom kan vara lagliga.

Inte så intresserad om det är tryffel versionen av spice.
Citera
2024-02-12, 19:20
Medlem
Kaffekrigs avatar
“ Since the ban on the more potent magic mushrooms in 2008, magic truffles are sold as legal substitutes for them by smartshops in Amsterdam. Truffles contain the same active substance; psilocybin. They change the experience of reality, space and time. Your environment, feelings and perception are also experienced differently. The strength differs per species and per truffle. It is a natural product, so one truffle may contain more active substances than the others of the same kind. Magic Truffles can be used recreationally or to gain deeper psychological, spiritual or philosophical insights.”
https://thingstodoinamsterdam.com/bl...-in-amsterdam/

“ Högsta domstolen har i NJA 2016 s. 279 konstaterat att svampar innehållande psilocybin och psilocin i farlighetshänseende bör jämställas med ecstasy, LSD och amfetamin samt att gränsen mellan ringa brott och brott av normalgraden bör gå vid 100 gram torkad svamp. Du kan läsa mer om åklagarmyndighetens bedömning av hallucinogena svampar här*.”
https://lawline.se/answers/hur-ser-l...giska-tryfflar

* se länk via Lawline länken.

Edit: har ingen egen erfarenhet men ska resa till Amsterdam i sommar och tänkte testa där.
Men köpa i Sverige är inget som är lagligt då substansen psilocybin är olaglig oavsett om det är i svamp eller tryffel eller annan form.
Citera
2024-02-12, 23:37
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrig
“ Since the ban on the more potent magic mushrooms in 2008, magic truffles are sold as legal substitutes for them by smartshops in Amsterdam. Truffles contain the same active substance; psilocybin. They change the experience of reality, space and time. Your environment, feelings and perception are also experienced differently. The strength differs per species and per truffle. It is a natural product, so one truffle may contain more active substances than the others of the same kind. Magic Truffles can be used recreationally or to gain deeper psychological, spiritual or philosophical insights.”
https://thingstodoinamsterdam.com/bl...-in-amsterdam/

“ Högsta domstolen har i NJA 2016 s. 279 konstaterat att svampar innehållande psilocybin och psilocin i farlighetshänseende bör jämställas med ecstasy, LSD och amfetamin samt att gränsen mellan ringa brott och brott av normalgraden bör gå vid 100 gram torkad svamp. Du kan läsa mer om åklagarmyndighetens bedömning av hallucinogena svampar här*.”
https://lawline.se/answers/hur-ser-l...giska-tryfflar

* se länk via Lawline länken.

Edit: har ingen egen erfarenhet men ska resa till Amsterdam i sommar och tänkte testa där.
Men köpa i Sverige är inget som är lagligt då substansen psilocybin är olaglig oavsett om det är i svamp eller tryffel eller annan form.

Ecstacy, lsd och psilocybin - bör jämställas med amfetamin som är en tung drog? De är ju i helt motsatta änden av skalan gällandes hur problematiska de är. Alltså... Sverige...
Citera
2024-02-13, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkkfan
Tjo,
Någon som har någon erfarenhet av dessa "lagliga" magiska tryfflar? Har vart lite sugen på att beställa och prova men lite skeptisk till kvalliten och hur dom kan vara lagliga.

Känner inte till att någon skulle sälja "magiska tryfflar" lagligt i Sverige. Däremot har en del inrikesshoppar börjat sälja diverse svamppreparat. Inga tryfflar vad jag vet, men godis.
Är det någon av dessa (eller liknande) du syftar på?
https://smoketower.com/rooms-blabar-gummies-1750-mg
https://smoketower.com/trehouse-juic...m-gummies-15st

Rooms innehåller extrakt från amanita muscaria (flugsvamp), vilket ger en väldigt annorlunda upplevelse jämfört med psilocybin-svampar. Själva produkten verkar legit.

Trehouse magic mushroom-gummies däremot är lite svårare att veta vad de innehåller för något. Enligt deras hemsida innehåller de "a potent combination of nootropics, adaptogens, and a pre-blend of tryptamines". Vilka trympaminer man blandat i är väldigt oklart, eftersom de även säger att den inte innehåller psilocybinsvampar. Min gissning är att dessa gummies antagligen "fungerar", dvs de har en psykoaktiv effekt, men att denna effekt inte kommer från svamp. Antagligen innehåller de typ lion's mane (ej psykoaktiv svamp) + någon ny halvobskyr LSD-analog.
Citera
2024-02-14, 18:26
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ecstacy, lsd och psilocybin - bör jämställas med amfetamin som är en tung drog? De är ju i helt motsatta änden av skalan gällandes hur problematiska de är. Alltså... Sverige...

Säger lite om "kompetensen" på våra styrande i det här landet.
Citera
2025-05-13, 12:50
Medlem
Finns en shop som levererar dessa och tog nyss 6g.
Kommer fram varje gång och dom är potenta som fan. Återkommer.
Jag kommer ej ge ut shoppen för varje gång jag gjort så tillslut stoppade dom det men det finns många shoppar som levererar.
Citera
2025-06-28, 01:26
Medlem
psychoticbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkkfan
Tjo,

Jag testade magiska tryfflar i Amsterdam 2013 och har även fått levererade hem till mig i Sverige men det va nog strax efter 2013. Dock tycker jag tryfflar är lite klena, men alla reagerar olika. Dom är dock jävligt mycket godare än svamp. Typ nötig smak.

Men om det är magiska svampar du egentligen vill ha så föreslår jag att du köper från Azarius, dom levererar inrikes från eget lager så inget riskerar att bli beslagtaget i tullen. Fick min growbox idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in