2024-09-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goatspell
Ironi, jag syftar till hur hon har svarat i förhör och hur samhället i stort ser på att kvinnor kan komma undan med det mesta och om en man blir bedragen och reagerar så är det allt som oftast mannen som der är fel på i samhällets ögon.

Bedrövligt vilken skev värld vi lever i!!

Menar du att kvinnor ofta kommer undan med brott? Vad har du för fakta bakom det?
Citera
2024-09-16, 17:44
Medlem
Cedderiks avatar
När blir rättegången? Får fram cirka 14 dagar efter åtal
Citera
2024-09-16, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gularosen9
Menar du att kvinnor ofta kommer undan med brott? Vad har du för fakta bakom det?
Läs boken gärningsmannen är en kvinna så ser du hur det ligger till
Citera
2024-09-16, 18:30
Medlem
Citat:

Ja, det är min absoluta uppfattning. Kvinnor kommer oftare undan brott än en man. Det finns studier kring det, men jag talar om egen erfarenhet.

Dock så börjar man ha förstått att det är så och man har börjat att lagföra kvinnor mer än innan. Men i ett fall som detta så är chansen enormt mycket större att en kvinna går fri än en man som hävdar nödvärn. Men sen så är det nog vanligare att en kvinna blir utsatt för våld av sin partner än en man.

Men ja min uppfattning är att kvinnor kommer undan betydligt lättare!
Citera
2024-09-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
När blir rättegången? Får fram cirka 14 dagar efter åtal
Tisdag Onsdag Fredag denna veckan
Citera
2024-09-17, 00:14
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abm123
Tisdag Onsdag Fredag denna veckan

Tack snälla!
Citera
2024-09-17, 14:44
Medlem
Vet ni om och när man kan få reda på vad som har sagts under rättegången?
Citera
2024-09-17, 16:47
Medlem
När rättegången är klar kan du begära ut ljudfiler från alla dagar .
Citera
2024-09-17, 18:24
Medlem
Vad säger hon själv hände? Självförsvar? Minns inte? Var inte meningen? Bara råka?

Verkar hon ångerfull/ledsen?

Det var ingen dålig cocktail hon hade i kroppen iaf. Kul med den abstinensen, inlåst och inse att man faktiskt mördat någon Rätt åt!

Hur fan klarar såhär tunga missbrukare att sköta hygien ens.... Eller då man tar Affe? För att orka duscha?
Citera
2024-09-20, 10:32
Avstängd
CoachFattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milkshake

Hur fan klarar såhär tunga missbrukare att sköta hygien ens.... Eller då man tar Affe? För att orka duscha?

Kolla igenom FUPen hur han bodde så får du en rätt klar bild över att dom inte lever speciellt hygieniskt.
Hon såg förjävlig ut med ska tilläggas vid gripandet
Citera
2024-09-20, 12:01
Medlem
Förstår inte varför media inte skriver om detta mer? En ung kvinnlig mördare är ju inte supervanligt, eller antar man bara att hon har gjort allt i självförsvar?
Citera
2024-09-20, 15:30
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Förstår inte varför media inte skriver om detta mer? En ung kvinnlig mördare är ju inte supervanligt, eller antar man bara att hon har gjort allt i självförsvar?
Precis min tanke, helt annat när Lydia dödade sin pojkvän Emil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in