• 1
  • 2
2023-12-26, 21:00
Medlem
Jag är inte på en bra plats i livet. Jag känner ingen lycka för någonting. Jag har sökt hjälp hos vården, och fått medicinering, men inget tycks hjälpa. Jag har nu börjat fundera på om kristendomen kan ge mig det jag behöver. Jag är varken troende eller inte troende. Jag antar att jag är en typisk svensk som är konfirmerad, men inte vet vad jag tror på, om något. Men just nu känner jag att kyrkan kanske skulle kunna ge mig det jag behöver. En gemenskap, en tro på något och hopp. Men i så fall, hur gör jag? Hur närmar jag mig kristendomen? Jag vill inte bli indragen i något som inte känns bra, utan göra detta med små steg. Jag har funderat att åka ner till Spanien och göra en pilgrimsvandring i tystnad. Vad mer kan jag göra? Vad ska jag tänka på? Alla råd tar jag tacksamt emot!
Citera
2023-12-26, 21:27
Medlem
BewilderedHulders avatar
Varför inte vara med och göra den nordligaste pilgrimsleden till Nordens Santiago de Compostela istället? St Olofsleden har snart tusenårsjubilem.

https://stolavsleden.com/sv/
Citera
2023-12-26, 23:13
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graaan
Jag är inte på en bra plats i livet. Jag känner ingen lycka för någonting. Jag har sökt hjälp hos vården, och fått medicinering, men inget tycks hjälpa. Jag har nu börjat fundera på om kristendomen kan ge mig det jag behöver. Jag är varken troende eller inte troende. Jag antar att jag är en typisk svensk som är konfirmerad, men inte vet vad jag tror på, om något. Men just nu känner jag att kyrkan kanske skulle kunna ge mig det jag behöver. En gemenskap, en tro på något och hopp. Men i så fall, hur gör jag? Hur närmar jag mig kristendomen? Jag vill inte bli indragen i något som inte känns bra, utan göra detta med små steg. Jag har funderat att åka ner till Spanien och göra en pilgrimsvandring i tystnad. Vad mer kan jag göra? Vad ska jag tänka på? Alla råd tar jag tacksamt emot!

Gör ett besök i din närmsta kyrka
Citera
2023-12-27, 04:40
Medlem
Citat:

Kolla youtubekanalen "Pastor Pethrus" samt denna info:
(Kan du skicka ett testbrev till min personliga brevlåda?)

ROAD TO SALVATION:
--------
Open your heart for Jesus Christ

Know thy enemy, satan
----------
Please watch "BODY CODE the documentary", 03:45 h long fantastic film about Jesus being encoded in us!
youtubechannel:
"Enter the Stars"
------‐--
2 Corinth, 4:4

Satan, who is the god of this world, has blinded the minds of those who don’t believe. They are unable to see the glorious light of the Good News. They don’t understand this message about the glory of Christ, who is the exact likeness of God.
------
Christian Truther Channels Youtube :

"Enter The Stars"
"Enterthestars Reloaded"
"Truthunedited"
"Yeshua Said My Name"
"Shaking My head production"
"JIMIVISION"
"The Two Preachers"
"No Greater Love"
"Jon Wedger" (RSA)
"Now You See TV"
"FOJC Radio"
"Living Waters"
"Wherein eternity"
"Grace for purpouse"
"DoUSEEwhatEYEC"
"Koinonia House"
"Thecontroversy7"
"John 316 video Ministry"
"Jeremiah Cohen"
"Nephtali1981"
"The Last Days"
"Living For Christ"
"A servant's Heart"
"Gabe the street preacher"
"RISE" (R$E)"
"Dayz of Noah"
"Nicholson1968"
"Sermonindex.net"
"Derek Prince Ministries Nederland"
"Mark Murchison"
"Repentance call"
"Revelations of Jesus Christ"
"Torch of Christ Ministries"
"Precious Testimonies"
"Father Spyridon"
"HeCsUsAll"
"End Times Productions"
"The Once Lost and Now Found Sheep"
"separationfromtheworld"
"Little Light Studios"
"Hacking the Headlines"
"Endtime Apostasy"
"FaceLikeTheSun"
(channel is gone but pls search "age if deciet)
"aminutetomidnite"
"Richard Bruce (freeourworld.org)
"Messenger sent"
"The Watchman"
"Rob Skiba"
"ChrisLasala" (recent turmoil,very questionable recently, older videos about pyramids and Olympic Games essential however but take heed on this "ministry")

https://youtu.be/9VeImGAa8VU?si=HQEmcEXZFv1POQYX
Citera
2023-12-27, 09:16
Medlem
bo-jerrys avatar
Om du har ett eller flera problem så kan kyrkan/gud lösa 0% av dom då det är påhitt. Kyrkan ger människor en plats att tro på något som inte går att bevisa dvs inte finns. Vill du ha större chans till bättring rekommenderar jag vetenskapen dvs vården
Citera
2023-12-27, 09:26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Börja med att läsa Matteusevangeliet kapitel 5-7.

