Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 12:00
  #1417
Medlem
provisions avatar
Jag hade nog hatat intelligenta kvinnor om det funnits. Men tyvärr så verkar det inte finnas. Varför jag hade hatat dom vet jag inte men jag tror bara det.
Citera
2018-07-10, 13:16
  #1418
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provision
Jag hade nog hatat intelligenta kvinnor om det funnits. Men tyvärr så verkar det inte finnas. Varför jag hade hatat dom vet jag inte men jag tror bara det.

Rimligt antagande kanske.
Ifall alla kvinnor indoktrineras till att hata män, borde ju de intelligenta kvinnorna bli svårast att stå ut med.

Citera
2018-07-10, 13:17
  #1419
Medlem
provisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Rimligt antagande kanske.
Ifall alla kvinnor indoktrineras till att hata män, borde ju de intelligenta kvinnorna bli svårast att stå ut med.

Det är ju de som sker just nu i feminismens tecken? Intelligenta hade ju inte gjort vad andra ville utan hade gått sin egen väg.

Gör matten.
Citera
2018-07-10, 14:20
  #1420
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Rimligt antagande kanske.
Ifall alla kvinnor indoktrineras till att hata män, borde ju de intelligenta kvinnorna bli svårast att stå ut med.


Fast de som är intelligenta, vilket är många, låter sig ju inte påverkas av feministers "hata alla vita män" kampanjer.
Är trots allt en rätt liten klick som " hatar män".

Problemet här är att ni förutsätter att alla hatar män och då blir naturligtvis utgångsläget för diskussion därefter
Citera
2018-07-10, 14:26
  #1421
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast de som är intelligenta, vilket är många, låter sig ju inte påverkas av feministers "hata alla vita män" kampanjer.
Är trots allt en rätt liten klick som " hatar män".

Problemet här är att ni förutsätter att alla hatar män och då blir naturligtvis utgångsläget för diskussion därefter

Indoktrinering fungerar på en djupare nivå. Man är inte medveten om det. Vi är alla indoktrinerade av den svenska feminismen. De flesta inser det bara inte. Tror man måste bo utomlands ett tag för att få upp ögonen.
Citera
2018-07-10, 15:09
  #1422
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Indoktrinering fungerar på en djupare nivå. Man är inte medveten om det. Vi är alla indoktrinerade av den svenska feminismen. De flesta inser det bara inte. Tror man måste bo utomlands ett tag för att få upp ögonen.

Jo men nu var det specifikt "hata-män-hysterin" jag syftade på.
Citera
2018-07-10, 16:33
  #1423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo men nu var det specifikt "hata-män-hysterin" jag syftade på.

Ja, inte sjutton gäller det en majoritet kvinnor. (om du bara räknar de som hysteriskt hatar män)
__________________
Senast redigerad av ManManne 2018-07-10 kl. 17:26.
Citera
2018-07-17, 10:28
  #1424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast de som är intelligenta, vilket är många, låter sig ju inte påverkas av feministers "hata alla vita män" kampanjer.
:

Stämmer inte. Jag har gott om smarta och indoktrinerade kvinnor i bekantskapskretsen.

Det är kanske därifrån villfarelsen om att män inte gillar intelligenta kvinnor kommer ifrån. Eftersom intelligenta kvinnor i likhet med andra kvinnor blir sura när de vill sprida religiösa tankar och får mothugg. Och att upptäcka de logiska luckorna i deras resonemang klarar de inte heller de smarta kvinnorna eftersom kvinnors känsla att vilja följa norm är så starkt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback