2024-02-21, 10:15
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Du menar p allvar att du kper hans snack om att han skulle vara troende?
Det r ju bara en av alla hans lgner.

Nej, min gissning (jag kan ha helt fel) r att nr de intervjuade deltagarna innan
s fick alla killarna frgan om de ven r troende och fr att ka sina chanser att komma med har Sergio sagt ja men precis, han r vl knappast troende utan ngot han bara sger. Visst, han kan ha tagit det p uppstuds men lite konstigt av produktionen isf, varfr ens ta med Amanda nr hon har ett s tydligt krav - att hennes man ska vara troende. Produktionen borde ju ha skerstllt att minst en kille var det, eller?

Citat:
Allts. Jag r s delad hr, absolut de r vuxna har gjort sina val osv. Hon har ftt varningar men verkar avfrda varenda en och ltsas att det regnar.
Men r det nd inte mrkligt att det neutraliseras s fruktansvrt?
Varfr ingen reaktion frn produktion eller andra deltagare? Allts ser inte folk vad detta r fr typ av man? Nej nej; Locket p. Han ljuger och ljuger men kommer undan med det. Amanda r ett typiskt offer som inte vill erknna, och blunda fr sanningen. Hon r svag och han vet om det.

Vi fr vl bara be till gudarna att Amanda kommer undan utan att han misshandlar henne. Han r ett vidrigt as.

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Sg tv avsnitt av elndet och jag kan bara hlla med - HON vertygade sig sjlv att han var en utmrkt och mogen kille och farsa till hennes barn. Allt annat var bara en pjs som skulle spelas upp. Jag skulle kunna sga ngot om att det inte finns en starkare kraft i universum n det kvinnliga egot. Men det r verfldigt.

Kan det varit s att hon medverkade i showen fr att hon ville bli mamma?

Hon valde att vertyga sig sjlv om att allt han sa var p riktigt. ven det dr om att han tror p en phittad sagofarbror.

Det r hga odds p det.

Det r ett intressant par. Hans issues r att han r en uttriktad narcissist (mjligen sociopat) och hon
har problem som r riktade int och lever med frestllningen att ett barn ska rdda henne och att hon ska kunna leva genom det.

Det r min diagnos av de bda.

Jag tror mer att eftersom hon gick vidare frn intervjuerna och de tog med henne i programmet s var hon vertygad om att de har tagit med en kille som r troende och kanske ven uppfyllt andra preferenser som hon har haft. Hon har inte (?) haft tanken att produktionen tagit med henne fr att hon ses som annorlunda i den bemrkelsen, ngot de ville ha med fr att bredda programmet. Det ihop med att jag ocks tror att hon har haft sikte p gifterml och att skaffa barn, hon r ju nd i den ldern och d har hon gtt all in deluxe. Jag tror ven att hon vill boosta sina sociala medier och kanske ven tjna en slant, hon lgger ju upp stories p Insta med olika samarbeten... Sergio kunde nog ha varit vilken kille som helst (annorlunda rst, intressen, hur och vad han sger, etc) bara han uppfyllde hennes preferenser, frmst att han ska vara troende. Det hr r mannen och det var klart fr henne i samma stund som hon blev antagen till programmet medan fr produktionen var han perfekt tv ihop med henne (de trodde nog inte heller att det skulle hlla n idag). Jo, kanske att hon r svag, iaf i den bemrkelsen att hon gtt in s hrt i att detta ska vara mannen fr henne och precis, frgan r hur mycket han utnyttjar det och tnjer p grnserna...
Citera
2024-02-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Nej, min gissning (jag kan ha helt fel) r att nr de intervjuade deltagarna innan
s fick alla killarna frgan om de ven r troende och fr att ka sina chanser att komma med har Sergio sagt ja men precis, han r vl knappast troende utan ngot han bara sger. Visst, han kan ha tagit det p uppstuds men lite konstigt av produktionen isf, varfr ens ta med Amanda nr hon har ett s tydligt krav - att hennes man ska vara troende. Produktionen borde ju ha skerstllt att minst en kille var det, eller?

Jag tror mer att eftersom hon gick vidare frn intervjuerna och de tog med henne i programmet s var hon vertygad om att de har tagit med en kille som r troende och kanske ven uppfyllt andra preferenser som hon har haft. Hon har inte (?) haft tanken att produktionen tagit med henne fr att hon ses som annorlunda i den bemrkelsen, ngot de ville ha med fr att bredda programmet. Det ihop med att jag ocks tror att hon har haft sikte p gifterml och att skaffa barn, hon r ju nd i den ldern och d har hon gtt all in deluxe. Jag tror ven att hon vill boosta sina sociala medier och kanske ven tjna en slant, hon lgger ju upp stories p Insta med olika samarbeten... Sergio kunde nog ha varit vilken kille som helst (annorlunda rst, intressen, hur och vad han sger, etc) bara han uppfyllde hennes preferenser, frmst att han ska vara troende. Det hr r mannen och det var klart fr henne i samma stund som hon blev antagen till programmet medan fr produktionen var han perfekt tv ihop med henne (de trodde nog inte heller att det skulle hlla n idag). Jo, kanske att hon r svag, iaf i den bemrkelsen att hon gtt in s hrt i att detta ska vara mannen fr henne och precis, frgan r hur mycket han utnyttjar det och tnjer p grnserna...

