Citat:
Ursprungligen postat av
Agip
Tänk om han är skyldig då? Han behöver ju inte ha varit med och utfört dådet, utan kan vara att han är en av dom som planerade det hela. Som jag förstod det så var dom 4st som hade suttit och planerat det här?
Visst, han åkte in och blev senare släppt för att polisen inte ansåg att han hade något med det att göra eller hade tillräckligt på honom för att hålla honom längre.
Mest troligen är det ju säkert så som tidigare blivit sagt här, att han hade likadan jacka som en av GM. Men kan vara att de som bor i byn vet mer än polisen och håller det för sig själva?
(Detta är enbart spekulationer)
Litar mer på åklagaren än "genierna" som sprider rykten faktiskt. Det är redan bekräftat från flera personer och lärare att jak0bs föräldrar ljög om honom angående minnesstunden i utbildningscentrum och hur skulle föräldrarna veta att det är planerat på Instagram och Snap i flera dagar redan dagen efter händelsen?
Så här skrev föräldrarna på Facebook 15 Januari helt öppet i Örkelljungas största facebookgrupp.
Citat:
Vadå misstänks när det e planerat i flera dagar på både Instagram och snapp polisen kommer få allt i dag och Elias som blivit släppt ja dej vill dom nog ha in igen inte normalt att sitta i minnesrummet på uc och äta och spotta mat och skratta och hånflina när anndra vänner sa dom skulle köpa blommor kan ju sä Jakob Hall hade många vänner även utomlands som skrivit att dom gärna vill träffa grabbarna som gjort detta
Förtal, lögner och hot right?
Rekommenderar även alla i Örkeljunga som fortfarande sprider skit att betala 9kr och läsa artikeln i HD om dom inte lyckats göra det ännu.
https://www.hd.se/2024-02-04/eliaz-b...elljungamordet
Citat:
– Dagen efter att jag släpptes gick jag till skolan och minnesstunden för min vän. Jag kände galet mycket blickar mot mig när jag satt där och försökte sörja. Jag såg och hörde hur folk snackade om mig. Två tjejer gick förbi mig och väste ”smuts”.
Jag skulle verkligen vilja veta hur dom närståendes teori lyder för dom jag frågat hittills har inte kunnat förklara någonting eller så har det visat sig att dom ljuger och upprepar samma idiotiska teorier som spreds redan dagen efter.