• 1
  • 2
2024-01-28, 09:22
Medlem
Jag, likt många andra, läste tråden där skribenten fått sitt rumphål förstört av Ica Basic toalettpapper. Han hade tänkt att han skulle spara några kronor genom att köpa billigt toalettpapper, men det visade sig skava upp hans brunöga. Hur som helst så köper jag enbart Lambi toalettpapper eftersom jag värderar anal hälsa. Som ni säkert vet så har förpackningen ett foto på ett kritvitt lamm, som ser väldigt mjukt ut. När man ser bilden så tänker man på hur mjukt, men ändå starkt detta toalettpapper måste vara.

Frågan jag vill ställa är hur mycket sanning som ligger i detta, och hur mycket som är en illusion skapat av varumärket. Är Lambi bättre än alla andra bra toalettpapper, eller är det bara som man inbillar sig? Självklart är det bättre än Ica Basic, men man måste vara väldigt dum om man sparar in på något så fundamentalt för ens välbefinnande som toalettpapper. Vad kommer härnäst? Att försöka torka sig med löv och kvistar? Kanske införskaffa en rövsticka?
Citera
2024-01-28, 09:34
Om jag inte missminner mig är Lambi lite för mjukt för mig. Går lätt sönder när det är grovgöra.
Citera
2024-01-28, 09:43
Medlem
Jordgubbes avatar
Minns Robert Gustafssons skämt för kungen, "denna näsduk är så tunn att det känns som att snyta sig i handen". Bästa dasspappret finns på Lidl, släpp prestigen och hasa dig dit. Reklamen på Lidl är mycket ojämn, plötsligt dyker Arnold upp.
Senast redigerad av Jordgubbe 2024-01-28 kl. 09:47.
Citera
2024-01-28, 09:50
Medlem
eldrattans avatar
Titta på hur många skikt det innehåller. Minst 3-skikt ska det va. Lambi är mer åt det mjuka hållet och rullarna tar slut snabbt. Då är Serla att föredra helt klart.
Citera
2024-01-28, 09:51
Medlem
Xylospongium är korrekta namnet på den kända "käpp" romarna ev använde.
https://en.wikipedia.org/wiki/Xylospongium?wprov=sfla1

Angående papper är jag relativt flexibel men hatar det enkelskiktiga på storrulle som offentliga inrättningar rätt ofta har.

Bäst är om det istället finna möjlighet att skölja av efter förrätta värv.
TS kan börja överväga att vara snål ett tag och investera i något dyrt och avancerat från Japan ?
Randy upptäcker japanska toaletter:
Citera
2024-01-28, 09:58
Medlem
Jag kör enbart lambi, och alltid gjort, deras reklam påverkat mig enormt.
Lambi hymlar inte om något, utan dom nästan skryter att det är jungfrulig skog som huggs ner till papper. Ingen inblandning av returpapper, 0% returpapp. Och eftersom jag inte vill ha någons returpapper i min rumpa, är valet enkelt.

Basic å andra sidan =100% returpapper, vem kan redogöra var det pappret varit innnan.

Ibland snyter jag mig i mitt fina dyra lambipapper, och tänker när jag slänger det, det kommer nästa vecka på Basic.
Citera
2024-01-28, 10:06
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Nja, Lambi är lite för mjukt för att jag ska kunna lita på det. Det är speciellt nyckfullt om man har blötare bajs och ska sanera, då går pappret lätt sönder. Föredrar Serla, en perfekt avvägning.
Citera
2024-01-28, 11:34
Medlem
Marknadsföring är allt. Precis som med alla andra varumärken. Det finns förstås no brand-produkter som är likvärdiga, men i och med att man sett de välgjorda reklamfilmerna i år efter år efter år så har man fått för sig att det även skulle vara lite bättre kvalitet på pappret bara därför. På samma sätt tar man en Coca Cola-flaska för 10 kr mer än ICA:s egna cola. Det är i stort sett samma sockervatten man betalar för, men Coca Cola känns kvalitativt, för vi ser det så mycket.

Klart att det finns märken som gör kvalitativa produkter också. Men det får man ju avgöra genom jämförelser. Jag tror inte att folk gör det generellt, man är benägen att ta ett paket pasta från Barilla istället för ICA Basic för att man blivit matad med snygga reklamfilmer i hela sitt liv.
Citera
2024-01-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Marknadsföring är allt. Precis som med alla andra varumärken. Det finns förstås no brand-produkter som är likvärdiga, men i och med att man sett de välgjorda reklamfilmerna i år efter år efter år så har man fått för sig att det även skulle vara lite bättre kvalitet på pappret bara därför. På samma sätt tar man en Coca Cola-flaska för 10 kr mer än ICA:s egna cola. Det är i stort sett samma sockervatten man betalar för, men Coca Cola känns kvalitativt, för vi ser det så mycket.

Klart att det finns märken som gör kvalitativa produkter också. Men det får man ju avgöra genom jämförelser. Jag tror inte att folk gör det generellt, man är benägen att ta ett paket pasta från Barilla istället för ICA Basic för att man blivit matad med snygga reklamfilmer i hela sitt liv.

Inget av det du skriver stämmer. Freeway Cola är märkbart sämre än Coca-Cola, och Coca-Cola är märkbart sämre än t.ex. Fentimans Curiosity Cola. Självklart spelar marknadsföring stor roll, men att det skulle vara den enda skillnaden är rent trams.
Citera
2024-01-28, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YukaLaka
Inget av det du skriver stämmer. Freeway Cola är märkbart sämre än Coca-Cola, och Coca-Cola är märkbart sämre än t.ex. Fentimans Curiosity Cola. Självklart spelar marknadsföring stor roll, men att det skulle vara den enda skillnaden är rent trams.

Inte enda skillnaden, klart att det finns en kvalitetsaspekt. Men tror att många inte ens överväger att köpa affärens eget märke när det finns Coca Cola, för man vet vad man får och för att den billigare varianten ser suspekt ut. Man ska inte underskatta att saker ser billiga ut, och därav känns dåliga, utan att man vet om det är så.
Citera
2024-01-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Inte enda skillnaden, klart att det finns en kvalitetsaspekt. Men tror att många inte ens överväger att köpa affärens eget märke när det finns Coca Cola, för man vet vad man får och för att den billigare varianten ser suspekt ut. Man ska inte underskatta att saker ser billiga ut, och därav känns dåliga, utan att man vet om det är så.

Ja, så är det såklart. Mycket av Coca-Colas marknadsandelar är för att folk vet vad de får.
Citera
2024-01-28, 12:24
Medlem
fellowvessels avatar
"Fixa" med orange paket inte deras andra räcker 15 gånger längre än övrigt sortiment.

Lambi är 90% marknadsföring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in