Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Verkar inte svårare än så att du är fysisk aktiv sen barnsben och har jobbat hårt på gården eller så fast du inte nämner det i berättelsen om din historia kring ämnet. Du lyfter ju extremt tungt i bänkpress eller golvlyft mm så nån form av träning typ styrketräning verkar du hålla på med förr som nu, fast du inte nämner det heller. Du är naturligt stor, lång och tung och har låg fetthalt på kroppen. Betyder ju att du håller dig iform ändå
Ser inga konstigheter i att du äter som en tjur eller oxe samt att du är inte färdigvuxen typ 19-25 år gammal vilket kräver mer näring. Det är bara äta och vräka på oavsett vad folk och studenter tycker. De kanske har ingen kunskap om genetik, kropp, träning, olika matsmältningssystem och kost till de yrkestitlar de kallas typ hälsopedagog
Du kanske har gener och aptit som "beard meets food" på youtube som har knappt nåt underhudsfett inkl är vältränad.
Det bästa du kan göra är att fråga en pedagog inom kost och kropp varför du äter så mycket i förhållande till din fysik och aktivitet så får du nog bästa svaren. Är man hungrig så är man "stay hungry" :-)
Jag åt extremt mycket förr ochså när jag var under 32 och var alltid hungrig och gick inte upp ett gram men lugnat ner mig med åren senare
Tack för ett bra svar.
Ja, du har rätt i att jag styrketränar. Väldigt hårt med fokus på tunga vikter och explosivitet. Jag knäböjer 300kg på 5 reps och bänkar 200kg på 5 reps och markar 350kg på 5 reps. Så ja, jag är väldigt stark, tack!
Enda sedan jag lämnade universitetet så har jag lagt på mig lite fettmassa, så det är väldigt negativt för mig. Brukade vara sjukt lean och ungefär samma vikt (+-5kg).
Jag äter verkligen som du säger som en oxe (brukade käka mer och röra på mig mer).
Fråga mig vad du vill polarn.