2024-01-04, 17:35
Medlem
Jag har ett gammalt gmail-konto som jag inte använt på flera år. Jag kan adressen och jag kan lösenordet. Däremot har jag inte tillgång till återställningsadressen då den är en gammal studentadress, men jag kan den. Jag är alltså 100% säker på alla uppgifter google efterfrågar.

När jag knappat lösenordet kräver gmail ytterligare en verifiering. Jag får två alternativ:

- Skicka kod till återställningsadressen. Inte aktuellt, jag kommer inte åt den mailen.
- Bekräfta återställningsadressen. Här kommer det upp lite ledtrådar hur adressen ser ut så jag ser ju med 100% säkerhet att det är min gamla studentmail. Typ: ka***@cha***.**. Jag knappar in adressen som jag också är 100% säker på men får till svar att adressen är fel och google vägrar släppa in mig i värmen.

Inget av alternativen funkar, trots att jag både kan lösenordet samt återställningsadressen.
Vad göra?
Citera
2024-01-04, 17:47
Medlem
kl4sseKocks avatar
I och med att den varit inaktiv kanske du har förlorat den helt?
https://www.sweclockers.com/nyhet/37...den-1-december
Citera
2024-01-04, 17:49
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Jag har ett gammalt gmail-konto som jag inte använt på flera år. Jag kan adressen och jag kan lösenordet. Däremot har jag inte tillgång till återställningsadressen då den är en gammal studentadress, men jag kan den. Jag är alltså 100% säker på alla uppgifter google efterfrågar.

När jag knappat lösenordet kräver gmail ytterligare en verifiering. Jag får två alternativ:

- Skicka kod till återställningsadressen. Inte aktuellt, jag kommer inte åt den mailen.
- Bekräfta återställningsadressen. Här kommer det upp lite ledtrådar hur adressen ser ut så jag ser ju med 100% säkerhet att det är min gamla studentmail. Typ: ka***@cha***.**. Jag knappar in adressen som jag också är 100% säker på men får till svar att adressen är fel och google vägrar släppa in mig i värmen.

Inget av alternativen funkar, trots att jag både kan lösenordet samt återställningsadressen.
Vad göra?

Ring supporten på 08-50510300
Citera
2024-01-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Ring supporten på 08-50510300

Ah härligt. Ska testa det. Tack!
Citera
2024-01-04, 22:44
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Ah härligt. Ska testa det. Tack!
Löste det sig?
Citera
2024-01-05, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Löste det sig?
Ringde dit men en inspelad röst säger bara " för all teknisk hjälp gå in på support.google.com" och där har jag varit och sökt runt men det problemet jag har finns inte listat där.
Står ingenting om vad man ska göra ifall återställningsadressen inte är i bruk länge. Jag postade frågan i nått google-forum så får se ifall jag får svar där.
Senast redigerad av Ivanhoe1881 2024-01-05 kl. 10:03.
Citera
2024-01-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
I och med att den varit inaktiv kanske du har förlorat den helt?
https://www.sweclockers.com/nyhet/37...den-1-december

Jag såg också det där tidigare men eftersom jag kan logga på finns väl kontot kvar? Testar man med en adress som inte finns säger den ju ifrån. Här kommer jag in men den efterfrågar sen en verifieringskod i nästa steg.

Dessutom har jag testat att registrera ett nytt konto med det användarnamn jag hade men får då meddelande om att det är upptaget. Det hade väl inte varit fallet om mitt konto raderats?
Senast redigerad av Ivanhoe1881 2024-01-05 kl. 10:01.
Citera
2024-01-26, 12:09
Medlem
Ingen som vet hur man kommer i kontakt med en riktig person hos google? Hjälpen de tillhandahåller via sina hjälpsidor är inte fullständig i mitt fall så kommer inte vidare.
Citera
2024-04-03, 16:24
Medlem
Då har jag varit i kontakt med gmails support, men svaren jag får är väldigt generiska så misstänker starkt det är AI, så där kommer jag inte vidare.

Upptäckte att jag har automatisk vidarbefordring aktiverad för kontot jag inte kommer in på så all mail som skickas till den adressen ser jag. Kan det vara till någon hjälp?

Återställningsadressen är som sagt en gammal studentmail som stängdes ned för ett tag sedan så den mailen ser jag inte längre och kan således inte se någon verifieringskod som gmail kräver för att jag ska få logga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in