Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-17, 10:37
  #589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Jag hade blivit sugen på att prenumera igen om dom drog ned det till 11 utgåvor per år.

Serietidningar måste väl vara en av få produkter där det är accepterat att köpa en helt ny utgåva som är full av gamla repriser..

Men 11 per år blir bra, gärna säsongsanpassade. (och givetvis enbart nya)
Tre stycken vinter/jul-nummer.
Två vår-nummer.
Tre sommar-nummer.
Och två höstnummer.

Eller helt enkelt gjorde om den till månadstidning med enbart (eller åtminstone merparten) nyproducerat. Kanske hopslagen med Uti vår hage.
Citera
2022-08-17, 11:06
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan Milou
Eller helt enkelt gjorde om den till månadstidning med enbart (eller åtminstone merparten) nyproducerat. Kanske hopslagen med Uti vår hage.

Haha, jag det låter sannerligen betydligt mer logiskt. Dalta med 11 nummer per år istället för att bara köra månadsutgåvor. Tänkte inte ens på det.

En tidning innehållandes endast 91an och Uti vår hage hade fått kuken att stå.
Citera
2022-09-01, 17:39
  #591
Medlem
falconer8s avatar
Senaste numret utspelar sig i Göteborg. Tror ni att det kan bli ett samlarexemplar?
Citera
2022-09-03, 07:58
  #592
Medlem
Försökte läsa senaste numret men gick inte för dom hade fullkomligt tryckt in varenda Göteborgs-referens man kan tänka sig i varenda jävla dialog bara för sakens skull.

Kan iofs tänka mig att om man är typ 12 och läser den så är det nog kul "Åhh flumeride där har jag varit1!!! Åh den gatan känner jag igen namnet på!!"
Citera
2022-09-04, 19:32
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Senaste numret utspelar sig i Göteborg. Tror ni att det kan bli ett samlarexemplar?

Nja, jag tror inte det i och med att den nu verkar ha blivit en trend att där med ett besök i olika städer varje år. Senaste åren har de varit i Kiruna, Malmö och nu senast i Göteborg. Redaktionen tror att sånt säljer mer än vanliga episoder men det tror inte jag. Framför allt Malmö avsnittet var totalt värdelöst då jag som norrlänning inte kände igen alla lokala kändisar som var med.
Citera
2022-09-05, 12:37
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BKS94
Nja, jag tror inte det i och med att den nu verkar ha blivit en trend att där med ett besök i olika städer varje år. Senaste åren har de varit i Kiruna, Malmö och nu senast i Göteborg. Redaktionen tror att sånt säljer mer än vanliga episoder men det tror inte jag. Framför allt Malmö avsnittet var totalt värdelöst då jag som norrlänning inte kände igen alla lokala kändisar som var med.

Men det var länge sen de var i Stockholm nu. Kanske dags för det igen? 91:an kommer kanske att göra som Kalle Anka, att man får rösta vilken svensk stad som ska besökas?
Citera
2022-09-16, 12:49
  #595
Medlem
Mardolls avatar
Kan ni identifiera Göteborgskändisarna som skymtar förbi i senaste numret (NR 19-20)?

Joe Dalton? (sid 5,6)
Vem är mannen som rider på en älg? (sid 6)
Kurt Olsson och Arne (sid 7)
Claes Malmberg (sid 8)
Falo och Olaf (sid 9)
Albert och Herbert (sid 12)
Loket Olsson (sid 12)
Carl-Einar Häckner (sid 12)
Ronny Svensson (sid 13)
Glenn Hysen (sid 14)
Annika Strandhäll? (sid 14)
Gustav II Adolf (sid 15)

Flera jag inte känner igen.
Citera
2022-09-25, 16:10
  #596
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Kan ni identifiera Göteborgskändisarna som skymtar förbi i senaste numret (NR 19-20)?

Joe Dalton? (sid 5,6)
Vem är mannen som rider på en älg? (sid 6)
Kurt Olsson och Arne (sid 7)
Claes Malmberg (sid 8)
Falo och Olaf (sid 9)
Albert och Herbert (sid 12)
Loket Olsson (sid 12)
Carl-Einar Häckner (sid 12)
Ronny Svensson (sid 13)
Glenn Hysen (sid 14)
Annika Strandhäll? (sid 14)
Gustav II Adolf (sid 15)

Flera jag inte känner igen.
Oj vad många du har hittat. Bra jobbat! Men jag tror att du har missat Karl-Alfred i ruta 2 sid 15. Sen kan kanske personen bakom Loket Olsson vara Håkan Hellström eller så är jag helt ute och cycklar där.

Sen har jag lite svårt för Wanloo´s humor. Jag förstår den inte alls men det kanske ni andra gör.
Hans teckningar på Åsa-Nisse gjorde dessutom att jag hoppade över den serien helt och hållet.

I övrigt så kändes det som att halva tidningen var repriser, vilket alltid är tråkigt.
Citera
2022-11-15, 08:48
  #597
Medlem
Var längesedan insändaresidor eller sidor med information från redaktionen syntes i tidningen, har det upphört tro?
Citera
2022-11-16, 08:44
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Var längesedan insändaresidor eller sidor med information från redaktionen syntes i tidningen, har det upphört tro?


Nej, de kommer nog tillbaka snart. Fast inte i vartannat nummer, som förut.
Citera
2022-12-06, 16:56
  #599
Medlem
Musik.mannens avatar
Jag upplever att 91an blivit sämre på senare tid.
Då det senaste numret endast innehåller ett avsnitt av 91an.
Dessutom så har många nummer krympt då dom sista sidorna i tidningen börjat innehålla reklam i stället.
Många nya nummer brukar annars innehålla repriser som redaktionen fyller ut tidningarna med men även det har dom vart sparsamma med på senare tid.
Citera
2023-04-26, 11:55
  #600
Medlem
Ny tecknare igen. Johan Elebrink har tecknat en sida.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback