2024-10-05, 16:29
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.gp.se/sport/fotboll/komm...5-908fc8d77888

Åker Utsikten ut eller kommer man klara detta?
Citera
2024-10-05, 17:29
Medlem
zebra121s avatar
Liket lever för Gefle. Bra jobbat!
Citera
2024-10-05, 18:03
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

Ska du till Hisingen när ÖFK spelar den 26/10?

Trazke vill bjuda på den där ölen har han sagt till mig
Citera
2024-10-05, 18:04
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ska du till Hisingen när ÖFK spelar den 26/10?

Trazke vill bjuda på den där ölen har han sagt till mig

Svar Nej.
Citera
2024-10-05, 20:40
Medlem
frithiofssons avatar
Gefle är vana bottenstridare. Jag tror de klarar en kvalplats. ÖFK ligger i hög risk för direkt nedflyttning tillsammans med avhängda Skövde.

Enligt underliggande statistik så är det ganska tydligt att Oddevold, Östersund, Gefle, Sundsvall och Skövde är de fem svagaste lagen i år.

Mitt tips

12. Sundsvall
13. Gefle
14. Oddevold
15. Östersund
16. Skövde
Citera
2024-10-06, 10:31
Medlem
BarryHatters avatar
Jaha då har man väl smält förlusten igår en aning åtminstone. Det ser ut ganska precis som det brukar när vi spelar fotboll. Vi har stort bollinnehav och skapar många halvchanser, men vi är för lättlästa och det är generellt för låg kvalitet för att omsätta det till mål. Gefle spelar effektivt enligt sina resurser, gör en bra match och gör mål på de chanser de får.

Många Brage-supportrar konstaterade igår att chansen till allsvenskan försvann. Jag är mer luttrad än så och kände att den försvann redan när vi inte tog mer än en poäng mot Degerfors och Helsingborg. Det är dock skönt att inte känna sig indragen i någon bottenstrid i år, den känslan skippar jag helst.
Citera
2024-10-06, 15:11
Medlem
Galantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Första hemmamatchen som jag aktivt valt att stanna hemma. Nu vill polarna att jag stannar hemma även mot Oddevold.

Uppenbarligen är det något i min närvaro som gör att spelet låser sig!
Citera
2024-10-06, 16:55
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frithiofsson
Gefle är vana bottenstridare. Jag tror de klarar en kvalplats. ÖFK ligger i hög risk för direkt nedflyttning tillsammans med avhängda Skövde.

Enligt underliggande statistik så är det ganska tydligt att Oddevold, Östersund, Gefle, Sundsvall och Skövde är de fem svagaste lagen i år.

Mitt tips

12. Sundsvall
13. Gefle
14. Oddevold
15. Östersund
16. Skövde

Intressant tips. Tack.

Om Sundsvall vinner sina två hemmamatcher mot ÖIS och Gefle så tror jag man slipper direktnedflyttning. Dock finns risken att man faller på mållinjen...
Oddevold tar poäng här och där ändå och ser hyfsat ut.
Tror det blir Östersund, Sundsvall och Gefle som gör upp om att inte bli näst sist. Varberg är dock inte helt säker heller.
Citera
2024-10-06, 16:57
Medlem
Hatar att säga det men nu gick nog tåget för Giffarna . Vid en poäng hade vi gått om Gefle på bättre målskillnad men inte helt oväntat fick Degen med sig alla 3 poäng .

Endast en obotlig optimist tror att Giffarna ska kunna vinna mot Helsingborg borta .

Hoppas innerligt att jag har fel men det känns som att det till ett mirakel utan dess like om vi ska överleva .
Citera
2024-10-06, 17:02
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hatar att säga det men nu gick nog tåget för Giffarna . Vid en poäng hade vi gått om Gefle på bättre målskillnad men inte helt oväntat fick Degen med sig alla 3 poäng .

Endast en obotlig optimist tror att Giffarna ska kunna vinna mot Helsingborg borta .

Hoppas innerligt att jag har fel men det känns som att det till ett mirakel utan dess like om vi ska överleva .

Ni har svåra bortamatcher kvar vilket gör att ni måste slå Örgryte och Gefle hemma. Det bör räcka.
Kört? Absolut inte
Citera
2024-10-06, 17:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Ganska bra insats av Oddevold emot Öster. Med lite tur hade de tagit tre poäng.
Citera
2024-10-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ganska bra insats av Oddevold emot Öster. Med lite tur hade de tagit tre poäng.
Oj har du vaknat nu? Det var knäpptyst från dig när ni blev rövknullade av Utsikten häromdagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in