Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
1. Men alltså, kan du inte ge något exempel på EXAKT hur meningarna du vill hitta i dokumentet ser ut, och EXAKT vad du söker efter?
2. Låter som att du tror att du kan söka på "Packa pappas kappsäck" och hitta exempelvis "packa.pappa,kappsäck" eller "pappa packade sin kappsäck". Det funkar inte så. Du måste söka på EXAKT det som står i dokumentet, det är inte Google... 3. Testa att söka på exempelvis "pappa" enbart, så kommer du hitta.
4. Är det mer avancerade grejer än så så får du ta experthjälp, någon tipsade om Regex, men det låter verkligen inte som att du är på den nivån TS....
1. Redan förklarat det om du läser i mina inlägg..
2. Och nä jag kastar inte om orden eller nåt sånt såklart, du upprepar en annan ochså att det ska vara exakt ...
3. Jo finns de som redan gett förslag på det att söka ett ord i taget eller nyckelordet liksom
4. Har inga som helst problem att navigera mig i en dator och följa manual, (jag är på på den nivån lätt) tex att göra som killen vill ovan är inga problem ang avancerade indexalternativ att följa hans instruktioner, men frågan är vad man gör då.. att markera vad ?
https://regex101.com/
Vad betyder regex?
Reguljära uttryck
Reguljära uttryck (Regex) Reguljära uttryck, eller regex eller regexp i korthet, är extremt och otroligt kraftfullt när det gäller att söka efter och manipulera textsträngar, särskilt vid bearbetning av textfiler. En rad regex kan enkelt ersätta flera dussin rader med programmeringskoder.