Det ligger ju nära till hands att tro det även om det också händer att folk helt enkelt dör av brustet hjärta, dvs stressen av sorgen blir för stor och kroppen orkar inte.
Plötsliga besked om dödsfall eller sjukdom, hus som brinner ner till grunden, trafikolyckor eller bråk som urartar till misshandel är exempel på situationer som kan utlösa brustet hjärta.
Sorgligt
Verkar som bägge ainbusk systrarna valde
självmant avsluta allt, för det står ingenting om plötsligt sjukdomsbesked för Marie och hon var ju igång bara häromdagen med ainbuskeriet. Nu är i alla fall den gruppen begravd för all framtid
Ja, det ör ju så, Marie Linds man Magnus (Limpan) gick bort den 28 dec, bara en vecka sedan. Jag tror hon gav upp, antingen dog hon av chock eller brustet hjärta (man kan göra det, det heter något speciellt). Annars avslutade hon det själv. Kanske medvetet eller omedvetet.
Redigerar mitt inlägg: Marie ska sagt det var p.g a hjärtsvikt i tidigare interjuver men har sedan dess gått ut med vad som hände sin syster i sitt sommarprat på Sveriges Radio
Senast redigerad av jimmytheone 2024-01-05 kl. 12:22.
Anledning: Korrigering av text
Sorgligt
Verkar som bägge ainbusk systrarna valde
självmant avsluta allt, för det står ingenting om plötsligt sjukdomsbesked för Marie och hon var ju igång bara häromdagen med ainbuskeriet. Nu är i alla fall den gruppen begravd för all framtid
Den andra systern tog väl inte livet av sig, hon var väl sjuk under en längre tid. Eller har jag fel?
Man kan till exempel råka ta för mycket medicin, man kanske underskattar hur mycket man tål eller kombinerar med alkohol och så klarar inte kroppen lika mycket som förr och kollapsar.
Ja, det ör ju så, Marie Linds man Magnus (Limpan) gick bort den 28 dec, bara en vecka sedan. Jag tror hon gav upp, antingen dog hon av chock eller brustet hjärta (man kan göra det, det heter något speciellt). Annars avslutade hon det själv. Kanske medvetet eller omedvetet.
Sluta trolla. Hon dog av narkotikaklassade tabletter i överdos.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!