2024-01-12, 17:02
Medlem
Ett uppmärksammat tal de senaste dagarna från Folk och försvar där Ulf Kristersson, statsminister i Sveriges liberal-konservativa regering, sa:

Citat:
Ukraina lär oss att ett lands viktigaste resurs i krig är den gemensamma försvarsviljan. Även vi måste börja tala högt om de förväntningar som följer av ett svenskt medborgarskap. Ytterst handlar det om att med vapen i hand - och med livet som insats – försvara Sverige, våra värderingar och vårt sätt att leva. Medborgarskap är inte en resehandling.

https://www.regeringen.se/tal/2024/01/tal-av-statsminister-ulf-kristersson-vid-folk-och-forsvars-rikskonferens-2024/

Finns många anledningar varför man väljer att med livet som insats ta till vapen. För sin religion, konung, territorium, stam, blod, pengar. Men hur ser ni konservativa på att ta till vapen och dö för Kristerssons värderingar och sätt att leva? Hade ni krigat för en sådan anledning?
Citera
2024-01-12, 17:07
Medlem
Jag har blivit kallad utlänning & invandrare men aldrig svensk. Ska jag kriga? Knappast, jag är svensk i fredens stund. Vill ni kriga ställer jag inte upp. Sorry.
Citera
2024-01-12, 17:12
Medlem
grungewhores avatar
Jag är här för att försvara blod och jord. Den sista svensken tar med sig flaggan.
Citera
2024-01-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag är här för att försvara blod och jord. Den sista svensken tar med sig flaggan.

Fint! Jag önskar viljan hade funnits för din skull!
Citera
2024-01-12, 17:16
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bahr
Men hur ser ni konservativa på att ta till vapen och dö för Kristerssons värderingar och sätt att leva? Hade ni krigat för en sådan anledning?
Självklart. Ingen vill väl bli tvingad att ändra sitt sätt att leva?

Svenska värderingar är bland de bästa i världen. Fiendens värderingar är bland de värsta i världen.

Att vara en rysk lydstat och låta Kreml dominera över en är en förnedrande mardröm.
Fråga bara estländarna, lettländarna, litauerna, polackerna, tyskarna, m.fl m.fl.
Citera
2024-01-12, 17:17
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
Jag har blivit kallad utlänning & invandrare men aldrig svensk. Ska jag kriga? Knappast, jag är svensk i fredens stund. Vill ni kriga ställer jag inte upp. Sorry.
Det kan jag tänka mig! Ni flyr era egna länder då det hettar till och drar vidare till nästa land som ni vill bli försörjda av likt gräshoppor.
Ni brukar även lämna kvinnor och barn bakom er. Fy fan vilka kräk och parasiter ni är.
Citera
2024-01-12, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Det kan jag tänka mig! Ni flyr era egna länder då det hettar till och drar vidare till nästa land som ni vill bli försörjda av likt gräshoppor.
Ni brukar även lämna kvinnor och barn bakom er. Fy fan vilka kräk och parasiter ni är.

Lol kriga du för makthavarna. Jag njuter av fred. Du låter som en galen muslim typ.
Citera
2024-01-12, 17:28
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Lol kriga du för makthavarna. Jag njuter av fred. Du låter som en galen muslim typ.
Ja ja du lämnar din familj och land bara för att du är en ynkrygg och hellre flyr och hoppas på att några andra ska ta hand om problemen likt många andra blattar och negrer.
Då vet vi.
Citera
2024-01-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ja ja du lämnar din familj och land bara för att du är en ynkrygg och hellre flyr och hoppas på att några andra ska ta hand om problemen likt många andra blattar och negrer.
Då vet vi.

Jaja du kan ju kriga för biden trump Kristersson åkesson eller vilken annan idiot du vill. Fråga dem om de skulle kriga för dig 🤣

Får jag skog, mark, fastigheter eller bra ekonomisk kompensation ställer jag upp. Prommis
Citera
2024-01-12, 17:37
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Fint! Jag önskar viljan hade funnits för din skull!
Jag respekterar ditt val, för mig finns inget tyvärr.
Citera
2024-01-12, 17:42
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Jaja du kan ju kriga för biden trump Kristersson åkesson eller vilken annan idiot du vill. Fråga dem om de skulle kriga för dig 🤣

Får jag skog, mark, fastigheter eller bra ekonomisk kompensation ställer jag upp. Prommis
Här i Sverige ställer vi upp för landet och varandra. Något som ni "flyktingar" inte förstår vad det är om det inte handlar om nån sjuk heder, där ni hjälps åt att döda era egna barn och släktingar....
Citera
2024-01-12, 17:48
Medlem
Citat:
Här i Sverige ställer vi upp för landet och varandra. Något som ni "flyktingar" inte förstår vad det är om det inte handlar om nån sjuk heder, där ni hjälps åt att döda era egna barn och släktingar....

Den svenska solidariteten är något jag och alltid vart är stolt över, inte du!
Du behöver den i krigstider, du kommer inte kunna värma din dafgårds färdiga rätt.

Svenskar och Sverige är fantastiskt, vi ska inte låta det falla som Ukraina i nått proxy krig. Tack på förhud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in