• 1
  • 2
2024-02-17, 14:15
Medlem
Högst troligen sant.
För övrigt ska du inte förlita dig på vad något chatprogram, avancerat eller ej, säger om något.
Citera
2024-02-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Du får förtydliga frågan.
Är det transaktioner i internetbanken?
Eller kortbetalningar som du verifierar med bankid?
Är kortet från Swedbank? Är bankidt utfärdat av Swedbank?

Transaktioner som sker i Internetbanken. Från ett BankID som missbrukats. Min tes är att G.M's dator, mobil (oklart) använts. Om personen är blåst i huvudet, så kanske enheten är döpt efter dennes namn eller dylikt. Varför transaktionen skulle bli ett indicie-bevis. Jag som Svensson kan nog inte få ut de uppgifterna utan endast själva transaktionen dvs

Transaktion: 2024-01-04 -100 000kr (Hypotetiskt exempel)

Men i bankens system kanske det ser ut något sånt här, bara spekulerar.

BankID: Arne Arnesson Enhet: Samsung S10, Android 5.5 (Enhetsnamn: Anna Eriksson) 2024-01-04 -100 000kr
Citera
2024-02-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Högst troligen sant.
För övrigt ska du inte förlita dig på vad något chatprogram, avancerat eller ej, säger om något.

Håller med, men var desperat. Var vänlig hänvisa om du hittar på något case med fup här på FB som innehåller något i stil med det jag eftersöker (se mitt senaste inläggs svar av tidigare talare)
Citera
2024-02-18, 02:40
Bannlyst
Tro inte AI vet svaret.. För det är troligen inget som banken kommunicera om , därav har inte AI någon data om ärendet.
Citera
2024-02-18, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Transaktioner som sker i Internetbanken. Från ett BankID som missbrukats. Min tes är att G.M's dator, mobil (oklart) använts. Om personen är blåst i huvudet, så kanske enheten är döpt efter dennes namn eller dylikt. Varför transaktionen skulle bli ett indicie-bevis. Jag som Svensson kan nog inte få ut de uppgifterna utan endast själva transaktionen dvs

Transaktion: 2024-01-04 -100 000kr (Hypotetiskt exempel)

Men i bankens system kanske det ser ut något sånt här, bara spekulerar.

BankID: Arne Arnesson Enhet: Samsung S10, Android 5.5 (Enhetsnamn: Anna Eriksson) 2024-01-04 -100 000kr

Aha, du vill ha användarens eget satta enhets namn?
Nej, det ser de inte och det av det enkla skälet det mest universella sättet (på Android) att hämta det är att plocka ut Bluetooth-namnet men det kan man bara göra om man har Bluetooth-permission och det har BankID-appen inte.

Hur det är i Apple-världen vet jag inte.

De har däremot DeviceID men det är ju inget väljer själv

Så har du två telefoner med BankID installerat så går det ju att säga vilken av de två som användes.
Senast redigerad av Engineer 2024-02-18 kl. 08:20.
Citera
2024-02-18, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Högst troligen sant.

Det är väl lika bra som att fråga här? Han får en massa gissningar till svar, särskilt som frågan inte är särskilt tydligt specificerad i trådstarten.
Senast redigerad av Engineer 2024-02-18 kl. 08:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in