Jag hrde Amanda sga i ngon intervju att hon uppfattat det som att produktionen hade hittat en match till henne. Jag undrar lite hur det kommunicerats till henne. Hon har ocks berttat att hon tidigare inte dejtat etniska svenskar utan bara latinamerikaner och afrikaner, hennes senaste kille var frn Panama. Hon sa ocks att hennes tidigare frhllanden varit fyllda med drama enligt hennes kompisars uppfattning. S nr hon mtte Sergio i poddarna s verkade han uppfylla alla hennes kriterier.

Det som r s motbjudande r att det verkar stmma att Sergio inte vill ha ngot med sitt frstfdda barn att gra. Amanda har i flera intervjuer sagt att hon inte trffat barnet, inget r ordnat och anpassat i lgenheten fr ett litet barn. Hur r man funtad som en sk kristen mnniska nr man accepterar att ens make helt tar avstnd frn sitt eget barn?? Och dessutom hetsar fram en graviditet efter bara ett par mnaders bekantskap. Sergio ska allts under en 12 mnaders period g frn chocken att bli far, vlja att ta avstnd frn det barnet, bli gift och far till barn nr 2, antas knyta an och ta hand om detta barn. Rent psykologiskt, vem klarar den omstllningen? Om man inte r narcissist eller psykopat frsts.

Som vanligt r det barnen som fr betala priset.
Citera
2024-02-21, 19:17
Hur kan man vara s ljligt homosexuell till sin karaktr samtidigt som man inte r homosexuell den dr Oskar?
Citera
2024-02-22, 13:50
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag hrde Amanda sga i ngon intervju att hon uppfattat det som att produktionen hade hittat en match till henne. Jag undrar lite hur det kommunicerats till henne. Hon har ocks berttat att hon tidigare inte dejtat etniska svenskar utan bara latinamerikaner och afrikaner, hennes senaste kille var frn Panama. Hon sa ocks att hennes tidigare frhllanden varit fyllda med drama enligt hennes kompisars uppfattning. S nr hon mtte Sergio i poddarna s verkade han uppfylla alla hennes kriterier.

Ok, spnnande, det skulle man verkligen vilja hra mer om. Man undrar ju ven om produktionen har sagt/hintat ngot till Sergio med tanke p hur han r mot just henne som avviker mot hur han r mot dem andra.

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det som r s motbjudande r att det verkar stmma att Sergio inte vill ha ngot med sitt frstfdda barn att gra. Amanda har i flera intervjuer sagt att hon inte trffat barnet, inget r ordnat och anpassat i lgenheten fr ett litet barn. Hur r man funtad som en sk kristen mnniska nr man accepterar att ens make helt tar avstnd frn sitt eget barn?? Och dessutom hetsar fram en graviditet efter bara ett par mnaders bekantskap. Sergio ska allts under en 12 mnaders period g frn chocken att bli far, vlja att ta avstnd frn det barnet, bli gift och far till barn nr 2, antas knyta an och ta hand om detta barn. Rent psykologiskt, vem klarar den omstllningen? Om man inte r narcissist eller psykopat frsts.
Som vanligt r det barnen som fr betala priset.

Jo, att Sergio r grisen i scken rder det nog ingen tvekan om men precis, hur r ven hon funtad i allt detta? Frstr inte att man vill dejta henne verhuvudtaget, ven om hon skulle acceptera att man sjlv inte var troende. Nej, jag tror ingen klarar av det men r vl just det, att han satt sig i en sdan jkla sits att han inte ser ngon annan utvg n att bara "lira med" bst det gr med jobb (dr han ofta jobbar ntter) och allt annat. Undra hur han sg p sig sjlv och sina planer fr livet innan han gick med i programmet? Det kndes ju mer som att han tog dag fr dag och en mer avslappnad attityd till livet (inget fel med det) n att gifta sig och bli familjefar!? Han r skerligen i chock n idag nr han tnker p allt och en tid hos psykologen lr ju komma framver...
Citera
2024-02-22, 14:40
Medlem
Krabbfisks avatar
Detta med S & A fascinerar mig ocks. Som ngon annan var inne p tror jag att ngonting r fel hos A, just med de upprepade blinkningarna och lite specifikt beteende.

