2024-01-19, 10:00
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Alice Teodorescu Måwe ersätter nu Sara Skyttedal som KD:s toppnamn.

Alice har förflutet som politisk redaktör på GP men hon slutade för att jobba som huvudsekreterare för Moderaternas nya idéprogram.
Sen har hon jobbat som chef för samhällskontakter på skolkoncernen Academedia.
Nu vill hon alltså bli folkvald politiker.

Är Alice rätt kandidat för KD?
Kommer KD att få ett strålande valresultat med Alice som vallokomotiv?
Är Alice lämpad att bli politiker?
Är det här ett tecken på att KD är desperata?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...stdemokraterna
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-01-19 kl. 10:05. Anledning: Kompletterande frågeställningar.
Citera
2024-01-19, 10:04
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Alice Teodorescu Måwe ersätter nu Sara Skyttedal som KD:s toppnamn.

Alice har förflutet som politisk redaktör på GP men hon slutade för att jobba som huvudsekreterare för Moderaternas nya idéprogram.
Sen har hon jobbat som chef för samhällskontakter på skolkoncernen Academedia.
Nu vill hon alltså bli folkvald politiker.

Är Alice rätt kandidat för KD?
Kommer KD att få ett strålande valresultat med Alice som vallokomotiv?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...stdemokraterna

Jag tror att Alice är lämplig. Har alltid njutit av henne i debatter, läcker tjej med snits och stil. Och verbalt kompetent av guds nåde
Citera
2024-01-19, 10:10
Medlem
Q6s avatar
Hon har kommit med många goda ideer under åren som vi får hoppas att hon kan få igenom som politiker.

Gäller bara att hon kan hålla ryggen fri från allt fulspel mellan politiker.
Citera
2024-01-19, 10:12
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Jag tror att Alice är lämplig. Har alltid njutit av henne i debatter, läcker tjej med snits och stil. Och verbalt kompetent av guds nåde
Hon har alltid en värdekonservativ tantklänning samt ett pärlhalsband. En karikatyr över en högerpolitiker då hon går hårt in i sin karriär med rätt image.

Det fungerar säkert bland svensk kristen höger, och vem skulle varit bättre kandidat än henne, att fronta deras värderingar?
Citera
2024-01-19, 10:15
Medlem
Mullrets avatar
Känns som Alice inte riktigt har satt ner foten och bestämt vilken politisk inriktning hon vill köra publikt.
Citera
2024-01-19, 10:16
Medlem
Glorfindels avatar
Som aktiv kristdemokrat är jag glad.
Det är inte bra att en ledande politiker, som Skyttedal är, går till ett annat parti. Hon är dock en besvärlig person som tyvärr sätter sig före partier, något som bland annat sågs i Ingeröaffären.
Alice gillar jag skarpt, både hennes intellekt och värderingar.
Nej, jag känner att detta är en draft som slutar 2-0 till KD.

Den fråga som kvarstår är hur de längre ner på den gamla listan, som Ella Kardemark, reagerar. Men hon har inte pondusen som krävs för att vara förstanamn.
Citera
2024-01-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Känns som Alice inte riktigt har satt ner foten och bestämt vilken politisk inriktning hon vill köra publikt.

Exakt, hoppa runt bland partier inger ju noll förtroende.. även om jag gillar henne ska sägas..
Citera
2024-01-19, 10:36
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Alice är så jävla tråkig. "Israel-lätt-höger" och en aura som en fisförnäm Lidingömoderat-kärring.
Citera
2024-01-19, 10:41
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Alice är så jävla tråkig. "Israel-lätt-höger" och en aura som en fisförnäm Lidingömoderat-kärring.

Skallen är det inget fel på. Nu lär ersättningen bli intressant dessutom. Hur det rimmar med småbarn är en annan femma. Men, det blir väl boende i Bryssel.

En vass tunga och vass penna. Blir bra detta… även om KD inte är mitt favoritparti.
Citera
2024-01-19, 10:53
Medlem
Briasccas avatar
Det var inte så bra nyhet. En vass debattör med en penna som petar och skrapar det lagoma Sverige riskerar nu att förflyttas till Bryssel för att där syssla med politik som inte kräver hennes skarpa och sträva samhällskritik. Till Bryssel ska man sända politiker som Alice Bah Kuhnke, Tomas Tobé och Johan Nissinen, som inte har intellektuell verkshöjd i sitt tänkande. En förlust för den politiska debattens bredd och vitalitet i Sverige om hon skulle dra till Bryssel.
Citera
2024-01-19, 11:05
Medlem
Det känns riktigt bra. Jag har aldrig röstat på KD men henne har jag stort förtroende för.
Citera
2024-01-19, 11:07
Medlem
Hon blev medlem i partiet igår och är nu deras toppnamn i EU, vilken raketkarriär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in