• 1
  • 2
2024-02-07, 06:48
Medlem
Bombolenats avatar
Orm har jag bara ätit i väldigt kryddstark form, thailändsk pad krapao. Det var kobra, och det var förvånansvärt smakrikt. Svårt att säga exakt vad det smakade dock, pga så stark kryddning.

Grodlår smakar exakt som om en kyckling och en fisk korsats. Ingen favorit för mig.

Hare kan ha en lätt smak av lever, tycker jag.

Struts testade jag någon gång, men kan inte komma ihåg, måste varit 15-20 år sen. Jag minns dock att jag slogs av hur lite viltsmak det var, vilket jag hade förväntat mig mer av.

Edit: Jag har ätit ekorre en gång också. Det var vidrigt. Den var skjuten i djungeln, så den borde ätit ren mat, men den smakade som om den fötts upp på en diet av sopor.
Senast redigerad av Bombolenat 2024-02-07 kl. 07:01.
Citera
2024-02-09, 23:17
Medlem
Vem0ths avatar
Smakade orm när jag var ca 14 och minns att det smakade typ en mix av vit fisk och något fågelaktigt som jag senare i livet skulle nog associera med typ duva. Tufft och tuggigt kött var det, satt där och tuggade i evigheter tills det smakade ingenting.
Citera
2024-02-10, 08:03
Medlem
Monarscoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddy.l
Hur smakar grod lår? hört det smakar kycklingaktigt
Hur smakar björn ? glömt bort, var 20år sen
Hur smakar hare ? Som kyckling, blir lätt torr, sousvide med päroncider och kycklingfond rekommenderas. Magert och nyttigt.
Hur smakar struts ? Godaste köttet. Lite rödare och mörare än oxfile fast bättre ( svensk färsk struts ifrån gårdar ) Min favoritkött av alla
Vad menar du med sousvide med päroncider och kycklingfond? Jag vet vad alla tre grejerna är. Det är själva kombon jag undrar vad du gör med.
Citera
2024-02-10, 11:45
Medlem
Sladdarens avatar
Hur smakar bacon ?
Ja.. testa istället
Citera
2024-02-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Hur smakar bacon ?
Ja.. testa istället

fett, rökt och salt.
Citera
2024-02-11, 00:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
1,2 som kyckling
3, vidrigt, vilt och osmakligt enligt min mening
4, alldeles för mycket viltsmak, kanin är däremot som kyckling
5, sturts var en storsäljare i Sverige för några år sedan, fanns strutsfarmar överallt. Smakar mer kalkon än kyckling. Lent och mjukt och mycket gott att grilla

Hänsyn tagen till vilken köttdetalj det handlar om, jag har smakat alla ovanstående, men bara finaste delarna, tänk filé.

Ja, björn är ingen höjdare. Vet inte om jag skulle kalla det vidrigt, men jag tycker inte att det är gott. Dessutom känns det sisådär med tanke på risken för trikiner, så det bör ju vara rätt rejält kremerat för säkerhets skull. Är inget som direkt lyfter upplevelsen...
Citera
2024-02-11, 10:20
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
fett, rökt och salt.

Det var piken och poängen ;-) att det går inte beskriva med ord.. att fett, rökt salt kan iaf smaka hur som helst med en röksmak. Tycker tråden är ganska meningslös men det är ju frivilligt att kommentera, finns ju olika sätt att tillaga kött som gör att det smakar betydligt bättre eller annorlunda än bara stekt i smör och olja
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in