2024-01-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatgrabben70
Exakt vad jag också hört. Avstyrde gärna bråk och var typ snäll, men lite påhängsen och ville bli omtyckt.

Ja, snäll kille som kanske var lite osäker i sig själv, vilket många adopterade är. Jag var inte nära honom men att han skulle bli mördad.. då finns det något under det. Och det gör det kanske.
Citera
2024-01-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOWPIHA
Fy fan! Ja, jag har fattat honom som skötsam. Inte träffat han på över 10 år. Vi jobbade ihop ett tag. Upplevde han som skötsam, om något "mycket", eller vad man nu ska säga. Impulsiv kanske inte är rätt ord som sagt tidigare i tråden. Men fick alltid känslan av att han inte riktigt kunde läsa av det sociala samspelet. Han kunde utrycka sig lite klumpigt, trampa någon på tårna utan att förstå det själv. Men väldigt trevlig! Alltid glad, syntes och hördes jämt!
Precis, allt du skriver har jag hört, och även ändå skötsam.
Citera
2024-01-21, 20:55
Medlem
Citat:
Exakt vad jag också hört. Avstyrde gärna bråk och var typ snäll, men lite påhängsen och ville bli omtyckt.

Påhängsen kunde jag också tycka att han var. Kändes alltid som han försökte lite för mycket bara för att få "passa in". Men tyckte alltid att han var snäll! Ville alltid allas bästa på nåt sätt.
Citera
2024-01-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Ja, snäll kille som kanske var lite osäker i sig själv, vilket många adopterade är. Jag var inte nära honom men att han skulle bli mördad.. då finns det något under det. Och det gör det kanske.
De jag känner, som visste vem han var är chockade och vet inget som skulle få honom mördad.
Det man spånar över är ju: Rån?
Misshandlades och gick i väg, omedveten om att det var dödliga skador?
Citera
2024-01-21, 20:56
Medlem
Citat:
Precis, allt du skriver har jag hört, och även ändå skötsam.

Det är den sista i den här staden som jag trodde skulle sluta på det här sättet. Han var alltid schysst mot mig, gjorde ett bra jobb (när vi jobbade ihop) och var uppskattad.

Vila i frid
Citera
2024-01-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOWPIHA
Påhängsen kunde jag också tycka att han var. Kändes alltid som han försökte lite för mycket bara för att få "passa in". Men tyckte alltid att han var snäll! Ville alltid allas bästa på nåt sätt.
Kände ju inte honom, men efter vad jag har hört så fanns det absolut inget ont i honom.
Men som du skriver, ville passa in lite för mycket
Citera
2024-01-21, 20:57
Medlem
Citat:
De jag känner, som visste vem han var är chockade och vet inget som skulle få honom mördad.

Mycket möjligt, det låter som något han skulle göra. Han var en snäll och glad kille.
Citera
2024-01-21, 20:58
Medlem
Citat:
Det är den sista i den här staden som jag trodde skulle sluta på det här sättet. Han var alltid schysst mot mig, gjorde ett bra jobb (när vi jobbade ihop) och var uppskattad.

Vila i frid
Ja, Vila i frid!
Citera
2024-01-21, 21:00
Medlem
Citat:
Mycket möjligt, det låter som något han skulle göra. Han var en snäll och glad kille.
Hade det funnits antydningar om att han själv var inblandad i något kriminellt, så hade det nog hörts här på fb vid det här laget.
Citera
2024-01-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ja, Vila i frid!

Hoppas verkligen att polisen reder ut det här. Det har varit för mkt på Österängen nu.
Citera
2024-01-21, 21:04
Medlem
Citat:
Hade det funnits antydningar om att han själv var inblandad i något kriminellt, så hade det nog hörts här på fb vid det här laget.

Det lilla jag vet om honom, kan jag inte tänka mig att han hållit på med någonting kriminellt alls.
Citera
2024-01-21, 21:05
Medlem
Citat:

Jag än minst lika chockad! Men utan att verka elak eller dryg, när jag såg förnamnet så var han den första jag tänkte på, trots att vi inte haft kontakt på 10 år. Varför vet jag inte. Hur som helst så är det fruktansvärt tragiskt! Jag hoppas verkligen att de hittar den skyldige! Min första tanke var att han bara mött någon okänd människa när han var på väg nånstans, någon som säger något drygt/försöker råna, BO svarar/kämpar emot, och allt går snett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in