Men med det sagt verkar hon vara en fantastiskt fin och varm person, men tyvrr en alldeles fr naiv sdan. Man mrker vldigt tydligt p nr hon har reagerat negativt p saker han har sagt, hela hennes ansiktsuttryck frndras och hon ser genunint ledsen ut men sedan r det som att allt det glms bort? Kanske beror p klippningen ocks. Men t.ex. nr de skulle trffa hennes familj fr frsta gngen och han var totalt ointresserad av att veta ngot om hennes frldras arbeten.

Var ocks vldigt konstigt nr han hade samtalet med hennes pappa, jag fr knslan av att han r 0% troende och bara frsker sga det som passar situationen.

Hela denna hantering av barnet r ju ocks sjukt sklart som flera redan ptalat. Men det r ocks sjukt hur hon medvetet ser till att bli med barn (approp podavsnittet och hennes excellistor).

Synd att hon inte ser sitt egenvrde och att hon inte anser sig frtjna ngot bttre n S, visst hon verkar lite speciell men inget alarmerande fr att nd hitta en vettig och trygg partner. I brjan var hon ju vldigt rak och tydlig med att lgner inte r OK, dr nr han ljg om att han hade avslutat med andra. Men han har ju nu uppenbarligen ljugit kring vetskapen om graviditeten men det verkar spela mindre roll nu nr de vl r gifta? r det fr att det r en sn "synd" att skilja sig att allt nu bara sopas under mattan.

Fick riktiga ick-vibes av hans lgenhet ocks, menar inte att man mste ha vrldens mest fancy inredning men nog vill vl alla att det nd ska knnas som ett hem man faktiskt vill komma hem till. Hans krnkta reaktion dr han surade hur lnge som helst ver att hon skrattade ver hans "kryp-in" visar ju ocks p att han har 0 sjlvdistans. Undra hur han beter sig om hon skrattade t ngot "vrre" om man sger s, blir orolig av bara tanken. Istllet fr att hon sg detta som en ytterligare red-flag s sg hon det som 100% sitt fel i att hon skrattat.
Citera
2024-02-22, 17:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Han kr ocks en volvo V40 D2 frn 2015... Jvla tnt bil fr en kille som ska va cool gangster?
Absolut inga fel p V40. Trotjnare, jobbar p, hller lnge.

Vad fick du det ifrn, att Rasmus skulle vara "GANGSTER"? Nu tog du vl nd i s du sket p dig!
Citera
2024-02-22, 17:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Fr valhallavgen nere vid KTH r svinhett? Inte ens kta stermalm om du frgor oss sder om valhallavgen. Fattigmans hyresrtt.
Ok s allt norr om Valhallavgen r inte stermalm, Hjorthagen, Vasastan... Dvs inte innanfr tullarna...? Ok d vet vi, Einstein.
Citera
2024-02-22, 17:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jfkskskska
Har brottmlet fr den som blev anklagad fr att misshandla sitt ex, r det lagligt att posta det hr/sga vem det var
Anklagad men friknd. Totalt irrelevant imho.
Citera
2024-02-22, 17:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasvas
Sant. Samtidigt vet alla som bor i Stockholm att ven stermalms i srklass smsta adress r ganska bra trots allt.
Yes it is! Man behver aldrig ta taxi! Bara rulla ner till Stureplan och kravla hem

Frga mig om jag hellre bor p "Sdermalms bsta adress" eller "stermalms smsta"...
Citera
2024-02-22, 17:20
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Nu orkar inte jag mer. Ni som har insta och sett bde Amandas och Segios senaste inlgg/story dr hon stolt skryter om sin man som utbildat sig till ngn slags professionell parfymr i Frankrike; under en bild p ngt han tror r ett slags slutdiplom frn ngn kurs.
Jag satte morgonkaffet i halsen och skrek rakt ut d jag har ett exakt likadant liggandes ngonstans

FYI: Detta r en gr din egen parfym aktivitet han deltagit i. Typisk turistgrej, bara g dit och sga att man vill gra detta, Tar la en timme ungefr, Kostar runt 50 euro och du fr ett papper p vilka olika doftnoter du valt och en Qrkod fr att kunna kpa din doft i framtiden hos fretaget. Jag frstr inte - tror Sergio p riktigt att han kan lura i henne att han gtt en parfymutbildning?! Jag mr s dligt ver denna mnniska. Ingen skmskudde rcker.

https://www.instagram.com/p/C3isydiM92s/?igsh=anlzMXI2Mmt0em9m Hr r lnk till hans inlgg.

Till er som inte kan se s lgger jag ven en https://ibb.co/McSwRfh. Fr bra fr o missa!

Edit: Hr hittade jag btw mer information om hans utbildning: https://booking.cannes-destination.com/il4-offer_i122-molinard-perfume-workshop-50ml-1h.aspx

Allts kan.inte.sluta.skratta?
Vilken vrld lever han i? ppna eget parfymeri? Jag dr. Antagligen samma Live-it-box-upplevelse p hans kockutbildning eller vad gissar vi?
Det dr var faktiskt ganska roligt. Tack fr att du delade med dig!

Ps har jag ngonsin berttat att jag r sushi-kock? Jag deltog i ett praktiskt seminarium om sushi p kanske en timme. Typ sushi-verkstad. S jag kan det dr! Kanske ska ppna sushi-tjorre.
Citera
2024-02-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Hans krnkta reaktion dr han surade hur lnge som helst ver att hon skrattade ver hans "kryp-in" visar ju ocks p att han har 0 sjlvdistans. Undra hur han beter sig om hon skrattade t ngot "vrre" om man sger s, blir orolig av bara tanken. Istllet fr att hon sg detta som en ytterligare red-flag s sg hon det som 100% sitt fel i att hon skrattat.

Enig med hela ditt inlgg. Men detta, exakt min knsla ocks. Hon skrattade dessutom med vrme och jag uppfattade det inte alls som att hon p ngot vis ville frminska honom (hon knns dessutom inte alls som ngon som skulle f fr sig att gra det ngonsin).
Och om han nu blev s krnkt varfr visade han inte det framfr kamerorna? Nr de filmades sg han mer lite skamsen ut och skrattade med. Vill inte veta vad som hnde sedan.
Citera
2024-02-23, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Goodsen
Ok, spnnande, det skulle man verkligen vilja hra mer om. Man undrar ju ven om produktionen har sagt/hintat ngot till Sergio med tanke p hur han r mot just henne som avviker mot hur han r mot dem andra.

Jo, att Sergio r grisen i scken rder det nog ingen tvekan om men precis, hur r ven hon funtad i allt detta? Frstr inte att man vill dejta henne verhuvudtaget, ven om hon skulle acceptera att man sjlv inte var troende. Nej, jag tror ingen klarar av det men r vl just det, att han satt sig i en sdan jkla sits att han inte ser ngon annan utvg n att bara "lira med" bst det gr med jobb (dr han ofta jobbar ntter) och allt annat. Undra hur han sg p sig sjlv och sina planer fr livet innan han gick med i programmet? Det kndes ju mer som att han tog dag fr dag och en mer avslappnad attityd till livet (inget fel med det) n att gifta sig och bli familjefar!? Han r skerligen i chock n idag nr han tnker p allt och en tid hos psykologen lr ju komma framver...

Jag uppfattade det som att de andra tjejerna direkt i poddarna reagerade negativt p Sergio och avfrdade honom. Medan Amanda gick igng p alla varningsflaggor, eftersom hon dras till sna hr dysfunktionella relationer, de fr henne att trivas, det r det hon fr kickar av (berg-och dalbanan av brk och frnedring och make up sex eftert, samt ngon rfil d och d). Amanda r lika trasig som Sergio, antagligen anknytningsproblem i sitt bagage. Men frgan r om hon har drag av autism ocks, s mycket verkar passera frbi hennes huvud. I henne fann Sergio sitt drmoffer.

Ja, hur lnge hller den hr nya livstilen fr Sergio dr han r kta man och tvbarnsfar? Hur kan han lta sin gravida fru krypa upp och ner fr den dr trappan in i det dr sunkiga hlet med en skitig madrass och skitig heltckningsmatta med spr av DNA frn alla hans sexuella kontakter? Han lever nattliv och r borta p fotbollstrningar de kvllar han inte jobbar. Nr mts de hr tv och hinner med en relation? Har de ens hunnits lra knna varandra efter programmet? Jag tror att allt stlls p sin spets nr bbis nr 2 anlnder (Amandas barn) och hon blir helt koncentrerad p bbisen och det tror jag inte att Sergio kommer att klara. Hans ego r s gigantiskt och han r sjlv en s stor bbisman att han inte klarar konkurrens.

Det oroar mig att Netflix slppte igenom en sn som Sergio och att de visar en sn hr dysfunktionell relation. 15 kvinnor om ret blir ihjlslagna av sina mn i Sverige. Det r inte ngot som behver normaliseras och romantiseras i sna hr dejtingprogram. Om nu Netflix missade bakgrundskollen av Sergio s borde de ha gripit in under programmets gng och visat att det inte r ok att bete sig s hr.
Och nu r det snart 2 sm barn inblandade i detta. Fr vi vet ju att sna som Amanda, aldrig ngonsin stller sig p barnets sida och skyddar det. Sna som hon fastnar fr hrt i den dysfunktionella dansen som frfattaren Unni Drougge skrev om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in