• 1
  • 2
2024-02-06, 09:11
Medlem
Någon som vet mer? Jag känner en av dom gripna. Det märkliga är att han sitter häktad i Karlskrona fast att han är hemmahörande i Östra göinge.

https://sverigesradio.se/artikel/ska...ll-undsattning
Citera
2024-02-06, 09:15
Medlem
MyJustices avatar
Låter bra 10 år med knäckebröd och gröt till frukost .
Citera
2024-02-06, 09:21
Avstängd
Lacerdas avatar
Albaner i farten igen?
Citera
2024-02-06, 09:33
Medlem
Finns mer info kring det här fallet någonstans? Du som känner en kan väl skriva ut namn med *
Citera
2024-02-06, 09:57
Medlem
Nikl*s H*ggö *=a
Citera
2024-02-06, 10:01
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen83
Någon som vet mer? Jag känner en av dom gripna. Det märkliga är att han sitter häktad i Karlskrona fast att han är hemmahörande i Östra göinge.

Det är inte så märkligt. Häktena är överfulla överallt, och det är inte konstigt att man flyttas runt av olika skäl.
Citera
2024-02-06, 10:13
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Låter bra 10 år med knäckebröd och gröt till frukost .
" vatten och bröd - glöm det Fångarna på Hall får främst svensk husmanskost. Maten är god och portionerna rejäla, så rejäla att dietisten varnar för fetma.
...I varje måltid ingår mjölk, smör, bröd, sallad och frukt. På helgerna får fångarna också efterrätt.
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-bakom-galler

Det är oklart varför det är på detta viset då de allra flesta i röstboskapet nog anser att även kost bör sättas i relation till straffet.
Troligtvis ger man fångarna mycket och god mat för att de annars blir svårhanterliga annars men man behöver se om hela kriminalvården då den inte fungerar med rådande demografi.

Dessutom är de väl dömda till socialbidrag då alla arbetsgivare har full tillgång till deras register. De fortsätter såklart vara kriminella.
Har en fånge utländsk påbrå bör det alltid vara utvisning som gäller. Kommer man till ett annat land ska man vara mönstermedborgare.
Citera
2024-02-06, 10:21
Medlem
Tre av häktningsframställningarna finns i detta inlägg:
(FB) Fem helsingborgare gripna i en samordnad gryningsräd (2024-01-23)

Och framåt i den tråden finns lite mer info.
Att det ”hamnade” där var för att tillslagen gjordes samma morgon som det var gryningsräd i Helsingborg.

Sedan kan man ju verkligen undra på vilket sätt utländsk polis har kommit till ”undsättning”. Väldigt konstigt ordval i SR:s rubrik. 😅
Senast redigerad av Right-humanist 2024-02-06 kl. 10:26.
Citera
2024-02-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen83

Borde citerat dig i mitt förra inlägg. Sorry!
Där finns ju också målnumret så att det är lätt att begära ut häktningsprotokollen för samtliga fem.

Anledningen till att han sitter i Karlskrona är nog bara så enkel som att man inte vill ha fem misstänkta från samma mål på ett och samma häkte.
Citera
2024-02-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Borde citerat dig i mitt förra inlägg. Sorry!
Där finns ju också målnumret så att det är lätt att begära ut häktningsprotokollen för samtliga fem.

Anledningen till att han sitter i Karlskrona är nog bara så enkel som att man inte vill ha fem misstänkta från samma mål på ett och samma häkte.

Stort tack 😊
Citera
2024-02-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Tre av häktningsframställningarna finns i detta inlägg:
(FB) Fem helsingborgare gripna i en samordnad gryningsräd (2024-01-23)

Och framåt i den tråden finns lite mer info.
Att det ”hamnade” där var för att tillslagen gjordes samma morgon som det var gryningsräd i Helsingborg.

Sedan kan man ju verkligen undra på vilket sätt utländsk polis har kommit till ”undsättning”. Väldigt konstigt ordval i SR:s rubrik. 😅

Åklagaren berättar i radioinslaget att utländsk polis varit behjälplig genom
att avkryptera chattar.
Citera
2024-02-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuria
Åklagaren berättar i radioinslaget att utländsk polis varit behjälplig genom
att avkryptera chattar.

Jo, jag hörde det. Men ordvalet blir ju inte mindre fel för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in