2024-02-10, 08:12
Medlem
Hej jag har haft problem att komma in på mitt konto på deras hemsida och App kontaktar dem igår jo vi har problem med systemet varpå jag frågar varför informerar ni inte på hemsida alternativt SMS.
i dessa tider med IT attacker och dylikt borde det inte vara anmälningsplikt för företag gentemot sina kunder?
Och under samtal vill du identifiera dig med bankid ursäkta du sa just att ni har en pågående systemfel vilket jag läser som IT attack?
Överreagerar jag kanske eller borde företag informera kunden?
Citera
2024-02-10, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lemon-tree
Hej jag har haft problem att komma in på mitt konto på deras hemsida och App kontaktar dem igår jo vi har problem med systemet varpå jag frågar varför informerar ni inte på hemsida alternativt SMS.
i dessa tider med IT attacker och dylikt borde det inte vara anmälningsplikt för företag gentemot sina kunder?
Och under samtal vill du identifiera dig med bankid ursäkta du sa just att ni har en pågående systemfel vilket jag läser som IT attack?
Överreagerar jag kanske eller borde företag informera kunden?

Det problemet hade jag hela kvällen igår med banken när jag skulle logga in, gick inte att logga in på en medelstor svensk bank med exakt samma meddelande. Det gjorde mig förbannad då jag inte kunde handla käk. Har dock inte något svar på hurvida det är fel på comviq men hade samma fel igår iaf på en bank. Det står ingenting på comviqs hemsida i alla fall.

Driftstatus bankid: https://www.bankid.com/driftsinformation - Alla tjänster är igång

Sitt lugnt i båten, händer det så händer det vad skall man göra.

Uppdaterar med comviqs driftkarta, det ser ut att vara några störningar i värmland vid karlstad någonstans: https://www.comviq.se/driftstorningar och sedan någonstans upp i Norra Sverige
Senast redigerad av Lamron 2024-02-10 kl. 08:39.
Citera
2024-02-10, 08:45
Medlem
Fick du notification eller liknande om det?
Citera
2024-02-10, 08:52
Bannlyst
Citat:
Fick du notification eller liknande om det?

Nej jag fick ingen info alls, det gick varken att logga in på datorn eller telefonen.
Senast redigerad av Lamron 2024-02-10 kl. 08:56.
Citera
2024-02-10, 08:55
Medlem
Ok..Jo håller med om att det kan hända och så får man ta det.. men i mitt fall..pågått flera dagar och fortsatt problem...tycker man ska informeras då .. eftersom det inte enskilt tillfälle utan pågående...
Citera
2024-02-10, 08:59
Bannlyst
Citat:
Ok..Jo håller med om att det kan hända och så får man ta det.. men i mitt fall..pågått flera dagar och fortsatt problem...tycker man ska informeras då .. eftersom det inte enskilt tillfälle utan pågående...

Livet är sällan rättvist, och det gäller tyvärr även i situationer som denna. Att bli informerad i tid är minsta man kan begära när problemen är pågående och inte bara enstaka händelser. Det är viktigt att kunna förbereda sig och hantera situationen på bästa möjliga sätt. Precis som det sägs, "Livet är inte alltid rättvist, men vi måste göra det bästa av de situationer vi ställs inför."
Citera
2024-02-10, 09:20
Bannlyst
Jag får fel om jag provar att logga in med mailen förresten ser jag nu men BankID fungerar.

Citat:
Just nu går det inte att logga in med mejladress på Mitt Konto eller i Comviq-appen. Vänligen använd BankID. Hälsningar Comviq

Deras direkt administration är åtminstonde öppen..

https://login.comviq.se/ ligger också nere.
Citera
2024-02-10, 09:32
Medlem
Ok..var hitta du det felmeddelande?Såg inte det igår...är lite nojjig så vill inte logga in med BankID
Citera
2024-02-10, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ok..var hitta du det felmeddelande?Såg inte det igår...är lite nojjig så vill inte logga in med BankID

Jag förstår. Det står om jag går in på datorn och klickar på "Mitt Konto" och sedan tryckte jag på "logga in med mail"

Direktlänk: https://identity.tele2.com/comviq/authentication/Login
Citera
2024-02-10, 09:40
Medlem
Ok 👍 tack.. kanske de fått upp info nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in