• 1
  • 2
2024-01-06, 23:29
Medlem
Är jag ensam med att ta droger som får mig att mest att må dåligt? Det tror jag inte baserat på vad jag läst här och reddit. Tänker mest på centralstimulerande och opiater. Många får fysisk ångest av centralstimulerande och många blir illamående av opiater. Båda två känns som att dom borde ta bort de positiva aspekterna av droger vars syfte ändå är välbefinnande? Det känns svårt för mig att uppleva eufori och stimulans ihop med spysjuka och fysisk ångest. Likt förbannat så fortsätter jag och andra ta droger trots att man mest mår dåligt på dom. Är det någon form av sjävskadebeteenede eller kanske desperation att få annan önskad effekt? Att man vill känna något om man är djupt deprimerad?
Citera
2024-01-06, 23:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrypancakes
Är jag ensam med att ta droger som får mig att mest att må dåligt? Det tror jag inte baserat på vad jag läst här och reddit. Tänker mest på centralstimulerande och opiater. Många får fysisk ångest av centralstimulerande och många blir illamående av opiater. Båda två känns som att dom borde ta bort de positiva aspekterna av droger vars syfte ändå är välbefinnande? Det känns svårt för mig att uppleva eufori och stimulans ihop med spysjuka och fysisk ångest. Likt förbannat så fortsätter jag och andra ta droger trots att man mest mår dåligt på dom. Är det någon form av sjävskadebeteenede eller kanske desperation att få annan önskad effekt? Att man vill känna något om man är djupt deprimerad?
Bra fråga! Bara för att få känna något annat ett tag kanske?
Citera
2024-01-06, 23:41
Medlem
Människan är väl inte så slipad direkt tänker jag.
Bra frågeställning.
Citera
2024-01-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Människan är väl inte så slipad direkt tänker jag.
Bra frågeställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Bra fråga! Bara för att få känna något annat ett tag kanske?

Nej kanske är vissa av oss svåra att underhålla. Vi är iallafall ensamma om att utsätta oss för saker som inte har någon uppenbar vinst. Vi kanske inte klarar av tristessen och att vara ensam med våra tankar så vi måste sätta oss i ett ganska extremt sinnestillstånd. Antagligen samma anledning att vissa av oss blir beroende av löpträning exempelvis. När jag springer är det inledningsvis endast neutrala eller obehagliga känslor jag känner men det i sig ger något tillfredsställandende som inte är välbehag.
Senast redigerad av blueberrypancakes 2024-01-06 kl. 23:57.
Citera
2024-01-06, 23:59
Medlem
Just grejjen med droger som många inte förstår är att man ska ta droger när du redan mår fantastiskt då mår du extremt men tar du droger när du mår dåligt då blir det ett tillfälligt plåster.

Jag tar bara droger när jag mår fantastiskt och då blir effekten helt brutal. Det är övermänskligt.
Senast redigerad av Grisballex2 2024-01-07 kl. 00:03.
Citera
2024-01-07, 02:07
Medlem
KarmageddonN0Ws avatar
Saken är den att för vissa är obehag vid substansintag mindre obehagligt än verkligheten själv. Det är inte svårare än så.
Citera
2024-01-07, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarmageddonN0W
Saken är den att för vissa är obehag vid substansintag mindre obehagligt än verkligheten själv. Det är inte svårare än så.

Nej det är helt rimligt
Citera
2024-01-07, 04:20
Medlem
Även om man inte mår bra av drogerna så kan det vara beroendet. Om man hoppar över tabletten i några timmar så kommer abstinensen så sakta smygandes. Eftersom det är värre än obehaget av tabletterna så fortsätter man för att slippa detta.
Citera
2024-01-07, 04:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Även om man inte mår bra av drogerna så kan det vara beroendet. Om man hoppar över tabletten i några timmar så kommer abstinensen så sakta smygandes. Eftersom det är värre än obehaget av tabletterna så fortsätter man för att slippa detta.
Precis så är det i vissa fall! Bra förklarat! 👍
Citera
2024-01-07, 05:09
Tror det handlar om att minska sin tristess. Vissa befinner sig i knepiga situationer.
Citera
2024-01-07, 09:38
Medlem
Drar den fetaste jävla linan och man tror på riktigt att man ska dö! När den värsta ångesten lagt sig vad gör man då? JO man gör om det igen...
Beroende sjukdomen går inte alltid att förklara.
Citera
2024-01-07, 14:57
Medlem
Extremeflys avatar
Ibland mår man ju sämre ju längre tid man tar skiten pga tolerans. Höjer man så funkar de ett tag sen mår man skit igen. Har man längre uppehåll och sen går tillbaka så är det många som upplever att man enbart får de dåliga av tabletten och att de positiva uteblir
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in