• 1
  • 2
2024-02-06, 11:17
Medlem
Sladdarens avatar
A: Doppar ni planerad friterad kyckling eller annat panerat kött i vatten innan ni friterar och varför inte isf ?

B: Funkar det på annat kött och varför inte isf ?

Se video på länk nedan och text är översatt nedan i spoiler
https://www.restonyc.com/why-dip-chi...before-frying/

Citera
2024-02-06, 11:18
Medlem
Sladdarens avatar
Friterar väldigt sällan mat i litervis med olja fast det är "liksom" smaskigt å gott ...
Men kan fritera i ca en cm olja i en panna om det ens räknas

https://www.youtube.com/shorts/DWcLvFkrOwc
Senast redigerad av Sladdaren 2024-02-06 kl. 11:28.
Citera
2024-02-06, 11:57
Medlem
"planerad friterad kyckling"????
Citera
2024-02-06, 12:18
Bannlyst
Jag doppar inte i vatten innan vare sig jag planerar eller panerar. Dubbelpanerar och dubbelfriterar brukar jag däremot göra.
Citera
2024-02-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Friterar väldigt sällan mat i litervis med olja fast det är "liksom" smaskigt å gott ...
Men kan fritera i ca en cm olja i en panna om det ens räknas

https://www.youtube.com/shorts/DWcLvFkrOwc
Absolut räknas det ända rätta, skall själv göra langos ikväll på kalljäst 70+h jäsning napolitansk pizzadeg i just 2cm olja i panna.
Citera
2024-02-06, 12:34
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
"planerad friterad kyckling"????

Ja fel ord, det ska stå "panerad" .. rättelse
Citera
2024-02-06, 12:36
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag doppar inte i vatten innan vare sig jag planerar eller panerar. Dubbelpanerar och dubbelfriterar brukar jag däremot göra.

Okej, har du provat att doppa i vatten ens innan eller visste du ens om detta sätt "knep" ;-) kanske är en mer lämplig fråga. Om du inte testat varför inte testa liksom och tror du inte på den metoden till det bättre eller det sämre ?

Och det ska stå panerad i början .. inte planerad så alla vet. Kan inte redigera nu i den texten
Citera
2024-02-06, 12:38
Bannlyst
Citat:
Okej, har du provat att doppa i vatten ens innan eller visste du ens om detta sätt "knep" ;-) kanske är en mer lämplig fråga. Om du inte testat varför inte testa liksom och tror du inte på den metoden till det bättre eller det sämre ?

Och det ska stå panerad i början .. inte planerad så alla vet. Kan inte redigera nu i den texten
Kände inte till det men ska testa framöver, då paneringen ibland inte sätter sig ordentligt.
Citera
2024-02-06, 12:39
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Kände inte till det men ska testa framöver, då paneringen ibland inte sätter sig ordentligt.

Där ser man ;-) återkom gärna med smakskillnaden osv med doppad versus odoppad vore intressant
Hur du upplever det ?
Citera
2024-02-06, 13:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Jag brukar dubbelpanera kycklingen och bryna den ordentligt i panna med MYCKET fett. Sen köra klart filéerna i ugnen. Blir typ som friterat.
Citera
2024-02-06, 13:36
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Har blivit serverad vattendoppad deep fried chicken. Det blev förjävla bra. Försökte återskapa det hemma sen, gick åt helvete, paneringen "rann av" i fritösen.
Citera
2024-02-06, 14:50
Medlem
Citat:
A: Doppar ni planerad friterad kyckling eller annat panerat kött i vatten innan ni friterar och varför inte isf ?

Känns lite halvfarligt att stoppa ner semi-blöt kyckling i kokande olja. Bara lite extra fukt brukar ju få det att sprätta och bubbla som faen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in