2023-12-30, 15:03
Medlem
Söker ett bra program likt teamviewer, fast med lite mer finnesser för att övervaka och styra en annan dator remotly.

Jag vill kunna se vad som försigår på mina andra datorer, kunna enkelt styra dem osv.

Vilka alternativ på program finns det?
Citera
2023-12-30, 15:41
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Det finns många alternativ, du får vara betydligt mer specifik med vad det är du egentligen vill uppnå. Övervakning och styrning är inte samma sak.

Alternativ till Teamviewer är tex AnyDesk, LogMeIn, Splashtop. Annars finns det garanterat någon VNC variant som hade fungerat. Eller kanske bara en helt vanlig RDP som är inbyggt i Windows?

Utan mer info är det omöjligt att rekommendera något specifikt system.
Citera
2023-12-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchrodingersPizza
Det finns många alternativ, du får vara betydligt mer specifik med vad det är du egentligen vill uppnå. Övervakning och styrning är inte samma sak.

Alternativ till Teamviewer är tex AnyDesk, LogMeIn, Splashtop. Annars finns det garanterat någon VNC variant som hade fungerat. Eller kanske bara en helt vanlig RDP som är inbyggt i Windows?

Utan mer info är det omöjligt att rekommendera något specifikt system.

Ja jag kan nog vara lite tydligare.
Jag vill kunna övervaka en bärbar dator jag har utan att den som sitter vid den märker det. Dvs kunna se skärmen, övervaka vad som skrivs.
Vet att det finns masa trojan program men vet inte vilket jag ska våga pröva mig på....
Citera
2023-12-30, 16:11
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Ok, här är 3 alternativ du kan kolla mer på och se om någon kan fungera ok för dig.

https://github.com/WKL-Sec/HiddenDesktop
https://github.com/Meltedd/HVNC (Tinynuke)
https://www.tightvnc.com/
Citera
2023-12-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eclipseTomte
Söker ett bra program likt teamviewer, fast med lite mer finnesser för att övervaka och styra en annan dator remotly.

Jag vill kunna se vad som försigår på mina andra datorer, kunna enkelt styra dem osv.

Vilka alternativ på program finns det?

Är du en sån där överkontrollerande psykopatman som ska övervaka allt din brud eller fru gör på sin dator? Du vill se att hon inte knullar runt?
Citera
2023-12-30, 20:11
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenomen
Är du en sån där överkontrollerande psykopatman som ska övervaka allt din brud eller fru gör på sin dator? Du vill se att hon inte knullar runt?
Han skriver att datorn är hans egen, så jag ser inga problem i att han gör vad han vill med den.
Sen vet vi ju heller inte orsaken till varför han vill övervaka den. Om det är så att han vill komma på sin brud med att ha ihop det med en annan snubbe så är det helt okej, speciellt om hon sitter på en av hans datorer också.

Annars kan jag hålla med om är det sjukt att vilja övervaka en annan person utan egentlig orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in