Resultat: Hängde ni på låset att deklarera eller väntar vi in till det sista?
Hängde på låset
66,67%
316 röster
Väntar in till det sista
27,64%
131 röster
Deklarerar inte alls
5,70%
27 röster
2024-03-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Ja det verkar vara många som hänger på låset nu:

"Tjänsten kan inte användas just nu
Det är många som använder tjänsten inkomstdeklaration.1 just nu. Försök igen om en stund."

Står att tjänsten är stängd till 19 Mars?
2024-03-04, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Står att tjänsten är stängd till 19 Mars?

Ja, det är "Mina sidor" du ska logga in på...
2024-03-04, 10:45
Medlem
Kommer för första gången behöva fylla i en NE bilaga i år då jag skaffade f-skatt till min hobbyverksamhet förra året. Gäller samma datum för mig? Kommer jag kunna se uträkningen från mitt jobb och ränteavdrag åtminstone nu i veckan? Eller gäller andra datum om man ska fylla i NE bilaga?
2024-03-04, 10:45
Medlem
Snacka om pinsamt att en myndighet inte klarar av att tillhandahålla sina tjänster. Tycker några borde få sparken per omgående.
2024-03-04, 10:46
Medlem
Står inget på mina sidor om detta året. Så har nog inte kommit in för vissa.
2024-03-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Kommer för första gången behöva fylla i en NE bilaga i år då jag skaffade f-skatt till min hobbyverksamhet förra året. Gäller samma datum för mig? Kommer jag kunna se uträkningen från mitt jobb och ränteavdrag åtminstone nu i veckan? Eller gäller andra datum om man ska fylla i NE bilaga?

Fyller du i allt du ska så ser du om du kommer betala/få tillbaks
2024-03-04, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Fyller du i allt du ska så ser du om du kommer betala/få tillbaks

Jag menar att jag jobbar och får lön också, utöver min hobbyverksamhet. Kommer jag få se den uträkningen nu som alla andra? Har alltså Fa-skattesedel. Jag knegar men har också enskild verksamhet på sidan
2024-03-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Snacka om pinsamt att en myndighet inte klarar av att tillhandahålla sina tjänster. Tycker några borde få sparken per omgående.

Det är staten vi snackar om, folk får aldrig sparken pga inkompetens.
2024-03-04, 11:13
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Japp, digital brevlåda för att få sin deklaration tidigt är skitsnack, alla får den samtidigt (inom några dagars spann) på skatteverkets hemsida. Det med digitala brevlådor är bara för att tvinga bort lite papperskopior och att de har ett krav på sig att leverera deklarationen, man ska inte behöva söka den själv (som man behöver om den bara finns på deras hemsida)

Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Ja. Nu verkar dock PDFen vara borta för tillfället. Men den lär väl dyka upp igen under dagen eller senare i veckan.
tack för svar
2024-03-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Jag menar att jag jobbar och får lön också, utöver min hobbyverksamhet. Kommer jag få se den uträkningen nu som alla andra? Har alltså Fa-skattesedel. Jag knegar men har också enskild verksamhet på sidan
Jupp det kommer du se i och med att du fyller i avdrag för egenavgifter, inkomster m.m så ser du en sammanställning sen.
2024-03-04, 11:17
Medlem
downloaders avatar
Går att logga in på https://sso.skatteverket.se/

Men du kommer fortfarande inte in på mina sidor. Hadde man länk till pdf filen skulle det troligen gå att ladda ner dock.
2024-03-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Det är staten vi snackar om, folk får aldrig sparken pga inkompetens.

Jo jag vet, tänk om privata företag sköttes som staten sköter sitt. Ojoj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in