Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-04, 22:21
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
En tidning som nog kommer få ryka innan 91:an är nog humorklassiker eller vad den heter.
Efter att Åsa-Nisse inte längre gick som tidning och ej heller uppföljaren Åsa-Nisse och lilla Fridolf, så blev det en tidning där man packat in Åsa-Nisse, Fridolf, repriser av 91:an, lite 47:an löken och Blondie.
Eller så är det så det kommer sluta, en tidning som kommer en gång i månaden med humorklassiker.

Man kan aldrig veta, men jag tror att ditt sista uttalande låter mest sannolikt... För även om Humorklassiker nog inte säljer vidare bra så är ju såna renodlade repristidningar BETYDLIGT billigare att producera än tidningar med originalmaterial, såsom 91:an. Min gissning är att 91:an finns kvar (såvitt) om 10 år men att den kommer ut typ 6-8 ggr/år.
Citera
2018-04-12, 23:59
  #290
Medlem
Och Gunnar Persson har dött. Jag gillade aldrig hans 91:an men som Kronblomtecknare var han bra. Kronblom tecknas väl i stort sett inte längre.
Citera
2018-04-14, 10:20
  #291
Medlem
Minns ni tecknare som Strindholt och Olle Nilsson samt Janos Zana? De är liksom ganska bortglömda 91:an tecknare allihopa.
Citera
2018-04-14, 15:01
  #292
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Minns ni tecknare som Strindholt och Olle Nilsson samt Janos Zana? De är liksom ganska bortglömda 91:an tecknare allihopa.

Olle Nilsson gillade jag aldrig riktigt. Hade en egen lite udda "rundare" stil än andra tecknare.
Citera
2018-04-14, 16:21
  #293
Medlem
Ja, Olle Nilsson hade en helt egen stil att rita 91:an. Det är förresten ganska många som tecknat 91:an men som hoppat av. Strindholt och Olle Nilsson på 80-talet. Mats Olsson också på 80-talet. Janos Zana på 90-talet. Per Demervall tecknade också 91:an ett tag samt Anders Persson.
Citera
2018-04-14, 16:52
  #294
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Ja, Olle Nilsson hade en helt egen stil att rita 91:an. Det är förresten ganska många som tecknat 91:an men som hoppat av. Strindholt och Olle Nilsson på 80-talet. Mats Olsson också på 80-talet. Janos Zana på 90-talet. Per Demervall tecknade också 91:an ett tag samt Anders Persson.

"Dynamisk och slarvig" verkar vara en förskönande omskrivning på Olles stil:

https://seriewikin.serieframjandet.s...p/Olle_Nilsson
Citera
2018-04-14, 21:30
  #295
Medlem
Ja, sorgligt att Gunnar Persson gått bort. Jag var inte heller så förtjust i hans 91:an, hans stil som tecknare passade inte den serien så bra och "Klackamo dagbok" var i stort sett bara dåliga vitsar i serieform. MEN på Kronblom var han suverän i många år, främst på 80-talet, det var verkligen en helt unik stämning i den serien när den var som bäst.
Citera
2018-06-24, 21:11
  #296
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Olle Nilsson gillade jag aldrig riktigt. Hade en egen lite udda "rundare" stil än andra tecknare.


Missat han kommit tillbaka på senare år ?
Citera
2018-06-24, 21:13
  #297
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Missat han kommit tillbaka på senare år ?

Definitivt. Har nog inte läst 91:an på 30 år.
Citera
2018-06-24, 21:18
  #298
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Definitivt. Har nog inte läst 91:an på 30 år.

Iofs mest Åsa-Nisse men ändå, om du nu gilla han.
Själv är man nog för ung för hans tidiga, om han slutade 84 som det står på wikipedia... kanske dock läst några avsnitt i gamla tidningar från 80-tal...
Citera
2018-06-24, 21:20
  #299
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Iofs mest Åsa-Nisse men ändå, om du nu gilla han.
Själv är man nog för ung för hans tidiga, om han slutade 84 som det står på wikipedia... kanske dock läst några avsnitt i gamla tidningar från 80-tal...

Nej, jag har aldrig gillat Åsa-Nisse, varken i serie- eller filmform. Inte den med Kjelle Bergqvist heller.

Dock kan jag tycka att Olle Nilssons stil passade Åsa-Nisse väldigt bra.
Citera
2018-06-24, 21:23
  #300
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, jag har aldrig gillat Åsa-Nisse, varken i serie- eller filmform. Inte den med Kjelle Bergqvist heller.

Dock kan jag tycka att Olle Nilssons stil passade Åsa-Nisse väldigt bra.


OK iofs var min syftning gilla riktad mot tecknaren ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback