2024-01-08, 13:59
Medlem
Nu blåser det andra vindar, Sveriges statsminister säger nu att du skall försvara Sverige med livet som insats! Ja efter årtioden av nedrustningar av samtliga partier utom SD, och där hela civilförsvaret är borta, så skall alltså svensken nu skickas ut illa utrustad och utan mat till fronten för att där strida mot Ryssland mfl.

Sett till hur svensken har lurats genom åren, lögnerna i massmedia, Fredrik Reinfeldt som pratade om försvarsmakten och kallade det ett särintresse, Anders Borg som vid sitt skrivbord bara strök färdriga miljardsatsningar hos försvaret och kastade dom i papperskorgen förstörda för alltid, där muslimer har invandrat landet och mördar svenskar på gatorna, där sverige inte kan fira öppet om sveriges fotbollslag vinner en match- då risken för att muslimer angriper blir för stor. Här säger nu alltså Kristersson att svensken skall vara beredd att med livet som insats försvara sverige.

ställer du upp?

https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-...nedEntry=26361
2024-01-08, 14:03
Medlem
Nachoalistens avatar
Nej det kommer jag inte, den svenskfientliga politik som drivits i decennier är anledningen.
2024-01-08, 14:08
Medlem
Från länken i TS:

Citat:
Även vi måste börja tala högt om de förväntningar som följer av ett svenskt medborgarskap.

– Ytterst handlar det om att med vapen i hand, och med livet som insats, försvara Sverige, våra värderingar och vårt sätt att leva. Medborgarskap är inte en resehandling.
Han menar alltså att nysvenskarna skall förbereda sig på att strida? Ja, det är väl bra antar jag.

Hoppas han inte tar gammelsvenskarnas stridslust för given bara. Vi är många som inte kommer lyfta ett finger om kriget kommer annat än för att försvara eget hus.
2024-01-08, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Nu blåser det andra vindar, Sveriges statsminister säger nu att du skall försvara Sverige med livet som insats! Ja efter årtioden av nedrustningar av samtliga partier utom SD, och där hela civilförsvaret är borta, så skall alltså svensken nu skickas ut illa utrustad och utan mat till fronten för att där strida mot Ryssland mfl.

Sett till hur svensken har lurats genom åren, lögnerna i massmedia, Fredrik Reinfeldt som pratade om försvarsmakten och kallade det ett särintresse, Anders Borg som vid sitt skrivbord bara strök färdriga miljardsatsningar hos försvaret och kastade dom i papperskorgen förstörda för alltid, där muslimer har invandrat landet och mördar svenskar på gatorna, där sverige inte kan fira öppet om sveriges fotbollslag vinner en match- då risken för att muslimer angriper blir för stor. Här säger nu alltså Kristersson att svensken skall vara beredd att med livet som insats försvara sverige.

ställer du upp?

Problemet är att man väl inte har så mycket val. Antingen stannar man och får försvara sig eller så lämnar man. Ser inte vad alternativen skulle vara. Och ja, förvisso, det kanske inte är ryssen som knackar på, kanske är Ahmed, men valen är desamma...
2024-01-08, 14:13
Medlem
Å jag som trodde att försvaret var ett "särintresse". Det var ju vad Reinfeldt vidhöll.

Både S och M tappar i trovärdighet när de har noll vision och inte förhåller sig till verkligheten. Det Kristersson säger idag kommer nästa M-ledare att kasta i papperskorgen och säga sänk skatterna så att vi kan hyra barnsoldater från Afrika istället. Det blir billigare. Kanske Ahmed och gängen kan stå vakt någonstans i Sverige.
2024-01-08, 14:14
Medlem
Divinations avatar
Även om jag för länge sen lämnat Sverige och bara hyser bottenlöst förakt för det Homo Sovjeticus kollektiv som svenskar utgör så tycker jag ändå lite synd om den lilla vettiga klick som finns kvar där. Stick för satan därifrån så fort ni kan är mitt råd till denna lilla klick. De kriminella galningar som styr det HBTQ-och genuscertifierade dårhuset Sverige kastade 2022 bara bort en av de få vettiga ställningstaganden som fanns kvar. Nämligen neutralitetspolitiken. Vad värre är. Utan NATO-medlemskap började svenska politiker hetsa mot Ryssland och tvärtemot alla fundamentala svenska principer skickade man en massa vapen till Ukraina. Utanpå det har man tagit beslut om att låta USA etablera en massa militära baser i Sverige och rigga upp kärnvapen om man så önskar.

Vad är det för dårfinkar som vill riskera att dö för det strukturellt korrumperade fittsovjetiska lilla skithålet Sverige? På USAs sida dessutom. Globohomoimperiet USA som är orsaken till att Europa är totalt förstört. Varifrån kommer motivationen? Jag fattar inte.
2024-01-08, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx

ställer du upp?

ett land som inte värnar om sina medborgare, ska man värna om?
2024-01-08, 14:19
Om jag ställer upp... Nej verkligen inte. Om kriget kommer så kommer jag hjälpa fienden. inte mitt hem Sverige eftersom det inte är mitt hjärta.
Sverige förtjänar inte något mer än ett skotthåll rakt upp i fitt- och stjärthålet i metaforisk mening.
Ulv Gristersson ska bara hålla käften.
2024-01-08, 14:30
Medlem
Jagduvidoms avatar
Inte en chans.
2024-01-08, 14:33
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Även om jag för länge sen lämnat Sverige och bara hyser bottenlöst förakt för det Homo Sovjeticus kollektiv som svenskar utgör så tycker jag ändå lite synd om den lilla vettiga klick som finns kvar där. Stick för satan därifrån så fort ni kan är mitt råd till denna lilla klick. De kriminella galningar som styr det HBTQ-och genuscertifierade dårhuset Sverige kastade 2022 bara bort en av de få vettiga ställningstaganden som fanns kvar. Nämligen neutralitetspolitiken. Vad värre är. Utan NATO-medlemskap började svenska politiker hetsa mot Ryssland och tvärtemot alla fundamentala svenska principer skickade man en massa vapen till Ukraina. Utanpå det har man tagit beslut om att låta USA etablera en massa militära baser i Sverige och rigga upp kärnvapen om man så önskar.

Vad är det för dårfinkar som vill riskera att dö för det strukturellt korrumperade fittsovjetiska lilla skithålet Sverige? På USAs sida dessutom. Globohomoimperiet USA som är orsaken till att Europa är totalt förstört. Varifrån kommer motivationen? Jag fattar inte.
Jag har ingen motivation alls. Jag känner mig lurad.
2024-01-08, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nachoalisten
Nej det kommer jag inte, den svenskfientliga politik som drivits i decennier är anledningen.
+1

Sverige (staten, inte fosterlandet) har spottat mig och mina medmänniskor i ansiktet i generationer. Uffe kan sätta på sig hjälmen och ta en kula för samhället han har varit med att skapa.
2024-01-08, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag har ingen motivation alls. Jag känner mig lurad.
Ansök om uppskov.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in