• 1
  • 2
2024-01-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Kan det inte vara tvärtom dvs att dollarpriset blir fel eftersom du surfar från Sverige. Varan har alltså rätt pris i sek och är troligtvis en Kina-vara, därav förvirringen.

Hade ju underlättat om ts angav något exempel.

Annars är det svårt att avgöra.
Citera
2024-01-16, 22:46
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkalle123
Hej.

Har märkt att en del varor på amazon verkar vara felprisade i den svenska valuta, dvs att de anger samma nummer i dollar och sek. Detta gör då att produkter blir 90% billigare än vad den ska vara, eftersom amazon sköter lager hos vissa kan inte säljaren göra något åt saken.

Till min fråga nudå:

Finns det någon som har något knep för att hitta just dessa felprisade produkter eller kanske har en bot som söker fram detta?

Mvh
När Amazon precis hade etablerat sig i Sverige beställde jag några varor som troligen var prissatta efter € eller $ fast kronor. Fast det enda som hände var att jag efter ett tag fick ett meddelande att ordern var annullerad.

En annan vara jag beställde senare, och som också var väldigt billig, levererades aldrig. Jag tror att den orden fortfarande efter ett par år står kvar som restnoterad.
Citera
2024-01-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
När Amazon precis hade etablerat sig i Sverige beställde jag några varor som troligen var prissatta efter € eller $ fast kronor. Fast det enda som hände var att jag efter ett tag fick ett meddelande att ordern var annullerad.

En annan vara jag beställde senare, och som också var väldigt billig, levererades aldrig. Jag tror att den orden fortfarande efter ett par år står kvar som restnoterad.
Det beror nog på att varorna skulle ha skickats direkt från säljaren. När varorna däremot lagras och skickas av Amazon (Fulfilled by Amazon) så skickas de 99 gånger av 100 även om det blivit ”sämre” på senare tid.

Till övriga förvirrade i tråden:
När Amazon.se var nytt (och en tid därefter) fanns det mängder av varor ute till fel pris. Det berodde på att de utländska säljarna inte hade koll på att Sverige inte har euro som valuta. De lade därför ut en vara till försäljning för vad de trodde var €30, men i själva verket låg den ute för 30SEK på svenska Amazon.
Senast redigerad av Cukoo 2024-01-16 kl. 23:25.
Citera
2024-01-17, 02:41
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag har försökt köpa en del felprisade varor, i de allra flesta fall har säljaren vägrat leverera.

Har fått rätt många felprisade varor leverade.

Köpte tex. ett gäng grilltermometrar, för 1/10 av priset (30 kronor istället för 300). Beställde 10-15 stycken. Ficka alla. Har använt att ta med som present när vi gått bort på middag och fester. Mannen hos paren/familjerna har alltid blivit grymt glad (oftast den som grillar). Perfekt!
Citera
2024-01-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Hade ju underlättat om ts angav något exempel.

Annars är det svårt att avgöra.

Eftersom säljaren omedvetet har angett fel pris åtgärdar de problem så fort som möjligt och därför är det svårt att ge ett exempel.

Kolla screenshot för att se exempel, har ett tillägg i chrome som jämför de olika valutorna på de olika hemsidorna.

https://imgur.com/a/nUmy5Sl
Citera
2025-04-06, 16:34
Medlem
Sett nu några varor som varit väldigt fel prisade så är 90% rabatt. Har ni fått era produkter när ni köpt det så?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in