Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-11, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Dum kanske du inte är. Naiv däremot. ALL form av bötfällning på det här sättet utförs av blattar. Förstår du?

Nej, jag förstår inte. Kan du förklara med namn och personnummer? Lilla stackars fitt-johan låter ju som en judisk liten bögneger. Kanske även sosse-peddo. Vart vill du komma med detta? Vad är
Grejen? Antagligen är det trams från redan från horan - ingen normal människa går till pressen istället för polisen.

Både du och jag, vi vill skicka fitt-johan med familj utanför landets gränser. Din främlingsfientliga retorik hjälper inte. Vi borde öppna upp för ett samarbete med ett land som accepterar idioter, dit kan vi skicka alla. Ungern?
Citera
2024-02-11, 03:24
Medlem
Personen röstar garanterat S då hon var tvungen att lägga in hur mycket mer synd det är om invandrare som blir utsatta av detta 😂

Man vet redan vad farsan i familjen kommer rösta på i nästa val men vänsterkvinnor är fan hopplöst obotliga när inte ens utpressning till döden av hennes egen son biter 😂
Citera
2024-02-11, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Denna typ av utpressning stämmer väl ihop med vad som framkommer i böckerna om gängkriminalitet.
Och betalar man inte så blir det konsekvenser.
Någon som skjuter i de utpressades ytterdörr
Eller spränger deras bil osv.

Min fundering är att om vi skulle legalisera canabis i Sverige så kommer det slå hårt mot gängens ekonomi och då kommer vi få mer utpressning av den typ som denna tråd beskriver.
De behöver pengar för att kunna hålla på med gängkriminalitet och minskar vi inkomster så ökar man inom andra områden.

Rekommenderar till att läsa de böcker som finns om sådant här så förstår man att det inte är påhittat av AB.

Nej du har rätt om man legaliserar cannabis kan alla vara glada och lyckliga tillsammans och gången förlorar allt och i gen trafficking eller lurendrejeri kan fortgå det är bra att du läser böcker som är bildande så att vi kan enas politiskt helst kan vi legalisera alla droger och myteri och vi alla kan bli enade tycker vi ska legalisera horor också och kanske svartjobb och så
Citera
2024-02-11, 03:49
Medlem
Ganonitos avatar
De har ju troligtvis röstat för det här så vad är problemet?
Citera
2024-02-11, 04:07
Medlem
Så går det när man importerar fel folk
Citera
2024-02-11, 05:00
Medlem
Sverige har blivit ett skräckland för barn och gamla.
De kriminella äter sig in överallt i samhället!

Finns inget annat än att utvisa dessa kriminella med hela deras familj och släkt om de är invandrare . De ska aldrig kunna återkomma till Sverige igen. Deras svenska medborgarskap dras in om de har sådana. De har förbrukat rätten att vara svensk medborgare. STRAFFEN måste kännas annars tar det aldrig slut.
Citera
2024-02-11, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Sverige har blivit ett skräckland för barn och gamla.
De kriminella äter sig in överallt i samhället!

Finns inget annat än att utvisa dessa kriminella med hela deras familj och släkt om de är invandrare . De ska aldrig kunna återkomma till Sverige igen. Deras svenska medborgarskap dras in om de har sådana. De har förbrukat rätten att vara svensk medborgare. STRAFFEN måste kännas annars tar det aldrig slut.

Smart, tänkte inte på det. Nu när du lyfter fram det såhär så tänker jag att du kan ha rätt - STRAFFEN ska bli högre. Ahh, bra! Konstruktivt och påläst. Jag tycker att vi ska utvisa finnarna också. Johan knarkade nog bort familjens medelklass-förmögenhet pga finnarna. Har du tänkt på det? Det jag tänker spontant är att du har förbrukat dinnrätt och borde utvisas.
Citera
2024-02-11, 07:08
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
De här sakerna tyckte inte jag var så konstigt. Var i Sverige är man säker från gängen? Och kan man förvänta sig att en tonåring bryter helt med hela kompisgänget?

Men visst, det finns ett och annat märkligt i berättelsen. Fortsätter man verkligen betala hundratusentals kronor, enbart under ett år?

