2024-01-22, 17:22
Medlem
Hermi-Tages avatar
Tycker du äter klent.
Har du testat med nån gainer eller kanske proteinpulver. Du bör ligga på 50-75 gram protein per kilo kroppsvikt.

Känns det jobbigt att äta eller är det svårt att hitta på recept för att göra maten god?
Var är det tar emot som gör att du du inte kan börja äta som en alfahane?
Citera
2024-01-22, 17:28
Medlem
El-gigantes avatar
det låter som att du har fel på kroppen TS, t.ex så är min familj, 29 bröder och systrar, minst 26 meter långa allesammans (om man räknar bort lillan som är bara 10, dock är hon ju bara 8 år än så länge) och vi lever på vatten och soljus utan att äta någonting. dock kanske det är värt att nämna att vi är karl den tolftes ekar men jag tror inte att det spelar någon roll
Citera
2024-01-22, 17:42
Medlem
hieroboams avatar
Ni kanske har samma störning som Tarrare?
Äter ni gräs, råttor och sådant om det är ont om kött?
Citera
2024-01-22, 18:00
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
Bor ni i stad? Förort? Har ätit hund, smakar inte på samma sätt. Vargköttet är mycket tuffare. Hur är du kort men din son lång? Är din fru också kort? Hur lång är sonen?

Är ni helsvenskar?

Är ni WOKE?

Jag är gift med en man, och ja han är lång. Vad har det med något att göra? Nej vi är inte woke haha. Vi bor på landet och barnens uppväxt påminner om din, förutom det där med att äta varg då. Tycker det låter märkligt. Men bara du mår bra så.
Citera
2024-01-22, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag är gift med en man, och ja han är lång. Vad har det med något att göra? Nej vi är inte woke haha. Vi bor på landet och barnens uppväxt påminner om din, förutom det där med att äta varg då. Tycker det låter märkligt. Men bara du mår bra så.

Var längden viktigt för dig (eller typ ett STORT plus) när du letade man? Hur mycket tänkte du på att du ville att dina söner skulle vara långa? Var ärlig.

Du är inte woke men varför har du aldrig ätit varg? Har du ätit Björn? Växte ni upp på landet eller flyttade ni ut från storstaden?

Varför skulle det vara märkligt att äta varg? Vafan?
Citera
2024-01-22, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Verkar inte svårare än så att du är fysisk aktiv sen barnsben och har jobbat hårt på gården eller så fast du inte nämner det i berättelsen om din historia kring ämnet. Du lyfter ju extremt tungt i bänkpress eller golvlyft mm så nån form av träning typ styrketräning verkar du hålla på med förr som nu, fast du inte nämner det heller. Du är naturligt stor, lång och tung och har låg fetthalt på kroppen. Betyder ju att du håller dig iform ändå

Ser inga konstigheter i att du äter som en tjur eller oxe samt att du är inte färdigvuxen typ 19-25 år gammal vilket kräver mer näring. Det är bara äta och vräka på oavsett vad folk och studenter tycker. De kanske har ingen kunskap om genetik, kropp, träning, olika matsmältningssystem och kost till de yrkestitlar de kallas typ hälsopedagog

Du kanske har gener och aptit som "beard meets food" på youtube som har knappt nåt underhudsfett inkl är vältränad.

Det bästa du kan göra är att fråga en pedagog inom kost och kropp varför du äter så mycket i förhållande till din fysik och aktivitet så får du nog bästa svaren. Är man hungrig så är man "stay hungry" :-)

Jag åt extremt mycket förr ochså när jag var under 32 och var alltid hungrig och gick inte upp ett gram men lugnat ner mig med åren senare

Tack för ett bra svar.

Ja, du har rätt i att jag styrketränar. Väldigt hårt med fokus på tunga vikter och explosivitet. Jag knäböjer 300kg på 5 reps och bänkar 200kg på 5 reps och markar 350kg på 5 reps. Så ja, jag är väldigt stark, tack!

Enda sedan jag lämnade universitetet så har jag lagt på mig lite fettmassa, så det är väldigt negativt för mig. Brukade vara sjukt lean och ungefär samma vikt (+-5kg).

