Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-10, 17:40
  #1
Medlem
Ska man klippa kontakten helt?

Ren sen en månad och är väldigt ensam. Tänker fortsätta vara ren men har ingen att vända mig till som inte super eller knarkar.
Citera
2024-01-10, 17:46
  #2
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr
Ska man klippa kontakten helt?

Ren sen en månad och är väldigt ensam. Tänker fortsätta vara ren men har ingen att vända mig till som inte super eller knarkar.

Man cuttar alla band med gamla pundare.. Radera och glöm

Gjort det själv .. sett några efter 5-6 år och kvar på ruta 1 .
Citera
2024-01-10, 17:48
  #3
Medlem
Tack för svar, känner mig lite som en dålig människa när jag plötsligt slutar svara. Men då vet jag att det bara är att klippa helt enkelt.
Citera
2024-01-10, 17:56
  #4
Medlem
knark-kungens avatar
Beror väl på litegrann, är det hardcore knarkare som är påverkad varje vaken sekund? Annars kan du väl träffa dom när dom träffas för nyktra aktiviteter men det händer kanske inte? Då måste du tänka på dig själv i första hand
Citera
2024-01-10, 18:03
  #5
Medlem
Vet inte riktigt vad som klassas som hardcore knarkare men varje avtändning har blivit värre och värre för mig och kan inte längre hålla på utan att riskera min hälsa. Tror dem håller på i samma utsträckning som jag har gjort.. antingen är mina vänner pundare eller så dricker dem 5 bers minst om dagen.

Vill inte supa eller knarka längre men hamnar ofta där när jag umgås med dem, har påpekat att detta var sista gången många gånger innan jag nu fick medicin som hjälpt mig vara ren en månad. Och tänker fortsätta så.
Citera
2024-01-10, 18:22
  #6
Medlem
Kan också vara så att jag inte orkar med dessa människor om jag inte själv är påtänd eller onykter. Så får väll bli ensamhet tills man finner en annan väg.
Citera
2024-01-10, 18:26
  #7
Medlem
Kung52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacksterr
Ska man klippa kontakten helt?

Ren sen en månad och är väldigt ensam. Tänker fortsätta vara ren men har ingen att vända mig till som inte super eller knarkar.
Klipp kontakten till dig själv
Citera
2024-01-10, 18:59
  #8
Medlem
Helt rätt, klipp banden. Din hälsa går före. Du kommer känna dig ensam men ditt nya liv kommer ge dig många nya och fina vänner. Kämpa på och ge det tid
Citera
2024-01-10, 19:24
  #9
Medlem
Bästa är tyvärr att klippa banden. Och var stark!! Otroligt svårt att vara ensam i en lägenhet/rum/hus utan någon att umgås med samtidigt som suget kommer.
Själv varit där, som tur var hade jag vänner sedan tidigare som inte höll på med grejor. som jag kunde höra av mig till.

Träna säger alla ska hjälpa, vilket det också gör.
Behöver inte vara 2h långa pass, gör burpees,armhävningar och fällknivar hemma, kommer långt på det om kroppen är otränad.
Lååånga promenader är också skönt för att rensa knoppen.
Citera
2024-01-10, 19:59
  #10
Medlem
Tack
Citera
2024-01-13, 05:01
  #11
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1CO
Helt rätt, klipp banden. Din hälsa går före. Du kommer känna dig ensam men ditt nya liv kommer ge dig många nya och fina vänner. Kämpa på och ge det tid

Hur då? Sen jag slutade dricka och knarka har jag blivit mer eller mindre helt ensam. Dom där många, fina vännerna har inte dykt upp i mitt liv i alla fall. Däremot är det jävligt skönt, och värt att vara ren trots ensamheten.
Citera
2024-01-13, 10:40
  #12
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Hur då? Sen jag slutade dricka och knarka har jag blivit mer eller mindre helt ensam. Dom där många, fina vännerna har inte dykt upp i mitt liv i alla fall. Däremot är det jävligt skönt, och värt att vara ren trots ensamheten.

+1

Kärleksrelationer har dock blivit lättare att både inleda och upprätthålla i och med nykterheten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback