Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urkelpungen
Jo det påstås det men vem är hon då och vart kommer hon ifrån, är det en kompis till S*xten?

Vilka hon umgås med låter jag vara osagt då jag faktiskt inte har en susning om det. Flickan är född och uppvuxen i Örkelljunga i en välfungerande familj (vad det ser ut som utåt iallafall)
Citera
2024-02-20, 11:54
Medlem
avgrundsdjupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memzia
Vilka hon umgås med låter jag vara osagt då jag faktiskt inte har en susning om det. Flickan är född och uppvuxen i Örkelljunga i en välfungerande familj (vad det ser ut som utåt iallafall)

Jag har också hört namnet nämnas men kan inte hitta någon det kan stämma in på någonstans på sociala medier, måste vara under 16 dessutom?
Citera
2024-02-20, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avgrundsdjupt
Jag har också hört namnet nämnas men kan inte hitta någon det kan stämma in på någonstans på sociala medier, måste vara under 16 dessutom?

Ja, hon är under 16. Går i åk 7-8, lite osäker.
Citera
2024-02-20, 19:28
Medlem
chibibottos avatar
Citat:
Heter Al*a där *=b
Är al*a möjligtvis ett smeknamn? För typ al*ina?
Citera
2024-02-21, 12:39
Medlem
Citat:

Har du något efternamn och hur vet du att hon har en välfungerande familj? Jag känner inte till någon med det namnet alls som det skulle kunna vara.
Citera
2024-02-21, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urkelpungen
Har du något efternamn och hur vet du att hon har en välfungerande familj? Jag känner inte till någon med det namnet alls som det skulle kunna vara.

Fr*dén där *=ö
Citera
2024-02-21, 14:30
Medlem
Citat:
Fr*dén där *=ö

Där ser man, tackar.
Ser kopplingar till andra i kretsen med.
Citera
2024-02-21, 15:45
Medlem
avgrundsdjupts avatar
Citat:
Fr*dén där *=ö

Jag får inte ihop det här alls längre, vilket gäng hängde hon med liksom?

Sällskapet
M0a
B3lla
Al3cx
Jak0b

Gärningsmän
Th3o
Sixt3n

Filmaren
A1ba
Citera
2024-02-23, 11:45
Medlem
avgrundsdjupts avatar
El*as (killen som släpptes) har tydligen fortfarande inte fått komma hem igen enligt ett inlägg i Örkelljungas anslagstavla på Facebook, varit borta från byn över en månad och inte fått en enda ursäkt från dom som hängt ut honom som skyldig helt öppet på sociala medier eller hotat honom, härligt första intryck av Örkelljugna då han tydligen är relativt nyinflyttad till byn...

Jag har hittat fler inlägg där folk skrivit att han borde plockas in igen och att han är skyldig på bl.a Tiktok och Facebook, har skärmdumpat allt och tycker det borde anmälas.
Citera
2024-02-23, 14:58
Medlem
Agips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgrundsdjupt
El*as (killen som släpptes) har tydligen fortfarande inte fått komma hem igen enligt ett inlägg i Örkelljungas anslagstavla på Facebook, varit borta från byn över en månad och inte fått en enda ursäkt från dom som hängt ut honom som skyldig helt öppet på sociala medier eller hotat honom, härligt första intryck av Örkelljugna då han tydligen är relativt nyinflyttad till byn...

Jag har hittat fler inlägg där folk skrivit att han borde plockas in igen och att han är skyldig på bl.a Tiktok och Facebook, har skärmdumpat allt och tycker det borde anmälas.

Tänk om han är skyldig då? Han behöver ju inte ha varit med och utfört dådet, utan kan vara att han är en av dom som planerade det hela. Som jag förstod det så var dom 4st som hade suttit och planerat det här?

Visst, han åkte in och blev senare släppt för att polisen inte ansåg att han hade något med det att göra eller hade tillräckligt på honom för att hålla honom längre.
Mest troligen är det ju säkert så som tidigare blivit sagt här, att han hade likadan jacka som en av GM. Men kan vara att de som bor i byn vet mer än polisen och håller det för sig själva?

(Detta är enbart spekulationer)
Citera
2024-02-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agip
Tänk om han är skyldig då? Han behöver ju inte ha varit med och utfört dådet, utan kan vara att han är en av dom som planerade det hela. Som jag förstod det så var dom 4st som hade suttit och planerat det här?

Visst, han åkte in och blev senare släppt för att polisen inte ansåg att han hade något med det att göra eller hade tillräckligt på honom för att hålla honom längre.
Mest troligen är det ju säkert så som tidigare blivit sagt här, att han hade likadan jacka som en av GM. Men kan vara att de som bor i byn vet mer än polisen och håller det för sig själva?

Det är ju precis sådana spekulationer som gör att han får ta i mot hot , dom hade ju inte friskrivit honom från alla misstankar om dom hade något , och i den byn går många rykten tydligen hade dom haft någon fakta hade dom nog berättat det till polisen . Tror inte han själv hade gått ut i tidningarna och viljat förvara sig så hårt om han var inblandad
Senast redigerad av Mr.murkel 2024-02-23 kl. 15:45.
Citera
2024-02-23, 15:50
Medlem
avgrundsdjupts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agip

Litar mer på åklagaren än "genierna" som sprider rykten faktiskt. Det är redan bekräftat från flera personer och lärare att jak0bs föräldrar ljög om honom angående minnesstunden i utbildningscentrum och hur skulle föräldrarna veta att det är planerat på Instagram och Snap i flera dagar redan dagen efter händelsen?

Så här skrev föräldrarna på Facebook 15 Januari helt öppet i Örkelljungas största facebookgrupp.
Citat:
Vadå misstänks när det e planerat i flera dagar på både Instagram och snapp polisen kommer få allt i dag och Elias som blivit släppt ja dej vill dom nog ha in igen inte normalt att sitta i minnesrummet på uc och äta och spotta mat och skratta och hånflina när anndra vänner sa dom skulle köpa blommor kan ju sä Jakob Hall hade många vänner även utomlands som skrivit att dom gärna vill träffa grabbarna som gjort detta

Förtal, lögner och hot right?

Rekommenderar även alla i Örkeljunga som fortfarande sprider skit att betala 9kr och läsa artikeln i HD om dom inte lyckats göra det ännu.
https://www.hd.se/2024-02-04/eliaz-b...elljungamordet

Citat:
– Dagen efter att jag släpptes gick jag till skolan och minnesstunden för min vän. Jag kände galet mycket blickar mot mig när jag satt där och försökte sörja. Jag såg och hörde hur folk snackade om mig. Två tjejer gick förbi mig och väste ”smuts”.

Jag skulle verkligen vilja veta hur dom närståendes teori lyder för dom jag frågat hittills har inte kunnat förklara någonting eller så har det visat sig att dom ljuger och upprepar samma idiotiska teorier som spreds redan dagen efter.
Senast redigerad av avgrundsdjupt 2024-02-23 kl. 16:05. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in