2024-02-02, 14:22
Medlem
Prt Scr-knappen funkar bra att ta ett screenshot med. Men om jag skulle vilja ta många screenshots på rad under kort tid, finns det något program/app/funktion för mig? Problemet med Prt Scr är att förra skärmdumpen raderas när man gör en ny. Ibland har jag inte tid att spara undan den gamla skärmdumpen innan jag behöver göra en ny.

Idealet vore om man kunde trycka på en viss tangent och varje gång man gör det så sparas en ny skärmdump i en mapp.

(Inte video, utan stillbilder.)
Citera
2024-02-02, 14:26
GeForce experience har en sån funktion, om du har Nvidia grafikkort. Sparas i en mapp du väljer.
Citera
2024-02-02, 14:27
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
om jag skulle vilja ta många screenshots på rad under kort tid, finns det något program/app/funktion
Är det inte enklast att ändå göra ett videoklipp av skärmen under tidsintervallet och därefter plocka adekvata frames därifrån som separata stillbilder?
Citera
2024-02-02, 14:34
Medlem
revodnebs avatar
Snagit verkar bra men kostar pengar.

https://www.techsmith.com/store/snag...EaAlKlEALw_wcB
Citera
2024-02-02, 14:34
Medlem
Citat:
Prt Scr-knappen funkar bra att ta ett screenshot med. Men om jag skulle vilja ta många screenshots på rad under kort tid, finns det något program/app/funktion för mig? Problemet med Prt Scr är att förra skärmdumpen raderas när man gör en ny. Ibland har jag inte tid att spara undan den gamla skärmdumpen innan jag behöver göra en ny.

Idealet vore om man kunde trycka på en viss tangent och varje gång man gör det så sparas en ny skärmdump i en mapp.

(Inte video, utan stillbilder.)

Sharex gör allt och mer + gratis.
Citera
2024-02-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
GeForce experience har en sån funktion, om du har Nvidia grafikkort. Sparas i en mapp du väljer.

Hm, jag raderade Geforce Experience för att banta ner antalet program som körs. Det låter som att jag ska prova att installera det igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Är det inte enklast att ändå göra ett videoklipp av skärmen under tidsintervallet och därefter plocka adekvata frames därifrån som separata stillbilder?

Nej. Jag har inte tid att redigera videoklipp och söka rätt frames, utan jag vill ha skärmdumpar sparade i nummerordning i en mapp direkt utan mellansteg.

Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Sharex gör allt och mer + gratis.

Lightshot nämndes också i en tråd här intill. Är jag nojig som tvekar att installera gratisprogram istället för Geforce Experience?
Citera
2024-02-03, 16:15
Medlem
Citat:
Hm, jag raderade Geforce Experience för att banta ner antalet program som körs. Det låter som att jag ska prova att installera det igen.

Nej. Jag har inte tid att redigera videoklipp och söka rätt frames, utan jag vill ha skärmdumpar sparade i nummerordning i en mapp direkt utan mellansteg.

Lightshot nämndes också i en tråd här intill. Är jag nojig som tvekar att installera gratisprogram istället för Geforce Experience?

Sharex är open source och funnits i typ 10 år, ett av de mest kända snipping programmen pga all funktionalitet. Betalda appar/fremium vill inte att du ska veta om sharex. Ta en titt så förstår du varför.
Citera
2024-02-03, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Sharex är open source och funnits i typ 10 år, ett av de mest kända snipping programmen pga all funktionalitet. Betalda appar/fremium vill inte att du ska veta om sharex. Ta en titt så förstår du varför.

Det låter onekligen sexigt!

Lite off topic, men det är rätt konstigt att funktionerna inte redan finns i Windows. Det kanske hänger ihop med att det underlättar för pirater att dela betalmedia, och att Microsoft fått påtryckningar kring detta, eller nåt. Annars kan det inte röra sig om många kilobyte kod som behöver adderas till Windows.
Citera
2024-02-03, 16:31
Medlem
kl4sseKocks avatar
Vill minnas att även Fraps har en sådan funktion
https://fraps.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem