2024-01-10, 20:19
Medlem
Mainstreamsurgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Fast de sakerna korrelerar dåligt med bilens pris. Du är lurad.

Nu pratar jag inte om gamla vrak men även om man kör gamla vrak så är de mer driftsäkra än vad ni lurade tror. Beror väl på förstås men en 20 år gammal och välskött Corolla skulle du säkert klassa som ett gammalt vrak fast de bara går och går och går.

Jag blev säkert lurad varje gång man köpte bil de första åren. Man köpte väl en bil för några tusen och bytte grejer tills man tröttnade och köpte nästa osv. En vacker dag hade man råd med en riktig bil helt enkelt. De går ju inte sönder varje vecka. 😂

Ps All heder åt de som kan mecka och hålla sina 20-åriga bilar driftsäkra. Jag är dock inte någon Ernst som kan typ allt och lite till. Det finns som tur är duktiga mekaniker man kan betala.
Citera
2024-01-10, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daciasandero
Vi har en relativt ny men billig bil av märket Dacia Sandero. Vi är stolta över att bilen är billig, lättskött och fungerar lika bra som dyrare märken. Hur tänker ni som ibland tom tar lån för att kunna köpa dyra bilmodeller när det finns billiga bilar som också går på fyra hjul i den riktningen man kör, liksom ni gör?
Skäms folk för att köra billiga bilar eller hur kommer det sig att många väljer dyrare bilar än vad de behöver? Är det ändå inte ganska pinsamt att komma i en Jaguar, Limousine eller Porsche. Vad tycker ni? Till vad vill ni att "överflödiga" bilar ska leda?
Det känns som att det mest är kvinnor i 30 års ålder som skaffar sig dyra stora bilar för att visa att dom är något. Som små hundar som tror dom är stora genom att skälla. Själv tycker jag det är töntigt att köpa en bil för 6-800 tusen när den fallit som fan när bilen rullar ut genom bilfirman. Jag har inget behov att visa mig. Dom som gör det har inte blivit sedda som små.
Citera
2024-01-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
japp, det var det som fick mig sälja F 458.. inbrott, adv fälgar stulna, värde 120k, org fälgar stulna värde 55k, hade missat inbetalning till försäkringsbolag när jag var i asien 3mån, så bilen oförsäkrad, fick köpa nya fälgar för 55k, samt bilen var nedslängd på backen utan hjul, så skadad...

kostade mig ca 400.000::- , men det tycker folk det ät värt för vi ska ha öppna gränser till kriminellt slödder... och ja, hade bilen vart försäkrad hade man fått 18k för fälgar, vilket ju är lite skitsamma i sammanhanget iaf. ridå..

jag sålde allt och sade upp mig från jobbet då.. var trött på detta fittsamhälle. Sedan dess har jag bara glidit runt.
MinNeger.jpg

Hoppas du trivs i utlandet och att allt går bra för dig! Vi behöver fler expats, låt skiten implodera.
Citera
2024-01-10, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foerbannad
Orka köra med skräp. Guld o slippa krångel o oljud.
Ja men det kan du få i en 20 år gammal mersa om den inte gått alltför långt.
Citera
2024-01-10, 20:32
Bilskam är vanligt förekommande. Rolls-Royce är överlägset andra bilar för då visas att man står på Englands sida framför Sveriges och den Europeiska unionen.
Vem vill köra vanliga svenssonbilar som Volvo och SAAB eller Toyota och bli förknippad med en mikropenisar, dvs en abnormt liten apparat men skamligt nog ändå med full funktion.
Dacia är en gammal rumänsk bilskymf som numera dessutom produceras i det muslimska landet Marocko.
Citera
2024-01-10, 20:34
Medlem
ValkPaddas avatar
BMWs X-serie och Audis Q-serie är väl dom största jävla bögbilarna någonsin?

Stora klumpiga as som skriker att man tar den i röven.
Citera
2024-01-10, 20:35
Medlem
Bryr mig inte alls vad andra tycker och har också blivit mindre kräsen med åren. Har en Tesla m3 som förmånsbil och en MG4 som vi äger.

Hade aldrig betalat dubbelt så mycket för Teslan, vilket är ungefär vad den kostar. Lägger hellre pengar på resor och upplevelser.
Citera
2024-01-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstraZeneca
Bilskam är vanligt förekommande. Rolls-Royce är överlägset andra bilar för då visas att man står på Englands sida framför Sveriges och den Europeiska unionen.
Vem vill köra vanliga svenssonbilar som Volvo och SAAB eller Toyota och bli förknippad med en mikropenisar, dvs en abnormt liten apparat men skamligt nog ändå med full funktion.
Dacia är en gammal rumänsk bilskymf som numera dessutom produceras i det muslimska landet Marocko.
Människor som drar paralleller mellan penisstorlek och bilmodeller är vanligtvis mellan 18-25 år och inte riktigt vuxna än.
Citera
2024-01-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Det där är lika stort skitsnack som "det spelar ingen roll hur du ser ut".

Jag ska erkänna att det finns en inneboende medvetenhet. Har försökt många gånger att förklara att jag skiter i bilen. Men likt förbannat skäms jag som en hund framför kvinnan som killen med svart BMW SUV har när vi parkerar bredvid varandra. Jag erkänner att jag ibland gått förbi min bil med matkassarna för att inte bli sedd med den.

Att åka bil är en känsla. För mig infinner sig ett självförtroende som är enormt när jag kör premium. Ibland har man hyrt eller fått låna ett otroligt åk och det är en enorm skillnad på upplevelsen och de blickar man får från andra. Repekten är påtaglig. Kommer man till ett fint ställe med en Opel så får man parkera "där borta" och när man kommer in blir man behandlad som den skit man är. Det omvända gäller likaså med en fin bil.

Tro mig, jag avskyr verkligen bilar. Har inget intresse alls och tycker det är pengar fanimej rakt ner i sjön. Men det går inte, hur jävla mycket man än försöker, att sticka under stol med att det är av största betydelse vad man kör.
Du växer nog också upp, tids nog. Jobba med självkänslan och gå gärna i någon form av samtalsstöd. Många gör det!
Citera
2024-01-10, 20:42
Medlem
Sliskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
BMWs X-serie och Audis Q-serie är väl dom största jävla bögbilarna någonsin?

Stora klumpiga as som skriker att man tar den i röven.
Du glömmer Audi TT. Frisörbilen nr 1. 🤭
Citera
2024-01-10, 20:44
Medlem
bo-jerrys avatar
Bilen kan vara ett intresse oavsett märke och pris. Jag är själv entusiast av ett märke.
Citera
2024-01-10, 20:48
Medlem
Pungpuckels avatar
Ingen som lagt märke till alla vita nyare bilar i vinter?
Fan vad sketna dom ser ut.

Det ser helt puckat ut att lägga en halv mille på en bil, och sen se ut att inte ha råd och tvätta den.
- Haha tog pengarna slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in