2024-01-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Nä några sådana summor är det inte och inte staten utan detta är annons ”bedrägeri” på market place och inte systematiskt heller

Gör du rätt från ditt håll kommer du inte åka ditt och du verkar faktiskt vara en bra person.

Så det är en sak mellan honom och Postnord egentligen.
Citera
2024-01-21, 21:05
Medlem
Citat:
Beloppet är dock 700 kronor 1250 för ringa normal graden runt 50 tusen och grovt 200 tusen plus sen andra omständigheter som förslagenhet osv men tal om grovt bedrägeri är det inte i fråga

Citat:
Ursprungligen postat av DeathMetalislife
Gör du rätt från ditt håll kommer du inte åka ditt och du verkar faktiskt vara en bra person.

Så det är en sak mellan honom och Postnord egentligen.

Ja asså jag har som sagt gjort allting har besökt polisen mm så ja mer kan jag ej göra
Citera
2024-01-21, 21:07
Medlem
Ring och fråga.
Citera
2024-01-21, 21:07
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Du blir nog uppsökt och delgiven. Kallad till domstol snart.
Det är nog enklast att ringa Åklagarmyndigheten/polisen. Eftersom de ev inte fåt tag på dig och du ringer in pratar de nog gärna i telefon me dig om vart du är ich ber dig komma in.
Citera
2024-01-21, 21:08
Avslutad
Citat:
Beloppet är dock 700 kronor 1250 för ringa normal graden runt 50 tusen och grovt 200 tusen plus sen andra omständigheter som förslagenhet osv men tal om grovt bedrägeri är det inte i fråga

Du har säkert pysslat med fler bedrägerier. Det märks på dig. Hoppas du åker dit
Citera
2024-01-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ja asså jag har som sagt gjort allting har besökt polisen mm så ja mer kan jag ej göra

En sak jag tänkte på, när du skickade in ditt paket du skrev väl under med ditt namn och vissade id? Postnord borde ha en kopia eller något som bevisar att du skickat in ett paket, tycker ändå du borde kunna testa att kolla med PostNord, dom borde kunna hjälpa dig.
Citera
2024-01-21, 21:12
Medlem
Citat:
En sak jag tänkte på, när du skickade in ditt paket du skrev väl under med ditt namn och vissade id? Postnord borde ha en kopia eller något som bevisar att du skickat in ett paket, tycker ändå du borde kunna testa att kolla med PostNord, dom borde kunna hjälpa dig.

Nej man betalar på nätet så de tar inte id ska ringa igen imorgon och kolla tjänsten beter postnord skicka lätt
Citera
2024-01-21, 21:13
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Polisen lämnar inte ut information på telefon

Nä, men det vore kul att fråga! Det är operatörer som du får prata med, de skulle förmodligen bli rätt så ställda.
Citera
2024-01-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Du har säkert pysslat med fler bedrägerier. Det märks på dig. Hoppas du åker dit

Stämmer inte men okej 👍
Citera
2024-01-21, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nä, men det vore kul att fråga! Det är operatörer som du får prata med, de skulle förmodligen bli rätt så ställda.

Har gjort det inget vettigt svar
Citera
2024-01-21, 21:20
Medlem
Citat:
Nej man betalar på nätet så de tar inte id ska ringa igen imorgon och kolla tjänsten beter postnord skicka lätt

Jag fattar nada just nu.

Du tog betalt via en tjänst på fb? Är det det du menar?att köparen som skulle köpa först betalade till FB och sen dig?
Låter väldigt krångligt.
Citera
2024-01-21, 21:27
Medlem
Citat:
Jag fattar nada just nu.

Du tog betalt via en tjänst på fb? Är det det du menar?att köparen som skulle köpa först betalade till FB och sen dig?
Låter väldigt krångligt.

Nej alltså köpte frakt sedeln på postnord s hemsida så går man och lämnar in paketet men ja kastade kvittot så har inte spår nr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in