Det enda jag reagerade mot i artikeln är när de sa att hon kände nio personer som är i samma sits. Vem umgås ens med så många familjer? Och pratar man om sånt?

Hade de bara tänkt sig fortsätta betala år efter år?

Flyttar de och byter namn eller skaffar skyddad identitet så har de åtminstone en chans att ta sig ur situationen. När man förlorar hundratusentals kronor per år och lever i daglig skräck så är det åtminstone värt ett försök, kan jag tycka. Alternativt att de gör som en annan familj som nämns i artikeln och helt enkelt flyttar utomlands.

Sonen får helt enkelt ta den smällen och starta ett nytt socialt liv någon annanstans, det borde han väl själv förstå, kan jag också tycka.

Det är bättre än att fortsätta befinna sig i vad jag skulle kalla för en ohållbar situation där samhället inte kan hjälpa dem.

Det som du också nämner, att de skulle känna ytterligare 9 familjer (ungefär halva sonens skolklass) som är utsatta för samma sak låter även det väldigt konstigt. Men jag skulle kunna köpa det om det exempelvis handlar om 9 andra familjer i liknande situation som de träffat via någon grupp online eller liknande. Men att det skulle vara 9 familjer i deras direkta närhet låter mycket.

Det är som sagt något med den här storyn som inte stämmer.
Senast redigerad av SnutteFia03 2024-02-11 kl. 07:24.
Citera
2024-02-11, 08:37
Medlem
Hur många familjer har en vanlig person ens i ”sin närhet”, jag har kanske 5-6. Och den här människan känner 9 andra familjer i sin närhet som drabbats. Låter ju helt bisarrt. Skulle alla dessa familjer dessutom öppet berätta om att man blir utpressad av gängkriminella? Folk i allmänhet vill ju inte ens berätta hur mycket man har i lön eller vilken ränta man har… Och varför gör familjen inte ens ett försök att flytta? Ska de fortsätta betala hundratusenstals kronor årligen, pengar som överlämnas i extremt steessframkallande oberäkneliga möten, utan att ens försöka göra något annat än att gå till socialen???

Undrar om journalisten faktagranskat innan artikeln skrev, låter som en påhittad historia.
Citera
2024-02-11, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Nej, jag förstår inte. Kan du förklara med namn och personnummer? Lilla stackars fitt-johan låter ju som en judisk liten bögneger. Kanske även sosse-peddo. Vart vill du komma med detta? Vad är
Grejen? Antagligen är det trams från redan från horan - ingen normal människa går till pressen istället för polisen.

Både du och jag, vi vill skicka fitt-johan med familj utanför landets gränser. Din främlingsfientliga retorik hjälper inte. Vi borde öppna upp för ett samarbete med ett land som accepterar idioter, dit kan vi skicka alla. Ungern?
Givetvis förstår du inte. Du, likt 90% av den svenska befolkningen har levt under en mossig jävla sten i årtionden. När ni äntligen börjar öppna era dumma jävla sinnen är det för sent. Menar du på allvar att du inte vet om att sådant här förekommer?

Vet du, det är ett bra förslag att skicka fittor och dumskallar till Ungern. Vi kan gott börja med dig.
Citera
2024-02-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Jag ber inte om tillåtelse. Jag pratar inte om mig själv. Vad du inte verkar förstå är att Svensson inte har tillgång till att skaffa sig vapen. Vad är det svåra att förstå? Kan du skaffa vapen? Antagligen inte eftersom att du bara sitter på forum och snackar skit.

Vet inte vem du försöker trolla, men Svenssons burkar inte vara kriminella. Är du en icke-kriminell Svensson så kan du med 100% säkerhet skaffa ett vapen. Tar bokstavligen några minuter att skicka in ansökan hos Polisen efter 2 dagars kurs.
Du kan sedan köpa både pistol, gevär, hagel och AR15. Lever du under hot kan du även få tillstånd att bära vapnet öppet på stan. 100% lagligt.
Om inte den lagliga vägen: Det tar bokstavligen mindre än 1 dag att åka ner till Malmö och fråga runt innan du har ett vapen i din hand. Det är inte svårare än så.
Citera
2024-02-11, 09:36
Medlem
DonaldBidens avatar
Väldigt bra system!
Antingen är man solidarisk eller så måste man köpa sig fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in