Kommen till mig, I alla som arbeten och ären betungade, så skall jag giva eder ro. Tagen på eder mitt ok och lären av mig, ty jag är saktmodig och ödmjuk i hjärtat; 'så skolen I finna ro för edra själar'. Ty mitt ok är milt, och min börda är lätt.» — Matteus 11:28-30
Citera
2023-12-27, 16:05
Medlem
Pilgrimsvandring kan du väl göra utan att bekänna dig till någon gud eller religion? Låter bäst i mina öron. Om inte Spanien kan du ju ta någon annan vandring. Säkert bra för hälsan.
Hoppa inte in i något som kan bli knepigt att ta sig ur.
Det är bättre om du kan hitta styrka inom dig, och låt det få ta sin tid, utan massa religion.
Var en kille från mellersta delen av Sverige, som gick ner till Spanien med ryggsäck. Finns rätt många som gått cirka lika långt i västeuropa. Perfekt nu under vintern att gå nedåt mot medelhavet. Ingen religion inblandat heller.
Citera
2023-12-28, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Kolla youtubekanalen "Pastor Pethrus" samt denna info:
(Kan du skicka ett testbrev till min personliga brevlåda?)

ROAD TO SALVATION:
--------
Open your heart for Jesus Christ

Know thy enemy, satan
----------
Please watch "BODY CODE the documentary", 03:45 h long fantastic film about Jesus being encoded in us!
youtubechannel:
"Enter the Stars"
------‐--
2 Corinth, 4:4

Satan, who is the god of this world, has blinded the minds of those who don’t believe. They are unable to see the glorious light of the Good News. They don’t understand this message about the glory of Christ, who is the exact likeness of God.
------
Christian Truther Channels Youtube :

"Enter The Stars"
"Enterthestars Reloaded"
"Truthunedited"
"Yeshua Said My Name"
"Shaking My head production"
"JIMIVISION"
"The Two Preachers"
"No Greater Love"
"Jon Wedger" (RSA)
"Now You See TV"
"FOJC Radio"
"Living Waters"
"Wherein eternity"
"Grace for purpouse"
"DoUSEEwhatEYEC"
"Koinonia House"
"Thecontroversy7"
"John 316 video Ministry"
"Jeremiah Cohen"
"Nephtali1981"
"The Last Days"
"Living For Christ"
"A servant's Heart"
"Gabe the street preacher"
"RISE" (R$E)"
"Dayz of Noah"
"Nicholson1968"
"Sermonindex.net"
"Derek Prince Ministries Nederland"
"Mark Murchison"
"Repentance call"
"Revelations of Jesus Christ"
"Torch of Christ Ministries"
"Precious Testimonies"
"Father Spyridon"
"HeCsUsAll"
"End Times Productions"
"The Once Lost and Now Found Sheep"
"separationfromtheworld"
"Little Light Studios"
"Hacking the Headlines"
"Endtime Apostasy"
"FaceLikeTheSun"
(channel is gone but pls search "age if deciet)
"aminutetomidnite"
"Richard Bruce (freeourworld.org)
"Messenger sent"
"The Watchman"
"Rob Skiba"
"ChrisLasala" (recent turmoil,very questionable recently, older videos about pyramids and Olympic Games essential however but take heed on this "ministry")

https://youtu.be/9VeImGAa8VU?si=HQEmcEXZFv1POQYX

Jesus är fiende med kroppen och vår vilja.
Satan hjälper med sånt..
Varför skulle de ens dra upp om det där med satan när de oftast fick sin vilja endå?

Jag vet ingenting Jesus gillar överhuvudtaget.
Citera
2023-12-28, 11:02
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Jesus är fiende med kroppen och vår vilja.
Satan hjälper med sånt..
Varför skulle de ens dra upp om det där med satan när de oftast fick sin vilja endå?

Jag vet ingenting Jesus gillar överhuvudtaget.

Jag vet inget som nån religion gillar
Citera
2023-12-28, 11:06
Medlem
Kristna Kompis Klubben rekommenderar jag.
Klä dig i vitt och vit heltäckande mössa.
Dresscode = White only
Citera
2023-12-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
Pilgrimsvandring kan du väl göra utan att bekänna dig till någon gud eller religion? Låter bäst i mina öron. Om inte Spanien kan du ju ta någon annan vandring. Säkert bra för hälsan.
Hoppa inte in i något som kan bli knepigt att ta sig ur.
Det är bättre om du kan hitta styrka inom dig, och låt det få ta sin tid, utan massa religion.
Var en kille från mellersta delen av Sverige, som gick ner till Spanien med ryggsäck. Finns rätt många som gått cirka lika långt i västeuropa. Perfekt nu under vintern att gå nedåt mot medelhavet. Ingen religion inblandat heller.

Tack! Pilgrimsvandring är inte en dum idé, det har jag inte tänkt på.
Citera
2023-12-28, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Varför inte vara med och göra den nordligaste pilgrimsleden till Nordens Santiago de Compostela istället? St Olofsleden har snart tusenårsjubilem.

https://stolavsleden.com/sv/
Tack! Detta ska jag kolla upp. Precis som jag sa till den andre som tipsade om pilgrimsvandring nedan, så har jag inte tänkt på det innan. Men det fyller ju samma funktion som det jag efterfrågar. Så, tack!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in