Jag äter verkligen som du säger som en oxe (brukade käka mer och röra på mig mer).

Fråga mig vad du vill polarn.
Citera
2024-01-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Skillnaden är dock bara 300kcal per dygn. Vilket är typ en macka.

Karln skriver ju att han var/är väldigt aktiv. En aktiv man på 2m och 125kg behöver nog närmare 5000 kcal per dag ska du se. "En macka" haha..

Tycker inte det låter det minsta orimligt, äter man inte skräpmat så blir det stora portioner. Typ 100g choklad 550kcal är lika mkt kcal som 500g kycklingbröst..
Citera
2024-01-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Godisar
Detta tror du är bra, men det är i själva verket ett sätt att ge folk ätstörningar och nojor.
Att inte ens få en egen pizza. Shysst, generöst..
Som att det är något positivt att vänja sig vid för lite mat.

Det är det, det är väldigt hälsosamt att äta lite mat, åtminstone mindre än vad vi normalt gör i väst.

Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Är man hungrig så är man "stay hungry" :-)

Den här meningen går inte ihop vare sig logiskt eller grammatiskt. Vad menar du?
Citera
2024-01-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Karln skriver ju att han var/är väldigt aktiv. En aktiv man på 2m och 125kg behöver nog närmare 5000 kcal per dag ska du se. "En macka" haha..

Tycker inte det låter det minsta orimligt, äter man inte skräpmat så blir det stora portioner. Typ 100g choklad 550kcal är lika mkt kcal som 500g kycklingbröst..

Nej 5000 kcal per dag är för mycket.
Citera
2024-01-22, 19:05
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskamanarcucks
Tack för ett bra svar.

Ja, du har rätt i att jag styrketränar. Väldigt hårt med fokus på tunga vikter och explosivitet. Jag knäböjer 300kg på 5 reps och bänkar 200kg på 5 reps och markar 350kg på 5 reps. Så ja, jag är väldigt stark, tack!

Enda sedan jag lämnade universitetet så har jag lagt på mig lite fettmassa, så det är väldigt negativt för mig. Brukade vara sjukt lean och ungefär samma vikt (+-5kg).

Jag äter verkligen som du säger som en oxe (brukade käka mer och röra på mig mer).

Fråga mig vad du vill polarn.

De va så lite så

Yes polarn :-) Att du äter mycket ?...Nä tycker det är inte så konstigt när du lyfter skrot som hulken efter strikta styrketräningsscheman i flera år, och att du äter som hulken ochså när du förbränner enormt med energi och kalorier när du tränar stenhårt med styrketräning. Inget konstigt alls med tanke på din vikt längd och benstomme ochså

Jag personligen tycker att jag blir hungrigare av löpträning på band eller ute men tränar även styrketräning 2 dagar i veckan hemma, snabba pass, på en timme max, eller boxas på säcken i kombination med löpbandskörningen. På sommaren blir det mest tennis och annat.
Citera
2024-01-22, 19:35
Medlem
Kavajfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL

Ja 5000 kcal blir billigt per dag om man ska tillgodose protein, kolhydrater osv. Blir väl en 500 kronor per dag ungefär. Bara gratulera TS som får betala fyrdubbelt mycket för sin mat än oss andra "normalbyggda".
Sen handlar ju inte allt om att damma i sig kött bara, som TS blivit bortskämd med, utan fibrer och grönsaker så man står sig längre, men det har inte TS fått lära sig uppenbarligen efter att ha läst hans trådstart och inlägg.
Citera
2024-01-22, 21:39
Medlem
Tror inte för fem öre på att det finns en sån släkt som TS beskriver i Norra Norrland. Alla däruppe är väl alla finnpajsare eller lappjävlar..... Sen längden på familjemedlemmarna tror jag inte heller på.

Är man nästan 2 meter lång behöver man nog inte ha ett så löjligt, till gränsen på homoerotisk användernamn.

Sen kan jag låtsas att jag tror på rövarhistorien och det är väl klart att så där stora gubbar, man och pojkar som atS beskriver måste äta mycket. Min fars morfar åt enligt uppgift när han jobbade i skogen på 1910-talet minst 20 ägg per dag och det var en liten gubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in